Vespa-Ciao.NL
:: Filmpjes na troubleshooting!

Home Forums Techniek Problemen oplossen Filmpjes na troubleshooting!

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 173)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Javad
    Donateur

Jij hebt standaard trekveren, die kun je gewoon gebruiken.
      En rijdt hij nu goed met luchtfilter, goede uitlaat en nieuwe condensator?

<3 Thunderstone
      Check mijn perso!

Dondersteen
      Topic starter

Javad :
        Jij hebt standaard trekveren, die kun je gewoon gebruiken.
        En rijdt hij nu goed met luchtfilter, goede uitlaat en nieuwe condensator?

Ik heb nog geen kans gehad om hem te testen. Heb zojuist, nadat ik klaar was met werken, de bevestiging voor de uitlaat gehaald dus misschien vanavond en anders later deze week.

Dondersteen
        Topic starter

Nog een laatste vraag alvorens ik weer ga testen: heb nu een citypower met dikke bocht (dus niet vernauwd) Ik neem aan dat dit inhoudt dat ie weer sneller gaat?? En dat de sproeier weer een maatje groter moet?

Javad
          Donateur

Nee de sproeier hoeft niet groter, deze gaat niet sneller dan de vernauwde versie.

<3 Thunderstone
            Check mijn perso!

Dondersteen
            Topic starter

Javad :
              Nee de sproeier hoeft niet groter, deze gaat niet sneller dan de vernauwde versie.

Oke top, wil ook geen problemen met de pliesie hahaha

Dondersteen
              Topic starter

Ik heb nog niet getest, alleen maar gewerkt. Morgen gaat het pas gebeuren. Het is me nu wat laat.

Een belangrijke vraag schoot mij te binnen… Heb ik wel de juiste bougie?? Aangezien bromboer 1 maar wat heeft lopen aankloten, vertrouw ik zelfs de bougie niet meer. Ik heb momenteel een 7 erin. Kan dat kloppen?

Dan iets anders..

De standaard raakt mijn uitlaat nu. Dit komt niet omdat deze langer is. Ik heb gemeten en met de oude zou deze er ook tegen komen.
                Kan dit kwaad als ik zorg dat de standaard niet te hard ertegen knalt? Dat ie warm zal worden snap ik wel haha.

Ik dacht eerst aan van die viltjes maar dat gaat natuurlijk niet vanwege de warmte 😀

Javad
                Donateur

Normaal hoor jij een hittegraad 6 te hebben op jouw setup. Een 7 gebruiken kan volgens mij geen kwaad verder om even mee te rijden maar ik zou toch een 6 aanschaffen.

En dat standaard gevalletje,.tja als je de uitlaat niet zo kan installeren dat hij de standaard niet raakt dan heb je weinig keus.
                  Inderdaad ervoor zorgen dat hij niet te hard klapt maar dat is niet echt relaxt om daar steeds op te moeten letten.

Viltje lijkt me ook geen optie,. dat blijft niet eens plakken op een hete uitlaat.

<3 Thunderstone
                  Check mijn perso!

AA-T
                  Sleutelbeheerder

Is de ophangbeugel die aan de brug komt niet een beetje bij te buigen waardoor de standaard de uitlaat niet meer raakt?

Dondersteen
                    Topic starter

Javad :
                      Normaal hoor jij een hittegraad 6 te hebben op jouw setup. Een 7 gebruiken kan volgens mij geen kwaad verder om even mee te rijden maar ik zou toch een 6 aanschaffen.

En dat standaard gevalletje,.tja als je de uitlaat niet zo kan installeren dat hij de standaard niet raakt dan heb je weinig keus.
                      Inderdaad ervoor zorgen dat hij niet te hard klapt maar dat is niet echt relaxt om daar steeds op te moeten letten.

Viltje lijkt me ook geen optie,. dat blijft niet eens plakken op een hete uitlaat.

Ja en om het nog allemaal wat makkelijker te maken staat ie ook nog veel hoger nu dus hij valt zo lekker omlaag :con

De uitlaat past mooi, kan het blok nog redelijk schuiven. Ook merkte ik meteen het verschil in aansluiten, dat het nu beter zit!
                      Hij zal er in elk geval niet meer af knallen. Zeker niet nu de standaard hem tegen houdt 😂

Maar goed bougie 6 dus. Kan ik hem wel testen met 7 of kan dat 1 van de veroorzakers zijn van het uitvallen?
                      Ik heb nu ondertussen alles al vervangen dus het moet gewoon gaan werken..
                      Je bedoelt BR6HS dus?

Ik dacht er trouwens aan om het viltje juist op de standaard te plakken, niet direct op de uitlaat.

AA-T :
                      Is de ophangbeugel die aan de brug komt niet een beetje bij te buigen waardoor de standaard de uitlaat niet meer raakt?

Volgens mij valt er vrij weinig bij te buigen. De ophanging zelf zijn maar 2 oogjes dus ik weet niet of je daar wat mee kunt.

EDIT

Heb trouwens ook mijn segmenten en beetje opgeschuurd want die waren vrij glad.

Javad
                      Donateur

BR6HS bedoel ik ja, het kan verder geen kwaad om hem met een 7 te testen, dat veroorzaakt geen uitvallen.

Een viltje op de standaard zou kunnen maar zou er door de hitte waarschijnlijk niet lang op zitten.

Bijbuigen zou misschien kunnen, je monteert dan de uitlaat zonder hem op de cilinder te zetten, trekt de uitlaat dan een beetje naar je toe, dus naar buiten en monteert hem dan op de cilinder.

<3 Thunderstone
                        Check mijn perso!

Dondersteen
                        Topic starter

Oke ja die standaard komt later wel weer, hij staat. Daar ben ik al blij mee. Net gaan testen: hij startte alleen op choke, zonder viel die langzaam uit. Dus heb mijn 38 weer erin gezet.. nu loopt hij met de schroef helemaal uitgedraaid op volle toeren???
                          Het is ook iedere keer wat anders *huil*

Is het dan toch gewoon de 37 en een kwestie van spelen met de schroef?

Javad
                          Donateur

wel apart dat hij opeens zoveel toeren draait met een sproeiermaatje hoger en de schroef helemaal uit. Dan klopt er iets niet volgens mij.
                            Mijn blokje start niet goed zonder choke als hij koud is en draait ook niet stationair als hij koud is,..Even laten draaien en dan de schroef afstellen.
                            Zodra het blokje een beetje op temperatuur is blijft het mooi stationair draaien

<3 Thunderstone
                            Check mijn perso!

Javad
                            Donateur

Het zou wel fijn zijn als er nog iemand was die hier even op kan reageren,..Tal van vesparijders hiero en zo weinig reacties,..
                              Ik vind het wel erg rustig op het forum momenteel, dat was 3 jaar geleden heeeel anders

<3 Thunderstone
                              Check mijn perso!

AA-T
                              Sleutelbeheerder

Hoe is de deo-test verlopen?
                                En heb je het sissende geluid al achterhaalt?

Hoe is je vonk, zijn je contactpunten goed afgesteld?
                                Is je bougie goed aangesloten:
                                – bobine maakt goede aarde?
                                – bougiekabel op bobine en dop maken goed contact?
                                – geen vocht in de dop?
                                – bovenop de bougie zit een dopje die je eraf kan schroeven, bij de ene bougiedop moet deze eraf, bij de andere moet hij erop blijven. De bougiedop moet er echt stevig op zitten, trek je ‘m er makkelijk vanaf moet je dit mogelijk aanpassen.

(Al verklaart dit vonk verhaal niet de hoge toeren, mogelijk wel het beroerde rijden.)

Dondersteen
                                Topic starter

Er is nieuws! Ik ga even niet apart op jullie reageren want ik denk dat ik het probleem gevonden heb! 1 simpele verklaring: mijn gaskabel stond te strak! Ik had daar geen rekening mee gehouden na het verschuiven van mijn blok 😉

Deze staat nu helemaal goed, heb hem net ook stationair kunnen afstellen. Ik ga nu een rondje rijden en dan kom ik bij jullie terug 🙂

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 173)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.