Vespa-Ciao.NL
:: Fietskilometerteller voor ciao?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Fietskilometerteller voor ciao?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ronnie0594
    Topic starter

bestaan er ook km tellers van een fiets of iets voor snelheid en de totale km’s??
      simpele vraag vraagt om simpel antwoord 😛

zoja? heeft er iemand een link of iets waar ik deze kan bestellen

Ronnie

JoeriH
      Bijdrager

Gewoon even googelen op fietscomputer o.i.d.
        Alles met een kabel is goed.

Let wel op de bevestiging. Vaak zijn ze voor spaakwielen gemaakt en moet je dus even toveren om het op giet wielen te krijgen. Bv. d.m.v. een magneetje wat je met een bout vastzet Door een gat in je wiel.

Wat betreft het boutje voor de achterdrager zal ik een vrij korte m8 bout nemen. Alles van 15-30mm zal wel passen (neem meteen wat sluitringen mee, dan trilt het niet meer los)

Ronnie0594
        Topic starter

voor de mensen die nog een km teller zoeken, heb een berichtje gehad van een forum lid

gewoon bij de action! werkt prima op het achter wiel

betreft het boutje ja kwam er net achter dat het m6 is, en van gat tot gat 85mm ongeveer dus een bout van 10 cm met wat sluitringetjes inderdaad!

bedankt voor de reacties en het meedenken!

Joeri zou je voor mij de bout willen opmeten is hij 90 of 100 lang? volgens mij bestaan er geen m6x100 alleen m6x90?>

mvg Ronnie.

JoeriH
          Bijdrager

Een bout van 10cm? Dan moet je toch is uitleggen welke bout je bedoelt. Het liefst met foto.

Flippo
            Donateur

Ik meen dat Fons hier zelfs een how-to voor heeft gemaakt, en heb hem even voor je opgezocht:
              Klik!

Hier heb je vast wel wat aan. :thumb

coda
              Donateur

Werkt prima, let op, werkt alleen op je achterwiel omdat bij je voorwiel door de schommelvering de magneet steeds op een andere plaats voorbij komt, dan werkt de teller dus niet goed.

Ronnie0594
                Topic starter

dat met die bout is opgelost waren 2 kleine m6 boutjes.

betreft de km teller heb precies deze http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=218 HOW-TO
                  gevolgd,

bij foto 6 heb ik em vanaf punt 3 schuin over t blok lopen naar links, ik denk dat dit te dicht is bij de onsteking
                  dat hij daarom error geeft,
                  moet ik hem verder gewoon op 16inch instellen?

Heb alles precies hetzelfde gedaan alleen linksom verder niets anders gedaan

behalve dat ik de kabel aan de linkerkant van het blok heb
                  gewoon onder de tank door en dan aan de linkerkant door t frame bij t blok ipv de rechterkant, dit ga ik morgen even veranderen naar rechtsom, aangezien hij nu een error aangeeft als de brommer aan is, staat hij uit en ik rol vooruit doet hij t ook nog niet
                  heb alleen nog de tijd ingesteld, verder nog niets daar zal het hopelijk ook aan liggen

laat wel weten morgen hoe t afgelopen is 😛

Tonni
                  Moderator

Ik heb ook al jaren een action tellertje.
                    Kabeltje moest ik wel verlengen en dat moet wel secuur gebeuren maar hij werkt feilloos.
                    Ik heb hem overigens gewoon op het voorwiel, ik heb een beugeltje gemaakt die gewoon mee schommelt.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

JoeriH
                    Bijdrager

Je moet de teller niet instellen op 16″ dan neem je de dikte van de band namelijk niet mee.

Rol precies 1 rondje met je wiel en zet bij het begin en eindpunt een streep op de grond. Meet deze afstand en voer deze in.
                      Mocht je inches in moeten voeren even /2.54

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.