- Dit onderwerp bevat 85 reacties, 13 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren, 2 maanden geleden door Edjuh.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 december 2005 om 19:01 #190452
reed ie nog toen je m kocht?
weet je zeker dat die kerel jouw niet naait?
hij mag wel n bekende zijn maar……..
5 december 2005 om 21:36 #190453Tsja, je kan het nooit 100% vertrouwen tenzij je het zelf rijdend hebt gezien. Hij zei: alles 500km oud, rijdend gedemonteerd, goed afgesteld.
Ik geloofde hem omdat het er erg goed(nieuw) uitzag. Het enige wat denk ik fout kan zijn gegaan is iets een beetje losgeraakt omdat ik het blok inclusief carb opgehangen heb, hoewel die carb redelijk stevig bevestigd lijkt.
Ik heb die jongen nog gevraagd of hij nog een idee had waarom het niet goed liep en toen zij hij ook meteen ‘dat ik het niet netjes had gemonteerd'(naar aanleiding van wat hij hier gelezen heeft), hoewel ik dat een beetje makkelijk gezegd vind omdat er niet echt geweld aan te pas is gekomen, het ging alleen een beetje lastig.
Ik denk niet dat hij me genaaid heeft, maar ik ben erg benieuwd hoe het komt dat het blok zo raar doet. Hopelijk kan ik morgen het blokje eens wat beter bekijken.
6 december 2005 om 12:02 #190454Edjuh :
Tsja, je kan het nooit 100% vertrouwen tenzij je het zelf rijdend hebt gezien. Hij zei: alles 500km oud, rijdend gedemonteerd, goed afgesteld.Ik geloofde hem omdat het er erg goed(nieuw) uitzag. Het enige wat denk ik fout kan zijn gegaan is iets een beetje losgeraakt omdat ik het blok inclusief carb opgehangen heb, hoewel die carb redelijk stevig bevestigd lijkt.
Ik heb die jongen nog gevraagd of hij nog een idee had waarom het niet goed liep en toen zij hij ook meteen ‘dat ik het niet netjes had gemonteerd'(naar aanleiding van wat hij hier gelezen heeft), hoewel ik dat een beetje makkelijk gezegd vind omdat er niet echt geweld aan te pas is gekomen, het ging alleen een beetje lastig.
Ik denk niet dat hij me genaaid heeft, maar ik ben erg benieuwd hoe het komt dat het blok zo raar doet. Hopelijk kan ik morgen het blokje eens wat beter bekijken.
Carb etc is moeilijk fout te doen hoor; dat ding klemt zich tyfus vast als je em aandraait…Wat zou je nog niet goed kunnen monteren dan?:S
6 december 2005 om 12:55 #190455wat je nog even kunt doen ed is om je cilinder er even af te halen, nieuwe voetpakking en koppakking(eventueel) en kijken of ie t dan doet.
mijn ervaring is met die polini speedengine/evo voetpakkingen (omdat ze zo dun zijn) wel es verrot ofzo kunnen zijn.
hoeft niet maar om dat ook even te proberen, die 3 euro voor die 2 pakkingen?
lijkt me wel even de moeite waard..
succes 😉
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel6 december 2005 om 13:13 #190456Ik heb vanochtend het blok er af gehaald, en ik heb een klein vermoeden waardoor hij zo raar deed, toen ik het luchtfilter er af haalde kwam er aardig wat water met een beetje benzine uit. Toen ik het blok er af had en met de bougie er uit aan het vliegwiel draaide kwam er ook aardig wat water uit en het membraan maakte ook een pruttel geluidje, conclusie: er zit hardstikke veel water in dat kreng!
Dus er is gewoon best wat water in dat luchtfilter gekropen, dat is wel een redelijke verklaring voor het uitvallen toch? Op water kan hij immers niet rijden, maar ik kan wel zeggen dat ik een ‘liquid cooled evo engine’ heb gehad:D
Nou ik hoop dat dat het enige is, cilinder kreeg ik er niet af door een miezerig moertje wat niet wou, maar dat is misschien maar goed want dan zijn die pakkingen misschien ook niet nodig.
Hoe kan ik in de toekomst voorkomen dat mn luchtfilter geen watertrechter wordt?
6 december 2005 om 16:51 #190457kapje boven de carb?? Ik snap niet hoe er water inkomt!!De gaatjes zitten aan de zijkant en daar loopt niet 1,2 ,3 water in!!
Dat water kan idd een verklaring zijn al zou hij dan geeneens mogen starten en zeker stotteren
6 december 2005 om 17:54 #190458Er zitten 4 gaten aan de bovenkant en die zijn er niet bijgeboord, maar hoe daar zoveel water in kon komen snap ik ook niet.
En ik dacht nog even, hij startte altijd en liep ook stationair, alleen bij gasgeven viel hij uit, dan vraag ik me af of dat toch wel de enige oorzaak was:(
GVD dat kreng moet rijden.
7 december 2005 om 00:13 #190467misschien ff de tank leeg laten lopen?????]
hier heb ik ook een keer last van gehad ik me helemaal suf zoeken en het laatste waar ik aan dacht was die tank
7 december 2005 om 00:27 #190468Ja dat is een idee, de brommer heeft wel een maandje niet gereden, ik ga het proberen,thx.
11 december 2005 om 00:05 #190477Ik heb er vandaag een paar liter mix ingegooid.
Blok er weer onder gehangen(nu zonder carb;) ), oude 96 sproeier er in.
Hij wilde nu niet meer starten? Vonkt goed.
Ik heb het nog niet zonder uitlaat geprobeerd, misschien morgenochtend:DMaja ik snap niet echt waarom hij nu weer niet wil, misschien moet ik de choke even aansluiten?
11 december 2005 om 14:17 #190478Mijn evolution start niet eens zonder shoke of ik moet ff 20 meter rennen voordat hij start ma wou gisteren proberen gebeurde niks be mij is shoke verplicht anders start hij niet
11 december 2005 om 15:51 #190479Met wat voor kabel moet je die choke aansluiten? Gaskabel/stnd. versnellingskabel(remkabel met tonnetje)? Ik heb hem er nog niet af gehad.
Maargoed hij startte eerst wel zonder choke, maar het was ook wel erg koud gisteren. Misschien als ik wat luchtgaatjes dichthoud dat hij dan wel wil. En ik ga nog zonder uitlaat proberen want die ninja haal ik er toch af elke keer dat ik hem wegzet.
En jij was je evo toch kwijt???
11 december 2005 om 19:31 #190482zet je de brommer niet binnen ofhoe???
11 december 2005 om 21:02 #190486dat was een grap:P
overigens slechte grap haha…11 december 2005 om 22:05 #190487Haha dat was inderdaad voor de grap weetje wat voor shoke je moet nemen?????? Ga ik binnenkort ook kopen gewoon die van een aprilla sr zo naast je handvat die je lekker makkelijk kan indrukken. past perfect en doet het goed.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.