Vespa-Ciao.NL
:: Flip’s brommer bende

Home Forums Perso’s Projecten Flip’s brommer bende

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 51)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Florian
    Moderator

Jeeeezzz ligt het aan mijn laptop of laden de foto’s ubertraag?

Die lasnaadjes zien er overigens wel erg netjes uit zeg:lol

Flippo
      Topic starter

Het kan ik kloppen dat de foto’s traag laden. Ik heb ze met m’n telefoon gemaakt en via de imageshack app geupload en die verkleint ze helaas niet naar forum grootte wat je via de pc wel kan.

Die lasnaden zijn trouwens door een pro gemaakt ja.:lol

DarkMagician6
        Bijdrager

Volgens mij heeft die brommer het grootste deel van zijn leve alleen maar buiten gestaan zonder te rijden gezien de nette staat van de binnen kant van de onderdelen. Gelukkig dus nog een redelijke meevaller. 😀

En @Florian
          Dat ligt echt niet aan jou hoor, zelfs ik heb er met 100 mbit/s glasvezel nog genoeg moeite mee om alle mooie foto’s te laden. 😉

Flippo
          Topic starter

Haha, de vorige eigenaar zei dat hij hem had gekocht voor naar het werk te gaan. Dit had ‘ie 2 weken vol gehouden en daarna heeft ‘ie hem buiten laten staan.

Ik zal in de toekomst de resolutie van mijn camera verkleinen voor kleinere foto’s, dan laad alles sneller. (ik heb zelf nergens last van, binnen 5 seconden is bij mij de pagina geladen)

@Wilk; trouwens, waar kan ik ergens eens betrouwbaar jaartal vandaan halen? Staat dat op de velgen? Ik las laatst dat het op het kabelgootje zou staan, maar deze heb ik er niet meer bij..
            Ik zal je snel even de nummers van mijn brommers gaan doorgeven, dat heb ik nog helemaal niet gedaan!

Flippo
            Topic starter

Ook deze week is weer vanalles gebeurd. 😀

Nieuwe aanwinst is een bravo. Helaas geen oldtimer? Desalniettemin een mooie brom. Alleen weet ik het bouwjaar nog niet.. iemand enig idee waar ik deze kan vinden?

Hij blijft qua uiterlijk zoals hij is . Hijword natuurlijk wel gepoetst en hier en daar opgeknapt. Treeplankje word misschien vervangen, want er is een stuk van afgebroken. En hij heeft roestplekjes.
              Motorisch komt er een vrij milde setup onder, ik denk het creco blokje. Lekker touren met goed weer dus.

Daarnaast heb ik het electrische blokje wat onder de si kwam opgeknapt. Nieuwe pakkingen en flinke schoonmaakbeurt. Daarna schuren en blanke lak en hij is weer als nieuw.

beunhaaz
              Bijdrager

Leuke bravo ! Alleen ik zie dat je bravo geen oldtimer is 🙂 Als je je die van mij nog herinnerd zal je zien dat de zadel pin anders is. Framenummer bij oldy bravo staat bij dat plaatje onder het frame waar de treeplankjes op gemonteerd kunnen worden (tenminste bij de mijne!)

Wilk1985
                Moderator

Gave Bravo inderdaad! Het framenummer staat waarschijnlijk onder de bagagedrager! En anders inderdaad bij de treeplank.

Ik zou wel even een ander zadeltje vinden anders gaan mensen denken dat je incontinent bent :D.

Bouwjaar kan wel eens lastig worden om te bepalen, ik zou in ieder geval niet uitgaan van wat er in de remhendels staat want die lijken me niet origineel. Wellicht bied het framenummer wel wat uitkomst wat het bouwjaar betreft.

Flippo
                  Topic starter

@beunhaaz, ik zie wat je bedoeld idd. Jammer dat het geen oldtimer is, maar alsnog heel blij ermee. 😀 Framenummer heb ik idd daar gevonden, thanks. :thumb

@Wilk1985, dat zadeltje en de handvaten gaan inderdaad vervangen worden, haha.
                    Ik had al even in de lijst gekeken met bouwjaren maar kon zo even niet achterhalen wat het bouwjaar zou kunnen zijn. Ik heb het framenummer ook al gepost in het topic hierover.

Zou nog ergens anders een bouwjaar kunnen staan op de brommer, wat wel betrouwbaar zou kunnen zijn?

Ook ben ik op zoek naar het bouwjaar van de Si. Zou dit nummer nog ergens op het frame oid kunnen staan? Ik kwam al achtter dat op de voorvelg niets staat.. dit is namelijk een Tomos wiel. Wat meteen verklaart waarom hij bij de rempot niet lekker in de vork zat.

Appienl
                    Bijdrager

Mooi :thumb

Martino
                      Moderator

Mooie Bravo alsnog. Het is een beetje bij elkaar geraapt met verschillende onderdelen. In ieder geval niet het oudste type. Te zien aan bagagedrager, zadel koplamp etc. Je vindt zo af en toe ook een jaartal aan de binnenkant van je vorkonderpoten. Mocht je toch je wielen al vervangen passen de 14 kruisspakers hier wel mooi bij.

Welke gaat als eerste een opknapbeurt krijgen, de SI of Bravo?

Flippo
                        Topic starter

Bedankt voor de reacties. :thumb

@ Martino; Nou, de Si ligt al in onderdelen. Hiermee ben ik ook van plan de Limbo tour te gaan rijden, dus die krijgt prioriteit.
                          De Bravo oogt verder wel lekker origineel, en hij staat nog goed in de originele verf. Daarnaast is hij in goede staat. De remkabels zien er nog nieuw uit, en zo remt hij ook. Dit geld vrijwel voor alle onderdelen die je normaal eigenlijk wel verweerd of stuk ziet. De Bravo blijft dus op een paar aanpassingen na hetzelfde. Ik denk dat ik er wel binnenkort een gekieteld blokje onder leg, om met goed weer lekker te touren.

Ik zag in Edjuh’s perso dat hij een setje 10 spakers onder een van zijn bravo’s had, dit vind ik ook wel wat hebben. Mocht ik ooit een setje 10 of 14 spakers tegenkomen zal ik ze zeker eronder leggen. 🙂

Flippo
                          Topic starter

Gisteren weer een beetje werk gedaan. Voorvorkpoten geschuurd en ik denk eerlijk gezegt dat ik de hele vork zo “raw” maak en houd. Ik vindt het wel wat hebben.

Daarnaast heb ik een van de onderdelen die ik niet ga gebruiken gespoten als proefstukje voor de kleur. Ik ben er niet kapot van. Ik hoopte dat het groen niet zo dof/donker zou uitvallen.

Nu ik erachter ben dat ik de voorvork raw wil houden ben ik dus op zoek naar een mooie kleur voor de Si. Ik wil hem eigenlijk wel standaard laten ogen, dus ik denk een standaard kleur die mooi bij de voorvork past. Iemand een idee?

SpeedyVespa
                            Donateur

mischien kan je de SI rood maken, met grijze 3 spakers?
                              Dus beetje mijn si, maar dan met 3 spakers?

damusic2me
                              Bijdrager

Aks we dan toch opties er in gooien: strippen, polijsten, en blanke lak er over. Niks geen kleur of wat. In alle eerlijkheid is dat t enige wat ik nog niet gezien heb qua kleuren.

Flippo
                                Topic starter

@Speedy, ik was idd ook aan rood ’t denken als mogelijke kleur. De velgen worden zowieso zwart.

@Damusic2me, Grappig dat je het zegt. Ik wou mijn vorige citta eigenlijk al raw maken. Mijn bmx frame is ook raw, en die look vind ik heel mooi. Ik heb het toen niet bij de citta gedaan, maar ik vind het een heel aantrekkelijk idee. :thumb
                                  Het frame word zowieso helemaal kaal voordat hij eventueel in de verf word gezet. Dus als ik zorg dat ik eerst de velgen in de lak zet, zet ik hem gedeeltelijk in elkaar om te kijken hoe het staat.

Bedankt voor het meedenken! 😀
                                  Mocht nog iemand een mooie kleur weten hoor ik het graag. 😉

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 51)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.