Vespa-Ciao.NL
:: Filmpjes na troubleshooting!

Home Forums Techniek Problemen oplossen Filmpjes na troubleshooting!

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 173)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Javad
    Donateur

Ik krijg nu wel weer het idee dat er iets niet spoort…Koppakking ofzo.
      Tijd voor de deotest zou ik zeggen.
      Wat lullig voor je dat hij het nog steeds niet lekker doet en dat je werk daar onder lijdt.
      Ik ken dat, ik ben ook lange tijd afhankelijk geweest van mijn brommertje naar het werk.

<3 Thunderstone
      Check mijn perso!

Dondersteen
      Topic starter

Javad :
        Ik krijg nu wel weer het idee dat er iets niet spoort…Koppakking ofzo.
        Tijd voor de deotest zou ik zeggen.
        Wat lullig voor je dat hij het nog steeds niet lekker doet en dat je werk daar onder lijdt.
        Ik ken dat, ik ben ook lange tijd afhankelijk geweest van mijn brommertje naar het werk.

Alles is nieuw, ook de pakkingen..
        Lijkt me niet dat daar iets fout zit.
        Heb ook gewoon goede compressie..

zevenenergie
        Donateur

Heb je tijdens de revisie een nieuwe condensator in je ontsteking gezet?

En je hoeft niet bang te zijn dat we gek van je worden, de meeste hier op het forum hebben al een steekje los, dat is heel normaal hier. =):bier:D

Dondersteen
          Topic starter

zevenenergie :
            Heb je tijdens de revisie een nieuwe condensator in je ontsteking gezet?

En je hoeft niet bang te zijn dat we gek van je worden, de meeste hier op het forum hebben al een steekje los, dat is heel normaal hier. =):bier:D

Nu zeg jij iets over die condensator! Die heb ik niet vervangen. De contactpunten e.d zagen eruit als nieuw. Net als de condensator.
            Gisteren viel die minder snel uit zonder licht, vanochtend had ik mijn licht aan!!

Althans ik ga ervanuit dat dat invloed heeft?

Gelukkig maar, ik haat alles te moeten vragen..

Dondersteen
            Topic starter

^^^ Ter toevoeging. Het vliegwiel dat ik er nu op heb is ook een stuk lichter. Ik heb serieus geen weegschalen in huis dus heb geen idee hoe zwaar. Ik weet alleen dat het originele vliegwiel (wat dus al in mijn blok zat) zwaarder is. Ik heb deze vervangen omdat de afstandsring zich erin geboord had en hij vanbinnen barsten toonde. Dus heb ik het lichtere vliegwiel van mijn ciao blokje eronder gelegd.

Wekt de condensator minder stroom op met een lichter wiel?
              Kan dit de reden zijn waarom hij alleen op volle toeren goed loopt?

zevenenergie
              Donateur

Dat lichte vlieg wiel is geen enkel probleem.

Het is geen gek idee om de condesator te vervangen als je het blok open hebt.
                Dat is een goed gewoonte.

Mocht je twijfelen aan de kracht van je vonk probeer dan dit:

Dondersteen
                Topic starter

zevenenergie :
                  Dat lichte vlieg wiel is geen enkel probleem.

Het is geen gek idee om de condesator te vervangen als je het blok open hebt.
                  Dat is een goed gewoonte.

Mocht je twijfelen aan de kracht van je vonk probeer dan dit:

Dan ga ik die maar weer eens bestellen 😂 die van JMPB is gewoon goed neem ik aan?

Had ik het blok nog maar open… die ligt er pas een paar dagen weer onder 😂 Maar ach, zoveel werk is t nou ook weer niet he

Oh oh dat filmpje ik dacht nog echt serieus in het begin “Wat dóet die gast!”.. totdat het flesje openging natuurlijk hahaha
                  Wel bedankt dat je me even goed hebt laten lachen 😀

Dondersteen
                  Topic starter

Oke. Het bleek dus dat mijn luchtfilter er deze keer afgeknalt is.. ik snap het niet, dat ding spuugt alles uit 😂..
                    Kan ik geen tape om dat klote ding doen ofzo. Hij heeft namelijk mijn zeefje verneukt.
                    (Mijn ergernis heeft inmiddels een hoogtepunt bereikt)
                    Ik snap ook niet hoe het kan want ik draai de ringklem echt goed vast maar ik kan de filter rond blijven draaien. Moet ik het een beetje opschuren ofzo dat het plastic wat minder glad is.

Kan ik met dat gaatje in de zeef (1 cm) redelijk probleemloos rijden? Of moet mijn sproeier dan toch weer een maatje groter?

Nou goed. De nieuwe condensator zit erin met een vers viltje. De nieuwe uitlaat en standaard gaan er morgen ook op.
                    Dan gaan we maar weer eens proberen.

AA-T
                    Sleutelbeheerder

Op een gegeven moment kan de luchtfilter zelf natuurlijk ook versleten zijn waardoor hij niet meer goed vast blijft zitten.
                      Zit hij er goed recht op? De onderkant wil nog wel eens niet helemaal aansluiten en dan blijft hij inderdaad ronddraaien en gaat er makkelijk af.
                      Boutje een moertje zijn ook nog goed?

Maar snap eerlijk gezegd niet hoe dit voorval heeft kunnen leiden tot een gat in je gaasje?
                      Is er ook een kans dat stukjes gaas in je carburateur terecht zijn gekomen? Zo ja controleer dit even..

Een sissende koppeling heb ik nog nooit gehoord..
                      Het is hier al voorgesteld, maar heb je de Deo-test ook echt gedaan? Nieuwe pakkingen zijn geen garantie op een goede afsluiting..
                      Zit je keerring er verder goed in?
                      Decompressie sluit ook echt goed af?

Dondersteen
                      Topic starter

AA-T :
                        Op een gegeven moment kan de luchtfilter zelf natuurlijk ook versleten zijn waardoor hij niet meer goed vast blijft zitten.
                        Zit hij er goed recht op? De onderkant wil nog wel eens niet helemaal aansluiten en dan blijft hij inderdaad ronddraaien en gaat er makkelijk af.
                        Boutje een moertje zijn ook nog goed?

Maar snap eerlijk gezegd niet hoe dit voorval heeft kunnen leiden tot een gat in je gaasje?
                        Is er ook een kans dat stukjes gaas in je carburateur terecht zijn gekomen? Zo ja controleer dit even..

Een sissende koppeling heb ik nog nooit gehoord..
                        Het is hier al voorgesteld, maar heb je de Deo-test ook echt gedaan? Nieuwe pakkingen zijn geen garantie op een goede afsluiting..
                        Zit je keerring er verder goed in?
                        Decompressie sluit ook echt goed af?

Het is een nieuwe luchtfilter. De afsluitring met bout en moer ook nieuw. Ik had hem zelfs voor montage aan de carb vastgezet omdat ik steeds moeite heb hem er goed op te krijgen als de carb er al op zit..
                        Ik weet wel hoe het gaatje is ontstaan, dat middelste uitsteeksel van het plastic filter heeft zich er naar mijn idee in geboort.
                        Een perfecte cirkel namelijk.
                        Het filtertje is van katoen ipv metaalgaas dus dat gaat natuurlijk sneller kapot.
                        De carb zag er prima uit.

Ik zal dan toch maar de deo test doen. Kan dit verder geen kwaad? Ik vind het een beetje raar om deo in mijn blok te gaan spuiten 😂.
                        Ik neem aan dat ik dan op de aansluitingen moet spuiten, dus waar pakking zit?
                        Enne misschien een hele stomme vraag maar moet het deo zijn met of zonder alcohol? Of maakt dat niets uit

Javad
                        Donateur

Als je het luchtfilter op je carb zet voor je het blok monteert, zit het dan wel strak op de carb?
                          Het kan zijn dat het schroefje tegen iets aankomt en dan zit hij er scheef op, dan moet je het beugeltje iets draaien.

Een klein gaatje in dat filtertje maakt niet zoveel uit, je hoeft je sproeier daar niet op aan te passen. Er is een iets grotere kans op vuil in je carb,..

Deo met of zonder alcohol maakt niet uit. Spray het op je inlaat tussen carb en blok, op je carterpakking aan de onderkant van het blok, op je voet en koppakking en als laatste de decompressie.
                          ALs het blok zakt in toeren of uitvalt weet je dat hij daar valse lucht trekt.

<3 Thunderstone
                          Check mijn perso!

Dondersteen
                          Topic starter

Javad :
                            Als je het luchtfilter op je carb zet voor je het blok monteert, zit het dan wel strak op de carb?
                            Het kan zijn dat het schroefje tegen iets aankomt en dan zit hij er scheef op, dan moet je het beugeltje iets draaien.

Een klein gaatje in dat filtertje maakt niet zoveel uit, je hoeft je sproeier daar niet op aan te passen. Er is een iets grotere kans op vuil in je carb,..

Deo met of zonder alcohol maakt niet uit. Spray het op je inlaat tussen carb en blok, op je carterpakking aan de onderkant van het blok, op je voet en koppakking en als laatste de decompressie.
                            ALs het blok zakt in toeren of uitvalt weet je dat hij daar valse lucht trekt.

Ja hij zat er echt goed op, beugel netjes naar onder gedraaid zodat ie niks raakt, ik snap er zelf ook niets van. Alsof ik niet eens een luchtfilter erop kan zetten hahaha 😂

Dus van achter naar voor spuiten begrijp ik.
                            Ik hoop zo dat het dat niet is want ik heb geen zin om het blok er weeer uit te moeten halen :'(

Dondersteen
                            Topic starter

Oke ik ben weer even bezig geweest..

Nieuwe condensator zit erin.

De klem van mijn luchtfilter was niets waard in vergelijking met de oude dus die heb ik er nu op en volgens mij zit ie nu beter..

Ook las ik dat een niet goed afsluitende uitlaat voor problemen kan zorgen. Heb dus een nieuwe citypower.

Raden jullie me aan om nieuwe trekveertjes erin te zetten bij een nieuwe snaar of is dat niet meteen nodig?
                              (Ik wil gewoon dat dat kreng eens gaat werken!)

AA-T
                              Sleutelbeheerder

Sloot je uitlaat niet goed af dan. Gewoon maar alles vervangen is toch ook een beetje zonde van je geld 😉

Nieuwe trekveertjes is niet nodig, of ze moeten duidelijk versleten zijn maar dat gebeurt niet zo snel (beetje verf eraf gebeurt wel maar logischerwijs zijn ze dan nog niet versleten)

Dondersteen
                                Topic starter

Nope, kwam erachter dat de mond niet meer rond was, er zat een deel samengeknepen door de klem. Waarschijnlijk is het ooit een 23.5 geweest en hebben ze hem gewoon fijngeknepen totdat ie pastte. Het is namelijk een kiertje van ongeveer 1cm..

Ik heb gewoon veren zonder kleur? Gewoon metalen?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 173)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.