Vespa-Ciao.NL
:: Filmpjes na troubleshooting!

Home Forums Techniek Problemen oplossen Filmpjes na troubleshooting!

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 173)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

AA-T
    Sleutelbeheerder

Alweer regen? Ik zou naar Groningen verhuizen als ik jou was!

Dondersteen
      Topic starter

Er is nieuws! Het is gestopt met regenen voor nu.. :p
        Zoals verwacht blijft ze sneller stationair lopen en is het vreemde geluid nu weg.
        De deotest ging goed, sloeg niet af en hoorde ook niks veranderen.

Dat sputteren wat ze deed kan ik nu denk ik ook verklaren want ze verzuipt onderin. Als ze stationair staat en ik geef een klein beetje gas wil ze uitvallen. Maar als ik meer gas geef dan blijft ze lopen.

Samengevat: lekke kop is sputteren maar aanblijven (meer lucht)
        Dichte kop is met minimaal gas verzuipen en uitvallen (minder lucht) VOL GAS BLIJFT ZE LOPEN
        Ik hoop dat ik een beetje in de goede richting zit.

Als ze is afgekoelt, bekijk ik even de bougie

Edit

Bougie heeft er pas 1 of 2 km op zitten dus kleurt nu langzaam bruiner

zevenenergie
        Donateur

De electrode afstand van een nieuwe bougie is vrij groot.
          Ik houd een afstand aan van 0,35 a 0,4mm

Dondersteen
          Topic starter

zevenenergie :
            De electrode afstand van een nieuwe bougie is vrij groot.
            Ik houd een afstand aan van 0,35 a 0,4mm

Kun je dat zelf afstellen?

Javad
            Donateur

Voelermaatje (die je niet hebt ws) er tussen op 0.4 en dan met een hamer op je electrode tikken.

<3 Thunderstone
              Check mijn perso!

Dondersteen
              Topic starter

Jazeker heb ik die hahaha
                Voor mijn cptjes natuurlijk!

Maar wat heeft dat voor nut dan?
                En weet iemand waarom ze nu uit valt onderin met minimaal gas? Of is dat gewoon omdat ze net wat meer lucht wil? Ik bedoel dus als de gasschuif verder open gaat, blijft ze gewoon lopen. Dan krijgt ze ook net wat meer lucht toch? Stationair afstellen heeft er volgens mij niets mee te maken want dat heb ik al geprobeerd

Javad
                Donateur

Zie hier: http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=3006
                  Zoek ook even op electrode afstand in de zoekfunctie, daar vind je van alles.

En waarom ze uitvalt als je maar een beetje gas geeft weet ik niet, een filmpje zou meer duidelijkheid verschaffen :con

<3 Thunderstone
                  Check mijn perso!

AA-T
                  Sleutelbeheerder

Vind nou niet dat er echt een eenduidig antwoord wordt gegeven in dat topic over de elektrode afstand 😕

SuperSi
                    Bijdrager

Als je electrode afstand te groot is vonkt je bougie niet.
                      Maak je em iets kleiner heb je kans dat ie in de hoge druk tijdens de compressie de vonk niet kan laten over springen.
                      Maak je hem nog iets kleiner springt de vonk makkelijker over ook tijdens de hoge compressie slagen.
                      Maak je de afstand te klein dan kan het zijn dat je vonk te klein is of te weinig energie heeft om je brandstof te ontsteken.

Wat betreft het uitvallen.
                      Ik weet niet welke sproeier je hebt maar 1 cijfer hoger kan een uitkomst bieden.
                      Als je de gasschuif iets opentrekt trekt je blok meer lucht naar binnen maar misschien is dit net te weinig om extra benzine uit je carb te zuigen.

Dondersteen
                      Topic starter

De bougie is voor nu wel even prima, als ze me naar vervoert!

NIEUWS

Vandaag een testrit van 10 minuten kunnen maken. Klinkt heel lekker, onderin nog steeds zwak. Momenteel ZONDER zeefje en sproeier 37 is ze niet uitgevallen, dat kan ook toeval zijn. Nog steeds reageert ze niet goed op gas onderin. Het lijkt nu net alsof ze er niet op reageert en schiet vol in haar toeren zodra ze meer gas krijgt. Ik denk dus dat jou redenering van 1 maatje groter misschien nog wel zou kunnen kloppen want:
                        Voorheen heb ik 38 al geprobeerd maar bleef het stotteren in het middengebied en trok dan door (Lekke cilinderkop)

Met choke start het boeltje in 1 x trappen en loopt dan heel rustig. Na 3-4 seconden een paar keer gassen en ze loopt stationair.
                        Het niet pakken onderin is wss ook de reden waarom mijn choke pas met half gas eraf gaat.

We komen er langzaam maar zeker !!!

Overigens klinkt er wel een tik ergens vandaan. Javad vertelde me dat het misschien mijn snaar is die te strak is maar het blok staat als het goed is zo ver mogelijk naar achteren (dit ga ik zeker nog checken, waarschijnlijk maakt 1 stomme milimeter nog wel verschil)

Kan het kwaad om ermee te rijden? Mijn snaar is nog helemaal nieuw dus kan het zo zijn dat het nog een beetje mee moet geven?

Mijn meisje is wel heerlijk optimistisch met 50 op de teller (gekkie) en de lampjes lekker fel =)

Javad
                        Donateur

Lekker opnieuw de goeie sproeier zoeken nu je blokje eindelijk goed dicht zit.
                          Je gaat eerst 38 proberen heb ik begrepen, laat ons je bevindingen weten.

Ze loopt als sneller/beter stationair nu, dat is mooi!
                          Nu nog zorgen dat ze onderin, met weinig gas geven ook goed loopt.

Blokje nog even naar achter als dat kan:thumb
                          Ik had altijd zo’n tik in mijn achterklok als mijn snaar te strak staat. Dus even checken of dat bij jou ook het geval is.

<3 Thunderstone
                          Check mijn perso!

Dondersteen
                          Topic starter

Er is weer nieuws.

Met 38 verzuipt ze nog harder. Volgende optie is dus 36 maar die heb ik net niet in huis..
                            Dus dat gaan we weer regelen en dan weer proberen!

hansieb
                            Moderator

Hoe staat het met de luchtfilter? Alle gaatjes dicht of..?

Javad
                              Donateur

Alle gaatjes zijn nu open.
                                Maar je rijdt nu met sproeier 37 en 1 gaasje in je luchtfilter en ze sputtert niet bovenin dus lijkt me niet dat 37 een te grote sproeier is.
                                Wat zou een reden kunnen zijn dat hij onderin niet direct lekker oppakt? Iemand?

<3 Thunderstone
                                Check mijn perso!

Anoniem

Ik zou denken dat de carb vuil is, als die raar op het gas reageert. Dan kan het zijn dat die een stukje gas ‘overslaat’.
                                  Verder kan het vlak waar de bougie op afsluit niet goed vlak zijn, maar dat zou duidelijk merkbaar moeten zijn. Dan gaat die klapperen bij het optrekken.

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 173)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.