Vespa-Ciao.NL
:: Flinke Ratel uit blokje.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Flinke Ratel uit blokje.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Anoniem

Volgende probleem:

compressie genoeg
      krukaslagers goed.

-zuiger/veren
      -naaldlager ????

Martino
      Moderator

Of de zuiger die misschien tegen de kop aan tikt? Je weet het pas als je de cilinder even er af haalt.

Anoniem

heb er net een nieuw naaldlager in gezet.
          blijft tikken. zuiger raakt de kop niet.
          compressie is echt goed. cilinder en zuiger zagen er strak uit.

DinoH
          Donateur

Misschien het hitteplaatje? Ik bedoel die op de cilinder.

citta1234
            Bijdrager

Heeft je big end lager speling?

Anoniem

big end is ook OK.
                maar als ik met de kop eraf. aan mn achterwiel draai, hoor je hem al lichtjes tikken.
                nu is het wel zo, dat dit tikken nog nooit problemen heeft geleverd op vermogen. en tijdens het rijden is er nog nooit niks mee gebeurd.

ik zit zelf te denken aan speling op de zuigergroeven.?

MarcoS
                Donateur

Zou het niet door een te losse piston-pen kunnen komen? tis maar een theorie hoor 😛
                  Dat van die zuigergroeven kan ook wel, heb ik zelf ook eens meegemaakt…

Anoniem

Nee, de pen had geen speling. en ook geen voelbare/zichtbare slijtage.

niek1992
                    Bijdrager

klinkt mij als veren die ietwat speling hebben op de zuiger. Mijn DRevo heeft er namelijk ook last van 😉

Anoniem

ja het is wel vervelend, maar hij loopt als een gek. 😀
                        dus ik kan hier mee doorrijden?

niek1992
                        Bijdrager

uiteindelijk zullen ze verder uitslijten. Persoonlijk zal ik een vervangende zuiger aanschaffen. Die van mij klinkt overigens nog lang niet zo slecht als die van jou. Stationair hoor je nog niks. alleen als je tijdens het rijden het gas los laat. dan hoor je het een seconde ratelen.

It’s up to you.

ritze
                          Bijdrager

bij mij had het als resultaat: een flinke vast naaier

een citaat uit mijn perso

tikt jou dr ook zo erg? dat komt omdat het naaldlager voor 60% naast de drijfstang zit
                            ik heb er een rubbertje tussen gedaan en hij zit er nog steeds tussen 😛

oja dit zuigertje heeft op top speed 10.120 toeren gedraaid dus maak je geen zorgen dat het kapot gaat

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                            Link naar Mijn collectie / Projecten.

niek1992
                            Bijdrager

@Ritze

ik wist dat het naaldlager speling had, maar als het na het vervangen van genoemd lager niet verholpen was, lag het aan je zuigerveertjes.

Thanks voor het idee. als ik me RV er weer is onder knal met DRevo zal ik er even zo’n rubbertje tussenplempen. Jij hebt tuinslang gebruikt ofzo?

Gr niek.

ktmgek
                              Bijdrager

als de uitlaatpoort te breed is uitgevijld tikt hij ook.
                                heb ik ook ooit gehad,op den duur wordt dat zo erg dat de zuigerveer echt begint te happen.
                                dan duurt het niet zo lang meer voordat hij kapot loopt.
                                ik zeg niet dat het dat is,maar het zou wel kunnen.

gr leon

ritze
                                Bijdrager

dat was een soort hoge druk slang van een scooter, tuinslang overleeft dat echt niet, en eigenlijk moet je aan beide kante 2 ringen doen.

ik snap alleen niet hoe een zuiger veer vette speling heeft in de zuiger slots, ik heb het zelf nooit gezien
                                  maar blijkbaar kan het?

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                                  Link naar Mijn collectie / Projecten.
                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.