Vespa-Ciao.NL
:: Filmpjes na troubleshooting!

Home Forums Techniek Problemen oplossen Filmpjes na troubleshooting!

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 173)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Javad
    Donateur

Het is meer dat hij wat sputtert onderin heb ik begrepen.

<3 Thunderstone
      Check mijn perso!

speedbuxy
      Bijdrager

Dat kon ik in de filmpjes ook niet echt thuis brengen.
        En als Dondersteen niet alles nieuw moet kopen, dan zou ik zeggen check eens een andere bobine.
        Maar gezien ze dit moet kopen is het een wat dure test.

Bankschroef20
        Bijdrager

Sputterd die alleen onderin als het blokje nog koud is of ook met een warm blok?

Dondersteen
          Topic starter

Er zitten geen proppen meer in de luchtfilter nee. Alles is open.
            Toen de kop lek was sputterde het wel. Nu met dichte kop is het geen sputteren meer maar gewoon totaal niet reageren op het gas in het onderste gebied..
            Zodra de gas verder open gaat ‘pakt’ ze ineens vol in toeren en schiet dan ook weg.

Als ik aan het gas draai wanneer ze gewoon uit staat, kan ik zien dat het heveltje gewoon werkt.

Kan het zijn dat mijn carb gewoon niet goed in elkaar zit ofzo? Ik bedoel dan zou het toch helemaal niet moeten werken?
            (Ik heb namelijk de gasschuif niet zelf in elkaar gezet, kon nergens vinden hoe dat moest)
            De carb is gewoon schoon.

Bankschroef20
            Bijdrager

Hier staat wel een fototje tussen van hoe de gasschuif erin moet.

http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=259

Dondersteen
              Topic starter

Ja dat was voor mij toch niet duidelijk genoeg.. sorry :'(

Dondersteen
                Topic starter

Sproeier 36 kan ik voor nu nergens krijgen. Ik ga hem niet bestellen ivm dure verzendkosten dan..
                  Mijn gas werkt gewoon naar behoren dus ik ga proberen of het met 35 ook zo op de gas reageert. Ik ga er niet mee rijden, puur om te testen.
                  Is dit niet het geval dan zal er toch een 36 komen. Ik hou jullie op de hoogte.

Dondersteen
                  Topic starter

Ik wist het al bijna zeker. Het MOET 36 zijn.

35 + 1 zeefje = niet starten
                    35 + 2 zeefjes = starten en meteen stationair lopen maar ik haal max 5-10 km.

SuperSi
                    Bijdrager

JMPB heeft sproeier 36.
                      Als je een mailtje stuurt komt ie door de brievenbus en betaal je maar ongeveer 1,95 verzendkosten.

Dondersteen
                      Topic starter

SuperSi :
                        JMPB heeft sproeier 36.
                        Als je een mailtje stuurt komt ie door de brievenbus en betaal je maar ongeveer 1,95 verzendkosten.

Dat van dat mailtje wist ik niet, altijd nog een optie. Ben bij elke bromboer geweest en de enige die het heeft is toevallig met vakantie, zal je net hebben 🙁
                        Gelukkig hoef ik niet heel lang te wachten, wel jammer dat ik nu net déze sproeier niet heb :p

Over de gasreactie: die was gewoon goed met 35. Het was dus echt gewoon nét niet verzuipen op 37 😉

Javad
                        Donateur

Nou, ff een paar daagjes geduld hebben nog. Je bent nu wel heeeeeel dichtbij de juiste afstelling :thumb

<3 Thunderstone
                          Check mijn perso!

LAD78
                          Bijdrager

Vind het vreemd dat je sproeier 36 nodig heb.

wat ik allemaal lees is dat je een snorblok heb (25km)
                            Met standaard cabruateur en standaard luchtfilter en een citypower.

Heb meedere citta’s gehad met de zelfde setup en zat rond de sproeier 40/42

Dondersteen
                            Topic starter

indostyle :
                              Vind het vreemd dat je sproeier 36 nodig heb.

wat ik allemaal lees is dat je een snorblok heb (25km)
                              Met standaard cabruateur en standaard luchtfilter en een citypower.

Heb meedere citta’s gehad met de zelfde setup en zat rond de sproeier 40/42

Ik heb hier nu liggen: 35 (origineel erin), 37, 38 en 40. Hoger dan 37 verzuipt meteen..
                              Toen mijn cilinderkop lekte liep het wel met hogere sproeier

speedbuxy
                              Bijdrager

Dondersteen :
                                Ik heb hier nu liggen: 35 (origineel erin), 37, 38 en 40. Hoger dan 37 verzuipt meteen..

Daar zit dan ook ergens je probleem.
                                Want een brommer hoort zelf met een te grote sproeier gewoon te lopen. Enkel zal hij door 4takken niet harden dan 10 a 15kmph gaan.
                                Maar zelfs met sproeier 50 zou hij nog gewoon moeten aanslaan en stationair kunnen lopen.

Dondersteen
                                Topic starter

speedbuxy :

Dondersteen :

Daar zit dan ook ergens je probleem.
                                  Want een brommer hoort zelf met een te grote sproeier gewoon te lopen. Enkel zal hij door 4takken niet harden dan 10 a 15kmph gaan.
                                  Maar zelfs met sproeier 50 zou hij nog gewoon moeten aanslaan en stationair kunnen lopen.

Hmm.
                                  Toen ik de cilinderkop nog lek had liep het gewoon op sproeier 40 maar sputterde overal en hield in.

Als ik nu een 38 erin leg (1 zeefje) en ik geef gas valt ze meteen uit. Het start allemaal goed, maar zodra er gas komt is ze weg.

Met 37 zonder zeefje start en loopt alles lekker, klinkt mooi. Maar reageert de eerste cm vd gashendel totaal niet op het gas en schiet met meer gas ineens weg. (Tikt op de teller dan ook ineens 50)

Als ik 35 erin leg (2 zeefjes) loopt alles prima, ook stationair, maar gaat maar 10 kmph max..
                                  (35 + 1 zeefje start NIET)

Ik ben nu de draad weer een beetje kwijt jongens..
                                  Misschien moet ik een overzicht maken van wat ik allemaal al geprobeerd heb…

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 173)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.