Vespa-Ciao.NL
:: Flamekit

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Flamekit

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Rebel

Beste vespa ciao members,

Een vriend van me wil graag een flamekit op zijn ciao maken.

Ik wil graag jullie ideeen over de aansluiting hiervan horen.

Er zijn al verschillende ideeen,

Inplaats van een Lichtspoel maken we er een 2de Onstekingspoel in.
      Dus ook een 2de bobine. De bougie van deze 2de Bobine word in de uitlaat gedraaid
      We maken een soort druppelsysteem in de uitlaat en laten hier benzine/olie in druppelen. Dit zou goed moeten kunnen onsteken.

1 Bobine gebruiken met split bougiekabel. We kunnen dan met een schakelaar kiezen welke bougie moet vonken. De brommer verzuipt dus als bougie 1 uit is, Hierdoor vonkt bougie 2 en krijgt de uitlaat meer benzine dit zou ook moet werken.

Maar graag horen we jullie ideeen over dit idee.

Rebel

Nee demperwol is geen probleem

Dat gaat er niet in zitten.

Word gewoon zoiets als citypower denk ik alleen dan helemaal open gemaakt van binnen 😉
        Want die vlammen komen nooit door de demper 😛

AA-T
        Sleutelbeheerder

als je een gaatje in je uitlaat hebt, dan krijg je volgens mij ook het probleem dat de uitlaatgassen via dat gaatje willen ontsnappen, die zullen dan de benzine weer omhoog drukken lijkt me waardoor er geen benzine meer in je uitlaat komt..

voel maar eens met je hand hoeveel druk der uit je uitlaat komt, dit zou je volgens mij zelfs niet met een ventiel kunnen oplossen..

de 2e optie lijkt me wat dat betreft wel een goed idee, alleen zonde dat je dan ook afremt omdat je ook geen ontsteking meer in je cilinder hebt..

is het trouwens niet zo dat er zowiezo onverbrande benzinedamp uit je uitlaat komt? dan zou je ook optie 1 kunnen gebruiken, maar dan zonder het druppel-systeem..
          of zijn er dan niet genoeg benzinedampen om vlammen uit je pijp te krijgen 😕

VespaCiaoPaul
          Bijdrager

ik weet wel dat als je diesel in je uitlaatbocht spuit dat je een dikke witte rookwalm krijgt

met de auto kan je dan een nippeltje op je uitlaatbocht maken en daar de ruitenwisser instalatie op aan sluiten. IPV ruitenwisservloeistof diesel en klaar

maar met een 2takt brommer weet ik niet of dit ook lukt omdat een 4-takt uitlaatbocht veel warmer word.

AA-T
            Sleutelbeheerder

das een goed idee..
              alleen zou ik dat nippeltje dan niet in de bocht plaatsen, maar in de demper..

ik zou wel gewoon voor benzine kiezen i.p.v. diesel
              zowiezo ontbrandt benzine beter met een vonk, in diesel-auto’s zit niet voor niks een gloeibougie

.-{2F4OV}-.

Zowiezo benzine gebruiken..

Kvind het idee best vet.. kzou het wel eens in werking willen zien op film;)

Kheb er ooit welles een film/foto van gezien op internet;)

erwinko
                Bijdrager

gewoon propaangas erin spuiten 😀

barry
                  Donateur

Volgens mij is dit enkel toe te passen met 4-takt motoren.
                    Een 2-takt duwt mengsel terug de cilinder in,dus wat gaat er gebeuren als je benzine in de uitlaat spuit???

AA-T
                    Sleutelbeheerder

barry :
                      Volgens mij is dit enkel toe te passen met 4-takt motoren.
                      Een 2-takt duwt mengsel terug de cilinder in,dus wat gaat er gebeuren als je benzine in de uitlaat spuit???

daarom leek het mij ook verstandig om dit op de demper te monteren en niet zoals hierboven werd gezegd in de bocht..

ga der eigenlijk niet vanuit dat de uitlaatgassen die de demper hebben bereikt nog helemaal terug gaan, maar kan het uiteraad fout hebben

barry
                      Donateur

De inspuiting zou inderdaad juist voor de demper moeten gebeuren.Je hebt het niet fout AA-T.

edit aa-t: :rules

AC RACING
                        Moderator

mijn opini hierover is om het zelfs nog iets achter de demper te doen , om je staal/ steenwol niet sjompe nat te krijgen met je mengsel. dit scheelt tenminste behoorlijk in je geluidsreductie over langere termijn.

Rebel

Daarom hadden we olie als een keuze.
                            Dat slaat niet terug toen we het probeerde

Tests:
                            Deo bus met aansteker: slaat snel terug naar de deo bus
                            Benzine met aansteker: slaat ook snel terug
                            Olie uit bus met aansteker: slaat niet terug.

En de demper maakt opzicht niet uit als die er niet meer is.
                            Hebben nog wel een faco krul zonder demper dus na de bocht op het einde dit systeem maken
                            lijkt me niet dat dit nog terug gaat slaan?

Zou het dus zo kunnen:
                            1 Lichtspoel voor 2de onstekingspoel verwisselen
                            2 Een 2e Bobine hierop aansluiten
                            3 Een druppelsyteem op het einde van de uitlaat
                            4 Een bougie nog na het druppelsysteem
                            5 Een switch om de bougie en druppelsysteem aan te zetten (want je wil natuurlijk niet alleen maar met flamekit rondrijden)

Zou dit zo de beste manier zijn? (een losse buis niet meegeteld ;))

Bo3T
                            Bijdrager

kzou in iig een oude rotte cilinder gebruiken voor de eerste paar keer voordat je een goede gebruikt(verneukt). wel egt heel gaaf idee

VespaAvanti
                              Donateur

Dat terug slaan valt volgensmij wel mee.
                                Ik heb eens van iemand gehoord dat hij dit op een puchje had gebouwd en dat het goed werkte.
                                Hij had dan wel geen bougie gebruikt maar een speciale flamekit die je kan kopen voor auto’s=)
                                Zo’n setje kost 50 euro geloof ik.
                                Ook heb ik eens een filmpje gezien van een paar gekken die de uitlaat van een honda mt5 vol benzine hadden gegoten:lol
                                Vervolgens starten ze het ding en staken ze de troep wat uit de uitlaat kwam aan.
                                Daar kwamen een vlammen vanaf, en de brommer bleef mooi lopen of dat er niks aan de hand was:D
                                Ik zou het gewoon eens proberen, je cilinder daar zou ik niet bang voor zijn;)
                                Succes, ik hoop dat het wat moois wordt:thumb

Nick_orginelli
                                Bijdrager

met benzine de binnenkant de uitlaat schoonmaken heb ik ook gedaan bij mijn Polini TOP ONE:)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.