Vespa-Ciao.NL
:: Flinke Ratel uit blokje.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Flinke Ratel uit blokje.

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

niek1992
    Bijdrager

ritze :
      dat was een soort hoge druk slang van een scooter, tuinslang overleeft dat echt niet, en eigenlijk moet je aan beide kante 2 ringen doen.

ik snap alleen niet hoe een zuiger veer vette speling heeft in de zuiger slots, ik heb het zelf nooit gezien
      maar blijkbaar kan het?

design-foutje van DR, je kan het heel simpel checken. Zuiger met veren in de cilinder plaatsen. en kijken of je zuiger op en neer kan bewegen (zachtjes vast pakken). als je merkt dat de zuiger speling heeft, weet je dat je zuiger niet goed is.

Martino of Speedbuxy had een overmaat DRevo zuiger. van het merk Asso. Deze zal het probleem niet hebben. Als ik ooit nog is de kans krijg om zo’n zuiger voor een redelijke prijs over te nemen, zal ik niet aarzelen.

EDIT: @ritze, is het toevallig een hoge druk benzine leiding voor een Di-tech? of iets soortgelijks?

Anoniem

ok, ik heb geen DR / Asso werke zuiger kunnen vinden…
        is een 43mm Polini zuiger geen optie?

Martino
        Moderator

De 43mm Polini zuiger heeft de slotjes wel nagenoeg op dezelfde positie zitten. Dat komt dus wel goed uit en zal dus zomaar prima kunnen rijden. Je moet dan wel zeker weten dat het aan de zuigerveren/groeven ligt?

Anoniem

ik ben nu op mn werk.
            ik ga vanavond meteen aan de gang.
            en dan laat ik het hier weten met foto/filmpje.
            maarja, mn blok is nog geen 1000km terug gereviseerd.
            krukaslagers ok.
            big end ok.
            naaldlager ok.
            zuiger raakt kop niet.
            dus het ‘moet’ haast wel in de buurt van de cilinder komen.

EDIT: HEEEUUUUU… GVD..
            dus toch de zuiger naar de haaien… :?.
            zal even filmpje dumpen. heb getest met 50DR geen getik. 65 DR wel getik.
            speling is te zien en te horen.

Mijn vraag dus. kan ik hier een polini 43mm in doen?? mn wand is niet als nieuw meer. maar er zijn geen slechte plekken te zien en nog vaag hoonsporen.???

niek1992
            Bijdrager

Je moet hem echt op en neer kunnen bewegen & niet kantelen. kantelen kan ie sowieso wel als ie er niet helemaal in zit. Gaat erom of de veren speling hebben in de zuigerslotjes (groeven??).

Martino
              Moderator

Een beetje vreemde manier van testen. Het is de bedoeling de zuiger op en neer te bewegen en niet heen en weer en vervolgens ook nog half uit de cilinderwand te steken. Dan tikken zo’n beetje alles zuigers wel. Waar je vooral goed naar moet kijken is de speling tussen de zuigerveer en zuigerveergroef. Probeer anders eens een voelermaatje er tussen te krijgen.

Het tikken kan ook komen door een stootrand boven of onder in de cilinder. Je zegd een slechte wand te hebben.
                En probeer voor de grap eens een dikkere voetpakking.

edit: Ik heb nog even voor je gekeken. Een 43mm Polini zuiger past wel.

Anoniem

Tja hoe het kan moet je me niet vragen… slotspeling van 1,30mm en speling op de groef van 0,5mm.
                  2500km geleden vervangen?

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.