Vespa-Ciao.NL
:: Expert nodig – Vonkt te laat…

Home Forums Algemeen Oude topics Expert nodig – Vonkt te laat…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

markker
    Topic starter

Gasten,

Ik heb een uitdaging, heb laatst me krukas lager vervangen maar nu wil me ciao niet meer goed starten.

Ik moet nu vol gas houden en voluit rennen wil hij langzaam opstarten… Het lijk of het is zo dat de onsteking net iets te laat is. Maar als hij ca. 15 km’h gaat pakt hij hem het en kan ik ook vol gas rijden (houd wel iets in). Hij heeft trouwens wel goede compressie, heb geen lek gezien en aan me benzine toevoer ligt het ook niet.

Hoe kan ik dit verhelpen? iemand er anders ervaring mee gehad.

gr. mark

Edjuh
      Bijdrager

Krukaskeerring er goed in gedaan? Niet stukgeprikt per ongeluk:), of te ver/ te los er in gedaan? Ik neem aan dat je die wel vervangen hebt?

Staan je contaktpunten wel goed? 0,4—0,45? Heb je die wel/niet vervangen samen met condensator?(als je geen elek. ontst. hebt).

iaccaloco
        Bijdrager

Kop, voet of carterpakking lek…….

En in ’t ergste geval iets met je zuigerveren als ik de symptomen zo hoor………;)

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

citta-bitch
          Bijdrager

bekijk deze onderdelen eens ter controle

cillinder kop pakking
            cillinder voet pakking
            carter pakking
            benzine filter
            vlotter bakje of er vuil inzit en je sproeier schoon maken
            luchtfilter cleanen
            zuigerveren nakijken op slotspeling ik geloof 1 mm mag t zijn
            krukass keering checken

kartingbob

Wel slim om expert nodig erbij te zetten,, maar ik denk dat je al gehlopen bent… ik las je pm pas om dit tijdstip srry

markker
              Topic starter

Gasten,

Bedank voor jullie reactie maar me probleem is nog niet verholpen..

Krukaskeerring heb ik vervangen en is zeker niet doorgeprikt of zit er verkeerd in, 2e keer ook niet.
                cillinder kop pakking lekt niet
                cillinder voet pakking lekt niet
                carter pakking lekt niet
                benzine filter loopt goed door
                vlotter bakje of er vuil inzit en je sproeier schoon maken zou kunnen maar hij rijd wel gewoon goed door als hij op snelheid is dus lijkt me ook sterk
                luchtfilter cleanen is schoon
                zuigerveren nakijken op slotspeling ik geloof 1 mm mag t zijn is ook goed.

Heb alleen me contaktpunten niet gecheckt, weet niet zo goed wat hiermee bedoeld wordt?
                0,4—0,45? en condensator? (heb ik wel elektrische onsteking).
                Er staat een how to op deze site maar die komt niet overeen met mij ciao, ik heb namelijk 4 spoelen en in de how to zie je er 2?

Het lijkt net of hij iets te laat vonkt waardoor hij op lage snelheid geen kracht heeft om de zuiger rond te krijgen. Als hij bon de 15 km/h gaat pakt hij hem wel en gaat hij door tot de 50 km/h. Hij rijd trouwens gewoon lekker spoepel geen haperingen of iets…

gr. mark

Edjuh
                Bijdrager

4 Spoelen he? Zit er een gat in je vliegwiel(met of zonder rubber dop)? Zo NEE, dan heb je elek. ontsteking.

Als je CP ontsteking hebt moeten je contaktpunten op die maat staan(0,4…), als je die wil afstellen/checken dan leg ik eventueel nog wel uit hoe en wat.

Slechte afstelling(cp) of versleten puntjes kan slecht trekken tot gevolg hebben(door bv te laat te vonken).
                  Met elek. onst. kan ik me niet voorstellen dat dat gebeurd.

Ik moet zeggen dat ik het vaak heb met vespa’s dat ze laat op gang komen(ligt voornamelijk aan de overbrenging). Zit je uitlaatpoort niet vol met kool ofzo of staat hij misschien iets te rijk afgesteld?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.