Home › Forums › Techniek › Elektrisch › Fiets-kmteller
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren, 7 maanden geleden door mikrik.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
31 juli 2005 om 12:18 #166406
Ik heb, omdat op mijn vespa ciao snor geen kmteller zit, een mooie makkelijke digitale fiets-kmteller gekocht.
Ik heb lekker makkelijke spaakwieltjes, dus het monteren van het magneetje is geen probleem.
Maar wat zou de beste manier zijn om mijn ontvangertje te monteren aan mijn voorvork?31 juli 2005 om 12:29 #169889niet aan de voorkant, want het voorwiel en de voorvork veren heel raar samen. dus als je dan over een bultje rijd of er gebeurt iets met je stuur reageert het dingetje niet meer.
daarom moet je je dinges op het achterwiel doen, of je moet een soort beugeltje maken die aan je vooras vast zit (omdat die niet zomaar beweegt zegmaar)
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel31 juli 2005 om 12:37 #169890Ah, daar had ik niet eens aan gedacht :), achterwiel is goed plan!
Met de draad kan je daar ook wel komen via de remkabel, maar dan zit ik waarschijnlijk nog steeds met het probleem van de afstand van de ontvanger naar de spaak dat die te groot is.
Daar is wel een beugeltje voor te maken, maar heeft iemand hier al ervaring mee, ideeën voor?31 juli 2005 om 20:14 #169891Ik heb vanmiddag mijn fietsenteller gemonteerd aan mijn achterwiel. het werkt perfect. Ik heb er een stukje hout tussen moeten klemmen.
Het draadje van de fietscomputer was iets te kort: maar audiodraad doet wonderen 😉
Ik heb de draad goed kunnen wegstoppen onder de kappen en door de draadgeleider 🙂
Bedankt voor de tip Herr Flick!
31 juli 2005 om 21:15 #169892geen dank, kun je fotos maken hoe je het hebt gemaakt ?
is het opvallend ? ik wil namelijk ook nog tellertje maar mijn vorige had ik heel onproffesinoeel gedaan, dikke tape om de velg en tape om de achterbrug heen..46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel31 juli 2005 om 23:41 #169893Je kunt de magneet op een wat nettere manier op je wiel bevestigen net secondelijm (werkt prima) en de ontvanger aan de binnenkant van je brug.
1 augustus 2005 om 18:30 #169894Hier heb je een foto van hoe ik het gister heb gedaan. Meningen zijn altijd welkom. Ik heb tape om mijn frame gedaan en daaromheen mijn ontvanger gedaan met de bijgeleverde elastiek.
Er moest nog een dun stukje hout tussen mijn tape en mijn ontvanger om hem iets dichter tegen mijn magneetje te krijgen :). Dat stukje hout zit vast met dubbelzijdige tape.
1 augustus 2005 om 20:31 #169895best netjes hoor
21 augustus 2005 om 18:01 #169905Danku 😉
22 augustus 2005 om 11:47 #169906Ik ben ook zoiets van plan, maar ik heb geen spaken hoe moet ik die dan vastmaken??
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.