Vespa-Ciao.NL
:: Filmpjes na troubleshooting!

Home Forums Techniek Problemen oplossen Filmpjes na troubleshooting!

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 173)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Moderator

Laat eens wat foto’s zien van hoe je de uitlaat hebt gemonteerd ? Misschien doe je daar iets fout.

Verder lijkt het mij dat je ook gewoon nog niet de juiste afstelling hebt gevonden. Wat is je bougiekleur nu dan na een stukje rijden?

Dondersteen
      Topic starter

AA-T
        Sleutelbeheerder

Dat plaatje van de uitlaat moet achter je brug, niet aan de voorkant.
          Dan klemt het plaatje mooi en wellicht is het uitlaat probleem dan opgelost.

Choke en gas bij dat werkt toch niet? dacht dat je choke er direct afknalt als je gas geeft?

Maar zoals Hans zegt, denk nog niet de juiste afstelling..
          En we wachten de uitslag van de deo test ook af 😉

Hoger stationair laten lopen kan, maar zou qua het uitklappen van de segmenten geen verschil maken.
          Persoonlijk heb ik hem het liefst zo laag mogelijk stationair lopen, wel prettig bij stoplichten 😉

Javad
          Donateur

Goed te horen dat dat metalen gaasje inderdaad de luchttoevoer blokkeerde en dat hij nu met maar 1 gaasje wel weer beter rijdt.

Door die kleinere poulie rijdt het inderdaad wat rustiger en schreeuwt ze het minder uit, ook goed nieuws!

Nu maak je dus meer toeren bij het optrekken door de nieuwe trekveren, maar ik begrijp dat je het iets teveel vindt omdat je wil dat de segmenten eerder uitklappen. Dan heb je toch weer lichtere trekveren nodig. Zijn die grijze veren wel de lichtste uit het polinisetje, weet iemand dat?

Nu vraag ik me heel erg af wat voor snerpend geluid dat is? Hoe komen we daarachter?
            Het kan zijn dat dat geluid iets anders is en dat de uitlaat daar niks mee te maken heeft, toeval inderdaad, ik zeg niet dat het zo is maar het kan,..

Het moeilijk stationair krijgen,..Of valse lucht of te weinig lucht denk ik,..eerst de DEOTEST en als dat goed is zou je even kunnen proberen helemaal zonder zeefje in je luchtfilter.
            Hoger stationair afstellen zorgt er niet voor dat ze sneller aanslaat want dat doe je met de choke en gas geven.
            De segmenten slaan ook niet veel eerder uit.
            Maar als je haar hoger afstelt blijft ze misschien wel eerder stationair lopen zodra je het gas loslaat bij het starten.

<3 Thunderstone
            Check mijn perso!

AA-T
            Sleutelbeheerder

Javad :
              Zijn die grijze veren wel de lichtste uit het polinisetje, weet iemand dat?

Volgorde van Sterkte;

Metaalkleur
              Groen
              Blauw

Dondersteen
              Topic starter

Oke ik voel me nu heel dom wat betreft die uitlaat, laten we net doen alsof dat nooit gebeurd is haha. Consider it fixed 😉 ..
                De choke springt volgens mij pas half gas eraf. Maar goed ik weet ook niet of het veel uithaalt hoor ik doe ook steeds maar wat.. als het maar blijft lopen. Ben momenteel weer redelijk ten einde raad 😂
                Ik weet alleen als de choke eraf springt en ik blijf het gas op dezelfde stand vasthouden gaat ze HUUMM HUUMM HUMMM. Alsof je het idd met je hand doet maar die staat gewoon stil. Dus ze valt een beetje weg, komt weer op en valt weer weg. Tot dat ze warm is en dan is alles oke

De grijze veertjes zijn volgens het bijgevoegde boekje idd de minst strakke.

Als het nou eens stopte met regenen (en waaien ook) dan kan ik een deotest proberen.. mijn buren maken me echt af met dat geblaas iedere dag. En ze loopt nog niet goed

AA-T
                Sleutelbeheerder

Oh zou best kunnen van die choke dat ie pas terugklapt met half gas.. Gebruik dat ding echt nooit..

En dat geluid zou best meevallen toch 🙂
                  Stationair pruttelt het maar wat, en als je rijdt passeert het geluid, zo erg is dat niet.. En anders leg je het een keer uit..

Dondersteen
                  Topic starter

Nou omdat nu de segmenten later uitslaan moet ik echt lang en hard gassen in de tuin om het zooitje warm te krijgen 😂
                    Althans ik heb het idee dat dat nu langer duurt met de nieuwe veertjes. Misschien is dat helemaal niet zo.

Mijn buren snappen me gelukkg wel. Maar dat wil nog niet zeggen dat het irritant kan zijn. :p

Dondersteen
                    Topic starter

Oke als ik de uitlaat via binnen wil leggen dan raakt hij de band….

speedbuxy
                      Bijdrager

Dondersteen :
                        Oke als ik de uitlaat via binnen wil leggen dan raakt hij de band….

Ik heb hem daarom ook vaak aan de buiten zijde van de brug gemonteerd en dit kan ook niet de reden zijn dat hij eraf valt of los schiet.
                        Als je uitlaat eraf valt komt dit 9 van de 10X omdat de uitlaat flens ruim is.
                        Maar de uitlaat oogt op de foto vrij nieuw, dus heb je de klem wel goed strak aangedraaid?
                        En origineel snor heeft geen zwaardere veertjes nodig, dus zou de originele weer monteren. Want nu slijten de koppeling schoentjes ook onnodig snel.

Dondersteen
                        Topic starter

Via Javad ben ik erachter gekomen dat mijn kop niet goed aangedraaid zat. Dit zal ook het geluid veroorzaakt hebben. Ik ga idd de originele veertjes terugzetten.

Iemand een setje nodig? :p

Kan weliswaar niet meer testen nu. Moet de uitlaat er ook nog op leggen. Deze is inderdaad helemaal nieuw

Edit

Uitlaat en oude veertjes gefixt.

speedbuxy
                          Bijdrager

Dondersteen :
                            Via Javad ben ik erachter gekomen dat mijn kop niet goed aangedraaid zat.

Ik vermoed dat dit bij de uitlaat ook het geval is:)
                            Want je uitlaatklem ziet er nog niet echt heel strak vast gedraaid uit.

Dondersteen
                            Topic starter

speedbuxy :

Dondersteen :
                              Via Javad ben ik erachter gekomen dat mijn kop niet goed aangedraaid zat.

Ik vermoed dat dit bij de uitlaat ook het geval is:)
                              Want je uitlaatklem ziet er nog niet echt heel strak vast gedraaid uit.

Ik heb soms gewoon niet genoeg kracht ofzo denk ik 😂

Nou had ik wel ergens gelezen dat je de kop nog eens moest aandraaien nadat het blok gelopen had? Ik weet niet of dat zo is maar dat had ik in elk geval niet gedaan.

Ik heb het nu allemaal met een ratel aangedraaid. En vaster lukt gewoon niet 🙂

AA-T
                              Sleutelbeheerder

Toch jammer dat de uitlaat tegen de band komt als je hem juist monteert, ik zou het niet willen zo en dan toch beginnen aan het buigen van dat ophang plaatje, maarja, dat ben ik 😛

Nu de kop wel goed vastzit, hoe gaat het nu stationair? Koud, warm, en met optrekken?

Jammer van de trekveertjes, maar je kan er vast iemand gelukkig mee maken (of bewaren voor als je toch stiekem gaat opvoeren ;))

Dondersteen
                                Topic starter

AA-T :
                                  Toch jammer dat de uitlaat tegen de band komt als je hem juist monteert, ik zou het niet willen zo en dan toch beginnen aan het buigen van dat ophang plaatje, maarja, dat ben ik 😛

Nu de kop wel goed vastzit, hoe gaat het nu stationair? Koud, warm, en met optrekken?

Jammer van de trekveertjes, maar je kan er vast iemand gelukkig mee maken (of bewaren voor als je toch stiekem gaat opvoeren ;))

Tja bij mijn gaat alles fout lijkt het he hahaha
                                  En dat buigen doe ik misschien nog wel eens maar niet zelf, dat ding is gloednieuw en ik krijg alles kapot… :p

Kan niet testen want het regent alweer, nog steeds.

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 173)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.