Vespa-Ciao.NL
:: Filmpjes na troubleshooting!

Home Forums Techniek Problemen oplossen Filmpjes na troubleshooting!

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 173)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Bijdrager

Woont er niemand in de buurt die Dondersteen even een carb kan lenen? zodat een slecht werkende carburateur ook uit gesloten kan worden.

Dondersteen
      Topic starter

Ik geloof het niet..voor zover ik weet is FonS t dichtst bij maar zelfs voor hem is dat al een redelijke rit.. lijkt me zonde om alleen een carbje te checken.
        Kun je dat ook op een andere manier zien?
        Anders maak ik gewoon wat fotos..

SuperSi
        Bijdrager

is die eerste cm van je gashendel niet gewoon een stuk “dood” gas?
          Dat heb ik ook op mijn brommer, zodat ik zeker weet dat de schuif helemaal dicht is.
          Als je dan de gashendel draait voel je het eerste stukje geen weerstand en daarna trek je pas de schuif open.

Ik kan eventueel wel een filmpje maken?
          Dan kan je het vergelijken

Dondersteen
          Topic starter

SuperSi :
            is die eerste cm van je gashendel niet gewoon een stuk “dood” gas?
            Dat heb ik ook op mijn brommer, zodat ik zeker weet dat de schuif helemaal dicht is.
            Als je dan de gashendel draait voel je het eerste stukje geen weerstand en daarna trek je pas de schuif open.

Ik kan eventueel wel een filmpje maken?
            Dan kan je het vergelijken

Ik begrijp wat je bedoelt.
            Dit heb ik al uitvoerig met Javad besproken en dit zit 100% goed. We hebben al filmpjes uitgewisselt :thumb

Dondersteen
            Topic starter

Ja ja mensen..

Het was toch mijn carb! Dat kon natuurlijk ook niet meer anders!
              Mijn gasschuif zat gewoon niet goed in elkaar. Geen idee hoe het ooit gewerkt heeft maar het is nu in elk geval opgelost!
              Ben gisteren veilig naar en van mijn werk gereden! Sproeier 37 is gewoon goed!!

Javad
              Donateur

Nu ze goed rijdt zou je eigenlijk even opnieuw moeten kijken of 38 of 40 een betere sproeier is.
                Eigenlijk zou je nu omhoog moeten gaan in sproeier tot hij begint te sputteren op top en dan weer een maatje naar beneden.
                Ik denk ik dat je wel goed zit maar toch,.. voor de zekerheid.

<3 Thunderstone
                Check mijn perso!

speedbuxy
                Bijdrager

Mooi dat je het probleem gevonden hebt:thumb
                  Misschien idd tzt nog wat fijn tuning zoals Javad ook aangeeft en dan op naar vele mooie kms maken op de Citta:thumb

Dondersteen
                  Topic starter

Ennnn het dipje is weer terug na 3 ritjes :’)
                    Komt goed hoor 😏

b.baens
                    Bijdrager

mocht je ooit carb. of sproeiers willen proberen moet je me even een PM sturen.

ik kom zelf uit Weert, en werk in Luik. weet niet of je ergens op de route woont, maar mocht je problemen hebben kan ik wel wat reserve deeltjes afgooien om je problemen te verhelpen.
                      Welke dip bedoel je ? met filmpjes erbij is het allemaal net even iets makkelijker te beoordelen.

mvg,
                      Bart

Dondersteen
                      Topic starter

b.baens :
                        mocht je ooit carb. of sproeiers willen proberen moet je me even een PM sturen.

ik kom zelf uit Weert, en werk in Luik. weet niet of je ergens op de route woont, maar mocht je problemen hebben kan ik wel wat reserve deeltjes afgooien om je problemen te verhelpen.
                        Welke dip bedoel je ? met filmpjes erbij is het allemaal net even iets makkelijker te beoordelen.

mvg,
                        Bart

Oke top, ja woon wel in die richting ja. Ik verdenk mijn lichtgebogen gasnaald/schuifstang ; hoe t ook heet.
                        Deze kan ik gelukkig van iemand krijgen dus dat gaan we eerst proberen.
                        Nadat ik de carb opnieuw in elkaar had gezet was het probleem even weg maar nu is het weer terug.

Ik heb daar niet echt filmpjes van. Het is gewoon niet reageren op gas onderin toeren.
                        Als ik langzamer ga dan.. laten we zeggen 10 kmph dus om een scherpe bocht ofzo te nemen.
                        Dan klinkt het eerst alsof ze uitvalt en pakt daarna weer op en rijdt door. Wanneer ik echt in de remmen ga tot stilstand blijft ze echter wel gewoon lopen. Dus stationair is niks mis.
                        Het is exact hetzelfde probleem dus het lijkt me gewoon dat de gasnaald weer verschoten is.
                        Ik merkte opeens onder het rijden dat de gas eventjes raar deed, daarna begon het weer.

b.baens
                        Bijdrager

Met gasnaald bedoel je denk ik het stangetje wat bij je carb je gasschuif omhoog trekt?

Dondersteen
                          Topic starter

b.baens :
                            Met gasnaald bedoel je denk ik het stangetje wat bij je carb je gasschuif omhoog trekt?

Ja precies.
                            Nu ik erover nadenk kan ik misschien omschrijven wat er steeds gebeurt:

Ipv dat dat stangetje op zijn plek blijft, schuift het tussen de twee oogjes in. Waardoor ik hem eerst in het oogje moet trekken (met de gas) en daarna pakt de schuif pas op.

Het rare is alleen dat er gewoon op dat moment geen enkel geluid uitkomt. Alsof ze uit is gevallen. Dat vind ik gewoon vreemd.

b.baens
                            Bijdrager

Dus als jij je gashendel loslaat ‘pruttelt’ je motorblokje niet totdat je bijna stilstaat ? Maar blijft echter wel gewoon stationair lopen als je doorremt ?
                              Heb je toevallig een stelschroefje op je carb waardoor je misschien iets meer spanning op de gaskabel kan zetten ? Als je brommer dan in toeren omhoog gaat heb je iig geen last van een ‘dood’ punt in je gas hendel.

Nogmaals, een filmpje van hoe het klinkt t.o.v je gashendel zou ook veel kunnen verklaren 😌.

Mvg,
                              Bart

Dondersteen
                              Topic starter

Ik heb nieuws:

Links is mijne, hartstikke scheef dus.
                                Ik heb nu het nieuwe stukje erop en we gaan zo testen (tevens met sproeier 38 om te kijken of het dan weer stottert, zo ja terug naar 37!)

niek1992
                                Bijdrager

Welke nummers staan er op de gasschuiven?
                                  Ik weet zo uit mijn hoofd niet wat er in een 10/7 hoort qua nummering, maar weet wel dat er verschillen zitten in gasschuiven aangeduid met nummers. Bijvoorbeeld het schuine gedeelte waar de stationairschroef in hoort te vallen, of hoeveel doorlaat er in zit wanneer stationairschroef helemaal uitgedraaid is etc.

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 173)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.