Vespa-Ciao.NL
:: Filmpjes na troubleshooting!

Home Forums Techniek Problemen oplossen Filmpjes na troubleshooting!

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 173)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Dondersteen
    Topic starter

Javad :
      https://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/mechanisch/poeli-39-s-snaren/poeli-citta-ciao-94mm.html

https://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/mechanisch/poeli-39-s-snaren/v-snaar-gekarteld-1037-gilera-citta.html

En dit setje veren:
      https://www.jmpbonderdelen.nl/citta-onderdelen/motordelen/koppeling/koppelingveerset-3-polini-citta-ciao.html

Nu weet ik niet hoe strak die grijze precies zijn, wellicht moet je die hebben of anders de groene eens proberen.

Klapperende snaar kan ook komen omdat hij niet strak genoeg staat trouwens.

En ja het ligt aan mijn setup dat hij anders klinkt dan de jouwe, nu heb ik hem ook vrij hoog afgesteld.
      Wat bedoel je met naast zijn schoenen lopen? Nu je de gaskabel goed hebt staan loopt hij ook rustiger toch? Maakt hij wel duidelijke slagen?

Oke hier kan ik wel wat mee, thanks!

Ik heb het blok echt zo ver mogelijk naar voren geschoven. Ik kan de snaar met een lichte vinger ongeveer 1cm indrukken.

Ja klopt ik was zelf even vergeten dat die gas aan het geven was ja.. 😛 die filmpjes kun je dus ook niet goed vergelijken.

Wat bedoel je met duidelijke slagen? Gewoon een constante puf bedoel je?

Javad
      Donateur

Hij mag wel eens een slagje overslaan dat is niet erg als hij maar wel duidelijk Popopop doet en niet reeeeteeeeteeee :! 😀

<3 Thunderstone
        Check mijn perso!

Dondersteen
        Topic starter

Javad :
          Hij mag wel eens een slagje overslaan dat is niet erg als hij maar wel duidelijk Popopop doet en niet reeeeteeeeteeee :! 😀

Ja hij doet wel meer popopop dan retete hahaha

Dondersteen
          Topic starter

Zo kunnen jullie het wel al zien denk ik. 1 van de segmenten heeft meer afstand dan die andere. Zal dat het dan zijn?

Javad
            Donateur

Het kan best zijn dat één van die twee andere segmenten lichtjes aanslijt als hij draait.
              Het is vrij moeilijk om de segmenten gelijk te krijgen. Dit is vaak zo, ook bij nieuwe segmenten.
              Ik zou me daar niet al te druk om maken.

Maar ik ben wel benieuwd naar hoe hij stationair klinkt nu hij goed afgesteld is ..nog een filmpje? En rijdend zou nog mooier zijn, kunnen we gelijk zien hoe hoog hij in toeren gaat bv

<3 Thunderstone
              Check mijn perso!

Dondersteen
              Topic starter

Javad :
                Het kan best zijn dat één van die twee andere segmenten lichtjes aanslijt als hij draait.
                Het is vrij moeilijk om de segmenten gelijk te krijgen. Dit is vaak zo, ook bij nieuwe segmenten.
                Ik zou me daar niet al te druk om maken.

Maar ik ben wel benieuwd naar hoe hij stationair klinkt nu hij goed afgesteld is ..nog een filmpje? En rijdend zou nog mooier zijn, kunnen we gelijk zien hoe hoog hij in toeren gaat bv

Ik laat de koppeling dan wel even voor wat het is.

Ja, zolang het dus zo blijft regenen gaat dat hem niet worden vandaag 😂 het komt hier al zeker 12u lang met bakken uit de lucht

Javad
                Donateur

Ja dat is even vervelend, dan maar wachten op een geschikt moment.

<3 Thunderstone
                  Check mijn perso!

zevenenergie
                  Donateur

Dat sissen van de koppeling komt van de drie ringetjes die achter de borg veer zitten. Als je die eens goed invet dan is dat sissen weg.:relax

Javad
                    Donateur

Ja ik zie die ringen op de foto in jouw perso inderdaad. Dat ga ik eens bekijken en invetten dan.

<3 Thunderstone
                      Check mijn perso!

Dondersteen
                      Topic starter

zevenenergie :
                        Dat sissen van de koppeling komt van de drie ringetjes die achter de borg veer zitten. Als je die eens goed invet dan is dat sissen weg.:relax

Zeven, net ff je perso gekeken en ik weet niet welke ringen je bedoelt.

Maar je hebt er wel heel mooie dingen op staan!

Dondersteen
                        Topic starter

Misschien een hele stomme vraag hoor.. maar hoe kan het dat ik ineens overtoeren draai?
                          Of komt dat gewoon al door de uitlaat?

Begrijp me niet verkeerd he, ik ben super blij dat jullie me helpen!!! 😀 maar hij is toch gewoon helemaal standaard dus ik vind het raar dat ik nu ineens een kleinere poelie moet 😕

Of heb ik zo goed mijn best gedaan dat ie harder wil? 8) hahaha

Over die bougie. JMPB verkoopt alleen deze: https://www.jmpbonderdelen.nl/bougie-ngk-b6hs.html
                          Dit is dus GEEN BR6HS? Kan ik deze wel gewoon gebruiken? Ik weet niet goed wat het verschil is..

Ook wilde ik deze set bestellen: https://www.jmpbonderdelen.nl/citta-onderdelen/motordelen/koppeling/koppelingsegment-incl-houder-vespa.html
                          Bespaart wel wat geld, alles incl. ipv een losse veerset van 13 euro maar ik weet natuurlijk niet of de veertjes in deze set goed zijn.. ? 😕
                          Ik lees heel veel over veertjes maar echt wijzer word ik er niet van :p

Anders koop ik gewoon de losse segmenten en de veerset. Leek me wel makkelijk zo, bespaart me ook nog wat moeite- plug and play 🙂

Javad
                          Donateur

Ik weet niet hoe het komt dat je overtoeren draait. Ik zou het zelf eens moeten horen en zien voordat ik daar over kan oordelen.

Die NGK b6hs is goed.

De segmenthouder met segmenten en veren heeft gewoon de standaard veren die jij er nu in hebt zitten.
                            Ik weet ook niet wat strakkere veren op jouw setup doen,..Daarom zou het gewoon een experiment zijn om de groene uit het setje eens te proberen om te kijken wat dat doet.
                            Maar ze lijken me wat strak voor jouw setup..

<3 Thunderstone
                            Check mijn perso!

Dondersteen
                            Topic starter

Javad :
                              Ik weet niet hoe het komt dat je overtoeren draait. Ik zou het zelf eens moeten horen en zien voordat ik daar over kan oordelen.

Die NGK b6hs is goed.

De segmenthouder met segmenten en veren heeft gewoon de standaard veren die jij er nu in hebt zitten.
                              Ik weet ook niet wat strakkere veren op jouw setup doen,..Daarom zou het gewoon een experiment zijn om de groene uit het setje eens te proberen om te kijken of dat werkt.
                              Maar ze lijken me wat strak voor jouw setup..

Zou ik dan wel al een kleinere poelie bestellen?? Nu raak ik aan het twijfelen 😕
                              Ik wilde mijn bestelling vandaag nog de deur uit doen eigenlijk haha 😛

Oke ik ga dan gewoon die segmentset in mijn winkelmandje doen. Ik kan altijd nog contact opnemen met mijn bromboer voor evt andere veertjes.

Javad
                              Donateur

Je huidige segmenten zien er nog goed uit, waarom koop je nieuwe?

Sommige bromboeren hebben een rommelbakje met losse trekveren voor de citta, daar heb ik wel eens een strakker setje uit gevist, sterker nog, daar rijdt ik nu mee volgens mij. Of ik rij met de grijze van Polini dat kan ook.

En als je het geld ervoor hebt kan het geen kwaad om een kleinere poulie en snaar aan te schaffen.
                                Dat is toch een van de dingen waar je het eerst mee zou moeten experimenteren. Dan kun je mooi zelf het verschil merken.
                                Je zult zowieso wat minder overtoeren maken als je die al hebt. Wat minder opgefokt rijden maar wel ietsje sneller op top.

Het is nu mooi weer, hier in het hoge noorden althans wel. Tijd voor een filmpje? Rijdend?
                                Eerst even warmdraaien, dan de telefoon langs de weg neerzetten, even stationair draaien, wegrijden en dan fullspeed terug langs rijden.

<3 Thunderstone
                                Check mijn perso!

Dondersteen
                                Topic starter

Javad :
                                  Je huidige segmenten zien er nog goed uit, waarom koop je nieuwe?

Sommige bromboeren hebben een rommelbakje met losse trekveren voor de citta, daar heb ik wel eens een strakker setje uit gevist, sterker nog, daar rijdt ik nu mee volgens mij. Of ik rij met de grijze van Polini dat kan ook.

En als je het geld ervoor hebt kan het geen kwaad om een kleinere poulie en snaar aan te schaffen.
                                  Dat is toch een van de dingen waar je het eerst mee zou moeten experimenteren. Dan kun je mooi zelf het verschil merken.
                                  Je zult zowieso wat minder overtoeren maken als je die al hebt. Wat minder opgefokt rijden maar wel ietsje sneller op top.

Het is nu mooi weer, hier in het hoge noorden althans wel. Tijd voor een filmpje? Rijdend?
                                  Eerst even warmdraaien, dan de telefoon langs de weg neerzetten, even stationair draaien, wegrijden en dan fullspeed terug langs rijden.

Ik zal de segmenten dan niet bestellen maar wel de poelie en snaar!

Ik moet over een uurtje alweer werken dus ik zal proberen om vanavond een filmpje te maken..

Ik had nog wat research gedaan wat betreft het slechte optrekken. Ik las dat het kan helpen om de startveertjes eruit te halen? Kan dat verder geen kwaad?
                                  Want als ik een kleinere poelie heb, trekt ie nog slechter natuurlijk?.. straks kom ik helemaal niet meer weg 😂
                                  Ik moet nu al een beetje meeduwen anders draait ie veel toeren voordat ie heeel langzaam eens vooruit komt..

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 173)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.