:: Fel achterlicht zwak voorlicht
-
Wilk1985 :
Het is wel gebruikelijk als je met een 43 rijdt dat de lampjes sneller doorbranden inderdaad.
Volgende keer mag je voor dit soort vragen een nieuw topic aanmaken, zodat we niet eerst met zijn allen een verhaal van 2 jaar geleden door zitten te lezen 😉
Gaat ook vooral om correcte isolatie van het elektrische systeem. Ik heb met mijn Si bijvoorbeeld tot heden de originele lampjes er nog in :)!
mdlBijdrager
sorry beetje nieuw dus denk ga hier ma verder.
———————————————
ik heb nieuwe draden getrokken remlicht bij gemaakt alles werkte.. tot hogere toeren…
ritzeBijdrager
tja die ellende heb ik ook altijd gehad, lampjes brandde altijd door.
je zou eens kunnen proberen om een vermogens weerstand tussen het lampje te zetten (in serie)
wellicht dat het dan een stuk beter gaat.
of alles ombouwen naar gelijkstroom, maar dit gaat niet zomaar.
jouw blok levert tussen de 9 en soms 30 volt, en je kan daar niet zomaar een accu mee laden.
ook ledjes voeden met die spanning gaat niet lukken omdat deze vaak erg gevoelig zijn voor een te hoge spanning.
ik heb zelf een LMT 317 spannings regelaar erin zitten die alles begrensd tot 13.5 volt, maar deze is weer erg gevoelig voor hoge stromen, ze willen nog wel eens door branden.
beter is een buck controller, maar die zijn weer lastig te maken.
ik zag op china shop een regelbare en die ga ik binnenkort bestellen en proberen.
als dat werkt dan kan je wel een accu ertussen zetten als buffer, zodat je ook goed licht hebt als je stil staat.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.