Vespa-Ciao.NL
:: Evolution engine

Home Forums Techniek Opvoeren Evolution engine

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 86)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Monstercitta
    Bijdrager

Met luchtschroef kan je altijd spelen om te kijken of hij er beter op gaat doen. Be mij deed hij het wel steeds beter. Me evolution loopt lekker stationairrr. Maar ik moet er meer power uit kunnen halen vind ik heb nog niet volgas gereden ik ga hem beter afstellen en dan komt het wel goed

Edjuh
      Topic starter

Mn gaskabel doet erg raar, en toen ik vanmiddag reed viel hij steeds uit als ik gas gaf:((
        Zit trouwens sproeier 96 in. Heb nog met luchtschroef gespeeld maar dat hielp weinig. Ik snap nog steeds niet wat nou het probleem is, binnenkort maar even contactpunten checken.

Ik ga de cilinder er ook maar even afhalen, wie weet is hij wel beschadigd na al dat gedoe.

Ties
        Bijdrager

naja ff dat je ut weet
          ik rij met me 80cc polini en malossi Red filter
          met een 85 sproeier!!!
          dus denk dat je met je 96 wat hoog zit??

naja, kijk ma wat je met de info doet;) mijne is iig goeie afgesteld!

Vespaflappie
          Bijdrager

Edjuh :
            Mn gaskabel doet erg raar, en toen ik vanmiddag reed viel hij steeds uit als ik gas gaf:((
            Zit trouwens sproeier 96 in. Heb nog met luchtschroef gespeeld maar dat hielp weinig. Ik snap nog steeds niet wat nou het probleem is, binnenkort maar even contactpunten checken.

Ik ga de cilinder er ook maar even afhalen, wie weet is hij wel beschadigd na al dat gedoe.

Aflsaan bij vol gas ook ook typisch een aanduiding van teveel lucht…..Groter sproeiertje erin beunen dus!!Niks gaan afplakken etc; je steld de sproeier op je carb af en niet andersom!!

Luchtstel schroef is fijn-afstellen; verwacht geen wonder resultaten maar et kan gewoon ent dat beetje zijn…

@ties Hij rijd met een heel andere cilinder dus jou evo zegt niks…..

Edjuh
            Topic starter

Ok, ik ga morgen kijken of ik een dellie 100 nogwat kan vinden. Gasnaald staat trouwens in de hoogste stand. Ik ben een beetje bang dat de cil. iets heeft opgelopen aan het te arm afgesteld zijn, maar ik moet nog even de juiste ‘ratelmaat’ kopen om dat te checken:blush

Bedankt voor de hulp weer, morgen heb ik weinig tijd, hopelijk dat ik van het weekend de volle powerrr kan voelen.

Edjuh
              Topic starter

Ok, gisteren sproeier 104 en 106 gekocht, en ninja:yes voor een zeer schappelijk prijsje.

Straks even die sproeiers proberen, ik ben benieuwd.

Monstercitta
                Bijdrager

104 en 106 sproeier??? op 42 mm alu????? Dat is veels te groot man:P haha denk ik ma ieder blok is anders:P ik zelf heb op me evolution 86 sproeier zitten.

Edit mischien kan het wel kloppen:P met 86 rijd mijnes niet echt lekker dus moet er een grotere sproeier in:P

Edjuh
                  Topic starter

Ik heb vandaag sproeier 106 geprobeerd en met de contactpunten gespeeld, maar het heeft weinig geholpen. Mn SP is trouwens er af gejat, hij zat ook alleen maar aan de cil. geklemd, dat is jammer, maar ik heb genoeg uitlaatjes(vandaag ninja geprobeerd, oef dat staat!).

Hij blijft stationair draaien, en rijdt als ik minimaal gas geef. Zodra ik het gas opentrek valt hij uit.
                    Ik heb nog geprobeerd met afplakken van luchtfilter om te kijken of het beter werd maar dat maakt weinig uit. Dus deed ik alle gaatjes dicht terwijl hij stationair liep en hij viel uit, dus ik neem aan dat hij geen valse lucht trekt. Heb nog aan de luchtschrief gedraaid en andere bougies geprobeerd.

Zou hij nog steeds te veel lucht krijgen???? Ik ga er maar van uit want ik kan niks anders bedenken, dus nog maar een sproeier 110+ kopen. Als hij teveel krijgt zou hij gaan stotteren toch?
                    Owja, ik zei dat de gasnaald in de bovenste stand staat, maar dat is de onderste stand, ben nog een beetje een phbg carb noob. Maar dat is toch meer voor de fijnafstelling, of zou het wel een oplossing kunnen zijn?? Nou, morgen weer een dag, hopelijk een droge, intussen ben ik erg benieuwd of jullie nog iets weten.

Trouwens, de choke is niet aangesloten, zou dat nog iets kunnen veroorzaken?

Alvast bedankt voor de moeite weer.

Monstercitta
                    Bijdrager

Mijn shoke is ook niet aangesloten waardoor hij heel moeilijk start als ik shoke hebt en die indruk start hij binnen 1 meter niks aan de hand zonder shoke 15 meter rennen:P haha. Dat met dat minimaal gas geven had ik ook toen ik er een 80 cc op had je rijd 1/4 gas en je geeft volgasss bwoooop doet ie niks het lag aan de luchtfilter. En is het pakking van je carb goed??? dat rondje zwarte rubber zodat er geen valse lucgt grijpt??? ik heb mijn luchtschroef 1,5 slag opensproeier 86. Vandaag heb ik getest en gereden hij rijd heel goed ma hij kan sneller merk ik zit ook poeli 80 op dus kan zowiezo sneller moet kleine poeli hebben zodat hij geen overtoeren maakt

Edjuh
                      Topic starter

Carb heb ik er niet eens afgehaald. Hij start dus wel goed, en ik kan 15km blijven rijden, maar als ik gas geef valt hij uit en als ik het weer los laat rijdt hij weer.

Ik snap er geen bal van,

Ik moet nu weg. ltr.

Edjuh
                        Topic starter

Heb vandaag gasnaald van de laagste naar de hoogste stand gezet, maar hij blijft uitvallen. Als ik stil sta en gas geef zegt hij wel VROEM! maar al rijdend valt hij weer stil.

Ik denk serieus dat het valse lucht is, ik ga maandag nog een 110 sproeier o.i.d kopen en proberen, als hij het dan nog doet denk ik toch echt dat het niet aan de hoofdsproeier ligt.

Suggesties zijn nog steeds welkom!

Edjuh
                          Topic starter

Vandaag sproeier 115(!) gekocht, als hij hiermee nog steeds raar doet weet ik zeker dat het geen sproeierprobleem is.

Ties
                            Bijdrager

mijn god edjuh..dat mag ik tog hopen…anders kan je bij elk tankstation weer stoppe om bij te tanke..:P

Ties
                              Bijdrager

Vespaflappie :

Edjuh :

Aflsaan bij vol gas ook ook typisch een aanduiding van teveel lucht…..Groter sproeiertje erin beunen dus!!Niks gaan afplakken etc; je steld de sproeier op je carb af en niet andersom!!

Luchtstel schroef is fijn-afstellen; verwacht geen wonder resultaten maar et kan gewoon ent dat beetje zijn…

@ties Hij rijd met een heel andere cilinder dus jou evo zegt niks…..

dat snap ik maja..ik bedoel ik rij met de 80cc met 85 sproeier…hij met minder cc’s veel grotere sproeier?…leek me dan logisch dattie gewoon te hoog zat, naja..hoop iig dattie goeie gaat lopen!

Edjuh
                                Topic starter

Ok, 115 geprobeerd, en hij blijft uitvallen bij gas geven; het is dus geen sproeierprobleem! Ik weet wel zeker dat nog hoger gaan geen zin heeft.

Het blokje zal dus er af moeten voor inspectie. Ik denk dus dat het valse lucht is, wat jullie? Ik vind het ook raar want alles ziet er netjes uit enzo, de carb zit er stevig op. Nou ja, het gaat in ieder geval allemaal goed bekeken worden. Zou er ook nog iets met de cilinder kunnen zijn?

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 86)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.