Vespa-Ciao.NL
:: Fiets km teller storing

Home Forums Techniek Problemen oplossen Fiets km teller storing

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ronnie0594
    Topic starter

Ik heb dus een km teller bij de action gekocht voor een bedrag van maar liefst 3.59
      LLES Aangesloten werkt goed
      Behalve als de brommer aan iswil die af en toe nog wel is een storing geven van 77-88-99 en weer naar 0 weet iemand waardoor dit komt? Door de ontsteking? Bougie? Heb het kabeltje al 13 x verplaatst en overal al langs gehad maar blijf dit krijgen
      Iemand ideeën of tips?
      Zout dit te maken hebben met dat ik een elektrische onsteking heb em geen cp?
      Ronnie!

Rizla
      Donateur

Je het kabel van het km-tellerje kunnen isoleren bv met isolatie tape. andere oplossing zo ik zo 123 niet weten

Je andere topic even verwijderen je hebt dubbel gepost

r32
        Bijdrager

Nee heeft niks te maken met el3ctrische ontsteking ik heb namelijk oof fietsteller en electrische ontsteking.

Misschien is er een fout in fietsenteller zelf leg de kabel eens helemaal buitenom.

coda
          Donateur

Zit de magneet op je voor of achterwiel?
            Hij moet namelijk altijd op dezelfde plaats bij de ontvanger voorbij komen, als ie op je voorwiel zit komt ie door de schommelvering telkens op een andere plaats voorbij en dat geeft storing.

Ronnie0594
            Topic starter

Zit op mijn achterwiel heb kroonsteentjes er tussen heb hem echt al al op heel veel verschillende manieren belegt ik zal proberen de kabel is helemaal buiten om te doen kijken wat hij dan doet
              Kan het plekje nirt vinden waar hij de storing pakt

Zal hem even buitenlags doen kijken Wt hij dan doet

En met isolatie tape houdt dit dan in dat hij van buiten nergens meer contact kan krijgen met andere kabels of iets heb wel op elke aansluiting waar ik hem gelust heb goed ver van andere kabels af heb nog wel een filmpje hor ik hem eerst had

Niks zeggen over het magneetje magneetje en sensor zitten nu beter had eerst een te grote afstand
              Heb het gedaan precies zoals de HOW-TO

Update
              Heb hem buitenlands gedaan weer constant error
              Hij heeft t wel heel even gedaan toen ik hem binnenlands had
              Ik zou mijn God niet weten wat ik fout heb gedaan weer alleen als de brommer aan is

JoeriH
              Bijdrager

Vervang je bougie voor een radio-ontstoorde bougie. Heeft elke scooter winkel liggen.

Ronnie0594
                Topic starter

Ik ga niet onnodig een bougie kopen
                  Pas als ik het 100% weet
                  Net studie schuld van 180 en boete van 95
                  Dus eerst ff wat andere opties proberen heb hem nu ver bij de bougie weg en nog doet hij t terwijl hij eerder net erlangs liep en minder vaak een storing gaf het licht bij 100% aan de kabel waar hij langs loopt
                  Had gister ongv 2km gereden dat hij t goed doet ging fd stoppen ff kijken of alles nog op zn plek zak rij weer weg storing…

JoeriH
                  Bijdrager

Een bougie kost €3. Als je dat niet kan betalen kan je beter gaan fietsen.

Ronnie0594
                    Topic starter

Pas als ik zeker weet dat het se bougie is zal ik ene andere kopen
                      Ik zei niet dat ik het niet kon betalen

JoeriH
                      Bijdrager

Een radio ontstoorde bougie is speciaal zodat het niet stoort met andere elektronica, bv. radio in een auto.

Vespaciao-JP23
                        Bijdrager

duw je km-teller (beeldscherm) goed aan op houdertje
                          (had ik op me fiets ook :P)

Ronnie0594
                          Topic starter

Hzal morgen ff 1 halen ja alleen jammer dat hier genoeg oplichters zijn die 7 euro nog wat vragen voor bougies

Wie zegt dat er nu geen radio-ontspoorde bougie inzit?
                            Kan ik dat checken zal het op de bougie staan? En hoe weet jij zo zeker dat het daardoor komt? Zelfde probleem gehad?

Zal hem ook nog Ff goed proberen aan te drukken thnx voor de tips

Gr ronnie

JoeriH
                            Bijdrager

Staat zelfs in de how to.
                              Radio ontstoorde bougies zijn te herkennen aan de R die erop staat.

Ronnie0594
                              Topic starter

ik had een andere HOW-TO 1tje zonder reacties verder wel t zelfde toch bedankt!
                                waar heb jij dit gelezen over de R? kan het (NOG) niet vinden 😛

Het was inderdaad de bougie 1 gehaald voor 5 euro en werkt perfect!

Bedankt voor de tip

alleen nu heeft ie het een week goed gedaan en op 1 tank zonder de reserve al 67km gereden en dan de reserve nog over ghehehe

alleen…. na een week resette hij zich op 1 dag wel 4x

iemand enig idee hoe dit kan ?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.