Vespa-Ciao.NL
:: examen kost 400,- !

Home Forums Algemeen Nieuws examen kost 400,- !

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 84)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Poelll13
    Bijdrager

Echt weer zon actie van de nederlandse regering… ze deden al moeilijk maar dit is echt niet meer normaal te noemen, waar gaat dit heen?

Dit betekend ook meteen dat de boetes duurder worden, want nu kun je net zo goed 6x zonder rijbewijs gepakt worden:?

Peter.S
      Bijdrager

ja, het gaat ook nergens over, netalsof je op praktijk les wat leert, wat je zelf niet gewoon op de weg zou kunnen oefenen…
        volgens mij willen ze gewoon geen jongeren meer op de weg hebben omdat het dalijk gewoon €1000 en nog meer gaat kosten en dan heb je alleen een pasje, voor iemand van de vulploeg wordt het onbetaalbaar 🙁
        maar gelukkig kan ik morgen op :), voor 32,50 🙂

goedguus
        Bijdrager

nou ben het niet met je eens peter.s! ik heb praktijk gehad en je leert wel degelijk een paar handige dingen:

als je op een auto afrijdt en je kan hem niet ontwijken probeer dan te gaan staan op je brommer zodat je over de auto heen valt en niet er volop tegen aanknalt met je maag/lever etc..
          ook altijd gas loslaten en sturen en licht remmen ipv. volop remmen
          groot maken als je door de lucht vliegt zodat je sneller tot stilstand komt..
          dit zijn maar een paar dingen..
          en ze herhaalden de theorie nog ff

ritze
          Bijdrager

groot maken als je door de lucht vliegt zodat je sneller tot stilstand komt..

lol:D dat is toch het laatste waar ik aan zou denken als ik met 70 tege een auto rij:P
            maare ik denk dat het wel veiliger word met praktijk, zo krijg je meteen het goede inzicht.
            zo maak je minder fouten lijkt me.

mja ik rij nu gwoon, en denk niet meer aan rijles of whatever.
            alleen straat van rechts krijgt respect van mij. 😀

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
            Link naar Mijn collectie / Projecten.

border15
            Bijdrager

Totale onzin zoiets

Ik betaalde nu in Heerlen 32,45 voor de theorie en nog een 37 euro voor het rijbewijs.
              (In Gulpen-Wittem betaal je slecht 22 euro voor het rijbewijs)

Echt geldklopperij zoiets. NIEMAND zou ooit 390 euro voor de theorie en praktijk betalen
              Dat is gewoon veeslte duur voor de jeugd.

adff
              Topic starter

over een paar jaar lees je in de krant:
                “Bromfietsongevallen met 50% afgenomen”
                Verkeersminister blablabla sprak van een succes mogelijk gemaakt door invoering van het praktijkexamen.
                tevens nam het aantal bromfietsers met ongeveer de helft af.

Ook denk ik dat alle 2dehands brommers en scooters goedkoper worden aangezien er dan toch geen vraag meer naar is 😐

border15
                Bijdrager

Ook denk ik dat alle 2dehands brommers en scooters goedkoper worden aangezien er dan toch geen vraag meer naar is

Ook mogelijk, maar eerst zien dan geloven. Kan me niet voorstellen dat het 390 kost.

Mag ik aub een linkje. Want volgens mij is de wet nog niet ingevoerd, maar alléén een voorstel.
                  Merci

dörperCIAO

volgend jaar oktober word ik 16 :kots

denk wel dat ik het doe (H)
                    omdat mijn broer sinds vorige week zijn rijbewijs heeft en dus geen 400 hoeft te betalen
                    willen mijn ouders mij wel wat sponsoren 😀

ArvidW

border15 :
                      Echt geldklopperij zoiets. NIEMAND zou ooit 390 euro voor de theorie en praktijk betalen
                      Dat is gewoon veeslte duur voor de jeugd.

Als je van je pappie en mammie een nieuwe SR, RS, TZR, DRD, of R2 krijgt kunnen die 390er ook nog wel vanaf.

leon ciao

arvid, niet als je er als 16 jarige zelf voor moet werken dan ben je 400 kwijt voor rijbewijs en dat is misschien nog meer als voor je brommer..
                        Ben je misschien 700-800 euro kwijt en rij je op een orginele vespa of puch ofzo…

adff
                        Topic starter

border15 :

Ook denk ik dat alle 2dehands brommers en scooters goedkoper worden aangezien er dan toch geen vraag meer naar is

Ook mogelijk, maar eerst zien dan geloven. Kan me niet voorstellen dat het 390 kost.

Mag ik aub een linkje. Want volgens mij is de wet nog niet ingevoerd, maar alléén een voorstel.
                          Merci

Het is helaas al verder dan alleen een voorstel en de planning is dat het per 1 januari 2010 ingevoerd wordt.

Wel grappig is dat het oorspronkelijke plan van minister Netelenbos was om het per 1 juli 2003 in te voeren :lol

ArvidW

leon ciao :
                            arvid, niet als je er als 16 jarige zelf voor moet werken dan ben je 400 kwijt voor rijbewijs en dat is misschien nog meer als voor je brommer..

Heb je gelezen waar ik op reageerde ?

dennisje
                            Bijdrager

FonS :
                              ja met je autorijbewijs mag je ook met de brommer rijden, er staat op m’n rijbewijs B (auto) ook AM of zoiets (brommer)
                              ik heb dan wel ook mijn certificaat gehaald, dus het zou best kunnen dat je straks niet meer je brommerrijbewijs ‘gratis bij je auto rijbewijs’ krijgt

@ lennart; vanaf november geloof ik is praktijk verplicht ja

dit was vroeger, vroeger kreeg je je brommer rijbewijs gelijk met je auto rijbewijs nu helaas niet meer:'(

Sergio
                              Bijdrager

Er staat 4 okt. 2008 ??????????????????????
                                Bedoel je hiermee dat het op 4 okt. 2009 ingaat of ????
                                Want misschien heb je wel vertypt..?

Moeten we voor 1 okt. een afspraak hebben gemaakt online en dat we het examen hebben of gaat dat pas vanaf 1 jan 2010 in?
                                Dan heb ik niet hier voor het inruilen van certificaat –> naar rijbewijs!

ChiCiaoWa
                                Bijdrager

niceVespa :
                                  MENSEN wat heeft dit GVD voor zin? zodat ze hun zakken kunnen vullen? JA!!!!!!!!
                                  ze zeggen wel dat het zo veiliger wordt maar het antwoord hierop is 0,0! zo
                                  gaan alleen maar meer mensen zonder certificaat rijden!!

GTZ NV

Idd… net als dat rekening rijden dadelijk voor de auto.

Grootste bullshit ! Krijg ik dadelijk zown kut kastje in mn auto.
                                  Zeggen ze dat het goedkoper word.. my big ass !

Moet je dat kut kastje betalen, inbouw kosten want zelf erinfixen zal wel niet mogen.
                                  En de prijs zal zeker omhoog gaan.

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 84)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.