Vespa-Ciao.NL
:: Ferodo remsegment gebruikers ervaring gevraagd?

Home Forums Techniek Mechanisch Ferodo remsegment gebruikers ervaring gevraagd?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tonni
    Topic starter

Hierbij de vraag of de users die de Ferodo remsegmenten gekocht hebben (al dan niet via de shop) en deze ook gebruiken, om ons jullie ervaringen ermee te laten weten in dit topic?

Dit naar aanleiding van het naar mijn mening op vooroordeel gebaseerde topic van onze Duitse vriend.
      Aangezien hij ze niet gebruikt maar wel denkt te weten dat het rommel is…

Ik zou graag weten of jullie die of andere ervaringen met deze segmenten hebben, en hoe ze bevallen in vergelijking met andere remsegmenten?

Mijn persoonlijke ervaring met Ferodo is tot dusver positief, het remt bij mij beter als alles wat ik hiervoor heb gehad.
      Mijn achterwiel ziet er van binnen nog perfect uit.

Mocht het nou blijken dat ook deze segmenten achtervelg slopers zijn, dan zullen ze uiteraard uit de verkoop gehaald worden in de shop!

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Wilk1985
      Moderator

Bij deze nog de link naar het betreffende topic:

http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=35659&n=last#bottom

Ik heb zelf 3 brommers uitgerust met deze segmenten, remt heerlijk en heb nog geen klachten..

hansieb
        Moderator

Ik heb ook al aardig wat kilometers gereden met een ferodo remsegment gemonteerd op de bravo. Na montage heb ik ongeveer een half jaar later op een tourtje in hoogezand (gerarduz) het segment vervangen. Ik vond dat de bravo toen slecht remde en na montage remde hij weer prima.

Ik heb wel het vermoeden dat mijn achtervelg niet heel goed meer is, aangezien ik nu na een tijd weer merk dat remkracht slechter is. Nu maakte te bravo wel een hoop kilometers (100 km per week) dus slijtage is te verwachten.

Tonni
          Topic starter

Ik zal het segment dat ik in mijn Ciao heb (twee jaar ofzo geleden via maarten overgenomen, kwam zo uit Italië) vergelijken met het nieuwe segment dat ik via de shop gekocht heb.
            Ben nu zelf ook benieuwd natuurlijk, misschien zijn ze nu anders of had ik een oude serie?

Ik was en ben met dat exemplaar dat ik gebruik, meer als tevreden en hoop echt dat de huidige versie geen rommel exemplaren zijn die alleen maar dezelfde naam hebben en niet dezelfde kwaliteit…

speedbuxy
            Bijdrager

Ik heb ze nog niet getest omdat ik zoals fabian wat huiverig ben over de metaal deeltjes die erin verwerkt zitten.

Ik heb ze zostraks ook even vergeleken met de newfren remschoen van de brom boer en ze ogen 100% hetzelfde.
              Maarja ook met newfren zijn er mensen die daar zonder problemen mee rijden, dus zeg het maar??
              Ik ga ze in ieder geval eerst testen in een oude vervangbare velg voordat ik ze in m,n Citta hang.

lightlord
              Donateur

Ik heb dus ook zo’m remsegment gekocht en heb er maar eens een marco foto van gemaakt en inderdaad het zijn metaaldeeltjes.
                Dit lijkt me inderdaad niet echt goed voor de velg.

Ik zal een achterwiel(oude)in elkaar flansen en eens flink gaan testen.

Inmiddels is de test achter de rug na 114km 🙂

Even een testje velgje in de citta gegooid..

Begin test..

Einde test..

Mooi nieuw segmentje..

Niet meer zo nieuw na 114km 😉

Dit is de binnen kant van de velg voordat ik met de test begon.
                Ik heb express dit velgje gepakt omdat daar wat roest schade aanzat zo kun je mooi de slijtage zien.

Ervoor:

Erna:

Ook heb ik de slijtage gemeten natuurlijk voor de test was het 11.90mm en erna 11.85mm..

Hier een foto vergelijk tussen een ferodo en een normale remsegment en dan kun je duidelijk zien dat de ferodo grote metaal deeltjes heeft tegenover de normale die hele fijne metaaldeeltjes heeft ter grote van glitterstof.

Nou even een klein verhaaltje bij deze plaatjes.
                Ik heb deze velg ZWAAR mishandeld door vol in de remmen te gaan bij 52kmh tot 10kmh weer optrekken tot 52 en vol in het ankertje ect ect ect.
                De mensen dachten wat is dat voor een piepo 😛
                Maar goed we hebben dit 114km gedaan en ik moet zeggen dat de slijtage echt minimaal is gezien de zware mishandeling.
                In normaal gebruik is de slijtage denk ik gelijk aan een normale.
                Want niemand rijd zoals ik dit de afgelopen 4 dagen heb gedaan 😛

Wat ik ook wel frapant vond is dat als je 52kmh rijd en vol in het anker gaat vol blokkeer je toch effe 15meter verder bent voor je stil staat 😛

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                Lightlord's Dizzy/Gypsi

Tonni
                Topic starter

Ik heb voor de Limbotoer een nieuw segment van de nieuwe lichting gemonteerd in mijn CRC.
                  Hier zat al heel lang een segment van blijkbaar een oudere lichting in, want dat zag er allemaal prima uit en remde geweldig.

De nieuwe remde eerst eventjes niet zo goed maar na even inremmen toch echt weer als vanouds.

Nu na de Limbotoer heb ik de boel weer uit elkaar gehaald, en helaas zit er nu toch een kras in mijn naaf.
                  Toeval of niet, dit remsegment gaat bij mij niet meer gebruikt worden…

Plaatjes:

Oude remsegment en de naaf voor de toer:

Nieuwe remsegment en de naaf na de toer:

lightlord
                  Donateur

Het lijkt wel dat je er een steentje tussen hebt gehad.

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                    Lightlord's Dizzy/Gypsi

Wilk1985
                    Moderator

Ik zie nu pas die test van Lightlord, respect man!! :thumb. Hier hebben we wat aan!!

Ik hoop ook dat het bij Tonni een steentje is geweest..

Tonni
                      Topic starter

er is geen plek voor een steentje…

Wilk1985
                        Moderator

Goed, de zoektocht naar de perfecte remblokjes gaat dus door 🙂

Ik heb voor de gein eens de Polini remblokken besteld, ik hoopte eigenlijk dat die wellicht beter waren.

Zie hier mijn ervaringen!

Mooi doosje hoor.

Productiejaar 2006? Vreemd, ik had ze nooit ergens gezien en dacht dat het iets nieuws was.

Ook hier zitten metaalrestjes in, niet zo groot als in de Ferodo remblokjes, meer vergelijkbaar met de NewFren remblokjes.

Zie de vergelijking. Van boven naar onder:

Ferodo
                          NewFren
                          Polini
                          Standaard remblok (gebruikt maar niet versleten)

Ik zie in het standaard remblok helemaal geen restjes, helaas heb ik niet zo’n goeie camera als Lightlord…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.