Vespa-Ciao.NL
:: Filmpjes na troubleshooting!

Home Forums Techniek Problemen oplossen Filmpjes na troubleshooting!

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 173)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Dondersteen
    Topic starter

Ja, Javad is zeker behulpzaam!

Ben wel benieuwd wat andere forummers vinden.. Heb ook even de titel veranderd want die was natuurlijk niet meer up to date!

Ik hou jullie op de hoogte!

Javad
      Donateur

Ik vind het een beetje jammer dat ik één van de weinigen ben die zoveel online is.
        Ik werk voornamelijk van huis uit en op de computer.
        Het zegt ook wat over hoe populair de hobby is in Nederland, ik vind het een beetje tegenvallen maargoed, ik kan moeilijk wachten met een reactie schrijven tot iemand anders een keer reageert.

<3 Thunderstone
        Check mijn perso!

Anoniem

Ben wel benieuwd wat andere forummers vinden

Ziet er goed uit. Ik zelf zou nieuwe veertjes monteren, niet perse strakkere. Ook misschien iets hoger stationair.
          Maarja, dat is hoe ik het zelf fijn vind rijden. Zoiets moet je een beetje proberen.

speedbuxy
          Bijdrager

Javad :
            Ik vind het een beetje jammer dat ik één van de weinigen ben die zoveel online is.
            Ik werk voornamelijk van huis uit en op de computer.
            Het zegt ook wat over hoe populair de hobby is in Nederland, ik vind het een beetje tegenvallen maargoed, ik kan moeilijk wachten met een reactie schrijven tot iemand anders een keer reageert.

Ben het helemaal met je eens Javad.
            Maar de meesten zitten op de whatsapp of facebook omdat je daar makkelijker foto,s kan uploaden.
            Wat natuurlijk een lame exuus is, want de meeste users plaatste uberhoud nooit foto,s.
            Nu hebben we gewoon ons eigen forum verruild voor zoiets als facebook of een gesloten iets zoals whatsapp.
            Slechte zaak…
            Maar goed blijf hier gewoon lekker posten ik zal dat ook zeker blijven doen:thumb
            Dan wel op m,n eigen manier, want een trouble shoot helper ben ik nooit echt geweest daarin tegen.
            Wel leuk om een meid op een daarvoor bestemde roze/witte Citta te zien:thumb

Florian
            Moderator

Rijdt prima zo te zien/horen.

Dondersteen
              Topic starter

Ik ben jullie in ieder geval allemaal heel dankbaar 😀

zevenenergie
                Donateur

Leuk om te zien wie er bij dat brommertje hoort :thumb

Dondersteen
                  Topic starter

zevenenergie :
                    Leuk om te zien wie er bij dat brommertje hoort :thumb

Ben ik goedgekeurd :p ? Hahaha

speedbuxy
                    Bijdrager

Als je met de hand aan de buitenschaal van de koppeling draait, draait deze dan vrij of draaien de koppeling schoentjes/segmenten dan mee?

En ik heb het idee dat je sproeier nog net wat aan de ruime kant is.
                      Ik weet niet of er nog gaasjes in het filter zitten?
                      Zoja haal er dan eens 1tje uit om te zien of dit verbetering oplevert.

En hij of zij:lol kan idd wel een pouli maatje kleiner hebben.
                      Want voor een origineel blokje zingt ze redelijk.

Dondersteen
                      Topic starter

speedbuxy :
                        Als je met de hand aan de buitenschaal van de koppeling draait, draait deze dan vrij of draaien de koppeling schoentjes/segmenten dan mee?

En ik heb het idee dat je sproeier nog net wat aan de ruime kant is.
                        Ik weet niet of er nog gaasjes in het filter zitten?
                        Zoja haal er dan eens 1tje uit om te zien of dit verbetering oplevert.

En hij of zij:lol kan idd wel een pouli maatje kleiner hebben.
                        Want voor een origineel blokje zingt ze redelijk.

De schaal draait gewoon vrij.

Ik heb nu 37 erin want met 35 heb ik, voor de revisie, al 2x een warmloper gehad.. althans dat ie ineens op topsnelheid in begon te kakken tot stilstand en hierna niet meer te starten was.
                        Met sproeier 35 moesten er ook 3 proppen in de filter dus ik denk dat 37 goed is.
                        Ik ben bij 40 begonnen en heb afgebouwd naar 37 want toen stotterde hij niet meer.
                        Met optrekken wel een beetje maar ik wil liever geen warmlopers meer 🙂

Ik heb er 1 gaasje in zitten, wel met een gaatje van ong 1 cm. Ik heb bij jmpb een nieuwe besteld.

Die poulie ga ik zowiezo eronder leggen!

Mij verbaasd het ook best wel wat voor een power het geeft, zo’n standaard blokje.
                        Het is mijn eerste brommertje, dus ik wist er niets vanaf voordat ik het forum bezocht!
                        De revisie was in elk geval een succes :thumb

Ik ben zowiezo volgens mij de enige vrouw hier dus het wordt nu wel tijd om te beslissen dat het officieel een ‘zij’ is. Even lastig als een echte vrouw maar wel lekker fel :haha
                        Een beetje als ik, eigenlijk :p

speedbuxy
                        Bijdrager

Dondersteen :

Okay, ik vroeg dit omdat achterwiel mee draait bij stationair lopen en dit kan komen doordat de koppeling vast zit en had evt ook bij het dipje onderin gepast.
                          Tevens een iets te grote sproeier kan dit ook veroorzaken, maar 40 moet wel okay zijn.
                          Toch heeft hij onderin op het filmpje te horen wel ergens last van.
                          Misschien dat de bougie ververst moet worden.
                          (zal je al wel gedaan hebben vermoed ik)

Dondersteen
                          Topic starter

speedbuxy :

Dondersteen :

Okay, ik vroeg dit omdat achterwiel mee draait bij stationair lopen en dit kan komen doordat de koppeling vast zit en had evt ook bij het dipje onderin gepast.
                            Tevens een iets te grote sproeier kan dit ook veroorzaken, maar 40 moet wel okay zijn.
                            Toch heeft hij onderin op het filmpje te horen wel ergens last van.
                            Misschien dat de bougie ververst moet worden.
                            (zal je al wel gedaan hebben vermoed ik)

Ik krijg vandaag mijn bestelling binnen met een aantal spulletjes, daarbij zit ook een bougie 6 🙂

Ze viel eerst vaker uit stationair dus ik ben al lang blij dat het zo loopt, of kan de schroef nog iets uit denk je?

Javad
                            Donateur

Ik denk dat de schroef nog wel wat uit kan, hij kan vast nog wel wat rustiger stationair.
                              Gewoon eerst warm draaien tot hij stationair loopt en dan afstellen.

<3 Thunderstone
                              Check mijn perso!

Dondersteen
                              Topic starter

Javad :
                                Ik denk dat de schroef nog wel wat uit kan, hij kan vast nog wel wat rustiger stationair.
                                Gewoon eerst warm draaien tot hij stationair loopt en dan afstellen.

Yes, het troubleshooten is gelukt. Nu het finetunen nog 🙂

Hopelijk kan ik jullie tegen t weekend weer meer vertellen!

Dondersteen
                                Topic starter

Ja ja, Dondersteen heeft niet stilgezeten.

De bestelling ligt eronder en het is een aangename verbetering! Zoals jullie misschien gelezen hebben op een ander topic heb ik nu een enkel metalen gaasje in de filter. Een poelie 94 met getande snaar en grijze veertjes uit het polini setje.
                                  Ze klinkt al rustiger en trilt ook wat minder.

Moet redelijk veel toeren maken om in beweging te komen maar eenmaal dat punt bereikt, rijdt ik snel weg. Het sputteren onderin de toeren is voor mijn gevoel wel minder geworden maar ik heb het nog niet genoeg kunnen testen.

Want..
                                  Na ongeveer 500 m klonk er een snerpend geluid zoals dat ook steeds klinkt wanneer mijn uitlaat eraf wil schieten (wat ook een aanhoudend probleem blijft blijkbaar)
                                  Hij is er overigens niet afgeknalt maar heb het voor de zekerheid ook niet zo ver laten komen. Durf niks meer met dat ding :con
                                  Dus heb haar stilgezet en ben naar huis gelopen. Ondertussen was alles alweer koud en heb ik gekeken of de uitlaat los zat maar alles zat goed vast en aangeschroeft?

Kan dat geluid ook iets anders zijn en is het gewoon toeval dat de uitlaat er dan af knalt?

Stationair komen blijft ook een probleem. Eenmaal warm geen probleem en ook op toeren goed! Maar zelfs met choke gas bij nodig om aan te blijven wanneer ze koud is, lijkt me niet oke :no …

Kan het helpen om haar hoger stationair te laten lopen zodat ze goed aanslaat met starten maar ook zodat de segmenten wat sneller uitklappen als ik vanuit stilstand weg wil rijden?

EDIT
                                  Ondertussen zeikt het weer van de regen. Deo test komt later. Ik hoop zo dat dit goed gaat anders word ik boos :((

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 173)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.