Vespa-Ciao.NL
:: Fel achterlicht zwak voorlicht

Home Forums Techniek Elektrisch Fel achterlicht zwak voorlicht

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

R.Zwiers
    Topic starter

Hallo heren,

Ik heb dit probleem al heel lang en heb van alles geprobeerd. Maar t blijft me een raadsel.
      Mijn voorlicht blijft erg zwak, terwijl
      mijn achterlicht super fel is.

Ik heb nu op mn rebel een elektrisch belgen kick blok.

Heb mn kabelboom vervangen, geen bloor liggende delen.
      Achterlicht geaard zoals op een citta aan het frame. 4 watt 6 volt lamp. Normale inbouw lamp.

Voor heb ik een imitatie chroom/zwarte koplamp.
      15 watt 6 volt duplo lamp.

Ik heb van mijn kabelboom de bruine draad gebruikt als spanning.
      Mijn snoer loopt van bruin naar voorlamp +. En vanaf de – door gesnoerd naar het achterlicht en aan aarde aan het blok.

Nu dacht ik, die chroom/ zwarte koplamp heeft een ijzeren plaat waar je de lamp in draait en de bevestiging aan de oren zitten hier ook aan. Dus eigenlijk wordt die voorlamp al geaard door die plaat. Dus ik had mn aarding op mn blok los gehaald. Maar nog steeds geen effect..
      Nu weet ik dat stroom de weg van de minste weerstand kiest. Maar ik weet dus niet waar het weg loopt..

Ik heb nu dus 2 aardingen. Op mn koplamp via de bevestiging en op mn frame bij mijn achterlicht.

Wie o wie kan mij het verlossende antwoord geven.
      Ik heb op mijn citta precies het zelfde, alleen een andere koplamp ( normale citta koplamp) en hier werkt alles gewoon perfect..

Mvg Richard

niemand
      Donateur

Probeer eens om achterin een 12v lampje te doen.

Martino
        Moderator

Probeer eens je lichte/gele draad voor de spanning ipv de bruine.

R.Zwiers
          Topic starter

Draad gewisseld van bruin naar geel. Aarde weer aan het blok.

Volgens mij is het licht idd nu wel wat feller, maar nog steeds achter veel feller als dat voor hoort te zijn…

wim v8
            Bijdrager

R.Zwiers :
              Hallo heren,

Ik heb dit probleem al heel lang en heb van alles geprobeerd. Maar t blijft me een raadsel.
              Mijn voorlicht blijft erg zwak, terwijl
              mijn achterlicht super fel is.

Ik heb nu op mn rebel een elektrisch belgen kick blok.

Heb mn kabelboom vervangen, geen bloor liggende delen.
              Achterlicht geaard zoals op een citta aan het frame. 4 watt 6 volt lamp. Normale inbouw lamp.

Voor heb ik een imitatie chroom/zwarte koplamp.
              15 watt 6 volt duplo lamp.

Ik heb van mijn kabelboom de bruine draad gebruikt als spanning.
              Mijn snoer loopt van bruin naar voorlamp +. En vanaf de – door gesnoerd naar het achterlicht en aan aarde aan het blok.

Nu dacht ik, die chroom/ zwarte koplamp heeft een ijzeren plaat waar je de lamp in draait en de bevestiging aan de oren zitten hier ook aan. Dus eigenlijk wordt die voorlamp al geaard door die plaat. Dus ik had mn aarding op mn blok los gehaald. Maar nog steeds geen effect..
              Nu weet ik dat stroom de weg van de minste weerstand kiest. Maar ik weet dus niet waar het weg loopt..
              Ik heb nu dus 2 aardingen. Op mn koplamp via de bevestiging en op mn frame bij mijn achterlicht.

Mvg Richard

Jij hebt als ik het goed begrijp de voeding vanaf dynamo naar plus voorlampje(ik begrijp dat je constant wilt branden), dan vanaf min voorlampje naar plus achterlampje en dan vanaf min achterlichtje naar de massa. Je hebt het dus in serie aangesloten, dat kan maar dan moet je 3 volts lampjes pakken(er vanuit gegaan dat het allemaal 6 volt is). maar dat is niet de bedoeling. je moet dus een voeding naar het voorlampje plus en dan de min meteen aan massa en achter hetzelfde, er nog steeds van uit gaande dat je constant wilt branden. Beter, pak een schema erbij.

http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=276

Gr. Wim.

R.Zwiers
              Topic starter

Eindelijk even tijd gehad om het uit te zoeken en idd wim, je had gelijk.
                Heb nu bruin voor het achterlicht en geel voor het voorlicht.

Nu maar hopen dat mn 6volt 15 watt voorlamp en 6volt 4 watt achterlicht het maar houd.

Edit: mn 6volt 4 watt achterlicht is door gebrand. 6volt 15watt voorlicht houd het mooi

Vespaatje
                Donateur

Als je ook maar een beetje opgevoerd rijdt met een CP blok zou ik 12v lampjes pakken 😉
                  Die branden nog steeds prima, alleen branden ze niet door.

Mvg
                  Jeroen

R.Zwiers
                  Topic starter

Ik rij elektrisch, maar je hebt wel gelijk idd.
                    Zal eens opzoek.

Noetiepoerker26
                    Donateur

Bij mij branden 12v’s wel door op een elec blok:?

Lennaert
                      Sleutelbeheerder

Noetiepoerker26 :
                        Bij mij branden 12v’s wel door op een elec blok:?

Pak even een andere draad en moet het weg zijn ;).

mdl
                        Bijdrager

oke ik heb contactpunten als ontsteking en 70cc, alle brand door en heb al 12v lampjes.
                          wat kan ik doen om het wel werkend te krijgen met 70cc en contactpunten? of het is te weinig volts en dan ineens word het teveel vanwege dat ik dan gas geef.
                          ik ben zelf aan het denken om weerstanden er tussen te gaan zetten maar heb geen id welke
                          iemand ervaring met dit? of wat ik het beste kan doen?

MDL

zevenenergie
                          Donateur

Is je achterlicht wel aangesloten? Dat is echt noodzakelijk.
                            Ik heb achter een ledlampje, want een gloeilampje trilde steeds stuk, en dan brande kort daarna de voorlamp door.

Het is een ledlampje dat er uitziet als een gloeilampje en kan er zo ingezet worden.

mdl
                            Bijdrager

jep had remlicht achterlicht voorlicht en claxon. alles brand door.. vandaar dat ik aan accu of weerstanden zat te denken

MDL

Bankschroef20
                              Bijdrager

@ mdl

Je moet even met een multimeter meten wat je spanning en stroom is van je blok bij vol gas en als je dan het verbruik weet van je lampjes kun je de weerstand zo uitrekenen met de wet van ohm u=i x r en watt is gelijk aan de ampere p = u x r

Wilk1985
                                Moderator

Het is wel gebruikelijk als je met een 43 rijdt dat de lampjes sneller doorbranden inderdaad.

Volgende keer mag je voor dit soort vragen een nieuw topic aanmaken, zodat we niet eerst met zijn allen een verhaal van 2 jaar geleden door zitten te lezen 😉

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.