Vespa-Ciao.NL
:: Exacte ombouw Citta snor -> brom 45kmh

Home Forums Techniek Opvoeren Exacte ombouw Citta snor -> brom 45kmh

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

phragman
    Topic starter

Goeiedag allemaal,

Ik heb recent een hele nette citta op de kop getikt, deze heeft 25j+ lang stil gestaan en er staat 1400km op. alleen tijdens het keuren bij de RDW, hebben zij hem op brom gezet. Nu vind ik dit niet zo’n schande omdat ik dan de kans heb om hem om te bouwen naar brom en weer wat te leren. Heeft iemand voor mij een overzichtelijk lijstje van wat ik precies kan doen om mijn citta zo “origineel” mogelijk, naar brom om te bouwen? ik vermoed het volgende:

poelie 80mm + bijhorende snaar
      inlaat uitboren + uitvijlen naar 13mm
      carburateur opboren / 12mm carb kopen
      luchtfilter ontgrenzen

Mis ik hierbij nog wat / klopt dit? ik zit hierbij vooral in over mijn poelie maat

vroem

phragman
      Topic starter

voor geïnteresseerde. ik heb hem omgebouwd als volgt, nieuwe cylinder omdat een snor uitlaat poort kleiner is dan een brom uitlaat poort. overigens trof ik DIT aan, niet al te best..
        43214db6-aaa5-44e4-a63e-38a99a36fe46
        Nieuwe cilinder is gewoon eentje van K-parts van 35 euro. het is een brom cylinder, wel moet je goed opletten op slotspeling en scherpe randen bij de poorten. Carter is ook uitgevijlt, en opgeboord naar 12mm (13 had ik het geduld niet voor).
        carb is gewoon een standaard 12-7 maar dan opgeboord en gedremelt naar 12-12, zit nu een citypower uitlaat op, perongeluk 23.5mm besteld maar hij sluit prima af. poelie maat is 70. binnenkort alles afstellen en dan zal ik melden wat de top is.

vroem

Wim
        Bijdrager

Zuigertje is mooi opgevreten :mrgreen:
          70 poelie, wat klein in mijn beleving, misschien dat ie daardoor wat lui optrekt.
          Maar heb geen ervaring met Citta’s wel Ciao.
          Verder is het toch een kwestie van testen, vooral icm met al het niet originele spul en vijlwerk.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

phragman
          Topic starter

Zuigertje is mooi opgevreten :mrgreen: 70 poelie, wat klein in mijn beleving, misschien dat ie daardoor wat lui optrekt. Maar heb geen ervaring met Citta’s wel Ciao. Verder is het toch een kwestie van testen, vooral icm met al het niet originele spul en vijlwerk. Gr. Wim.

ja inderdaad, trekt niet zo best vanaf stilstand. ik krijg hem op het moment niet afgesteld. sproeier 40-44-48 met luchtfilter is of te rijk, of te arm. sproeiertje 63 zonder luchtfilter loopt hij perfect maar vind ik enorm hoog. tips?

• Deze reactie is gewijzigd 5 maanden, 1 week geleden door phragman.
            vroem
            1

Wim
            Bijdrager

Maar er zijn meer sproeiers.
              42 en 46  😉
              Wie weet.
              En gewoon het goedkoopste luchtfilter bij bijv jmpb bestellen.
              Of er van uit gaan dat je opboorwerk de carburateur heeft verprutst 😥

Gr. Wim.

phragman
              Topic starter

ja ik zal een ander filter proberen omdat ik deze niet vertrouw. Toch als ik blaas door de gaatjes komt er meer dan genoeg lucht door heen. maarja, over die sproeiermaten, ik heb vanaf 55 een net compleet sproeiersetje, daaronder is het een samenraapseltje wat ik ooit van tomoshop had gekregen als “compleet sproeiersetje” dus de 44 van het ene merk loopt rijker dan de 48 van de ander. ik zal ff wat degelijkers bestellen, en een grotere poelie. je was niet van de citta’s maar 80mm zou wel goed zijn denk ik? mvg.

vroem

Wim
                Bijdrager

dus de 44 van het ene merk loopt rijker dan de 48 van de ander.
                  ik zal ff wat degelijkers bestellen,

en een grotere poelie. je was niet van de citta’s maar 80mm zou wel goed zijn denk ik? mvg.

Geen idee, dat is mijn gevoel. Hij trekt nu niet zeg je, wat ik al dacht.
                  Maar als de afstelling fout is hoeft het niet aan de poelie te liggen.
                  Eerst de juiste sproeier zoeken, en met ervaring kan je zelf al voelen of de 70 te zwaar is. Maar een cilinder die nog 500+km ingereden moet worden, dan kan je nog weinig zeggen hoor.

Gr. Wim.

• Deze reactie is gewijzigd 5 maanden, 1 week geleden door Wim.
                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.