Vespa-Ciao.NL
:: Evolution engine

Home Forums Techniek Opvoeren Evolution engine

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 86)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

coda
    Donateur

Kun je die evo niet inruilen voor dat malossiblok,das echt super,en betrouwbaarder dan de evo,met name het vliegwiel.
      Verder is het membraamoppervlak groter,en is de benzineflow naar de cilinder groter en veel directer.
      Wat kost dat malossiblok eigenlijk,is ie duurder als de evo?

Monstercitta
      Bijdrager

coda :
        Kun je die evo niet inruilen voor dat malossiblok,das echt super,en betrouwbaarder dan de evo,met name het vliegwiel.
        Verder is het membraamoppervlak groter,en is de benzineflow naar de cilinder groter en veel directer.

Het vliegwiel beterrr???? Is zelfde vliegwiel hoor weet niet wat voor vliegwiel jij hebt. En een evolution trekt 10x beter als een speed weet niet wat voor evo jij hebt gehad. En heb op me vorige evo een malossi mhr filter erop gehad van een scooter. Je hoefd niks te knippen ik maak wel keer foto’s hoe het gaat

Edjuh
        Topic starter

Zoals je weet meot je voor de deps een centraal spoelpoort aanleggen vrezen, waarom je carters uitvijlen voor een deps cilinder?>?? Donder er gewoon je 42 mm erop haha gata snel genoeg hooor

Het idee was om een malo blok inclusief deps te kopen, zit alleen geen krukkie in maar die zou ik of uit de evo kunnen halen of bij flappie een van 80 bestellen(he flappie?:) ).

coda :

Ik ga misschien ook wel dat malossiblok halen, als iemand anders dan ik het haalt is het duurder want ik had een deal met hem voor als ik alles zou halen wat hij had. En ja ik ken de voorfdelen van het malo blok, alleen dat vliegwiel slaat nergens op wat jij zegt? Behalve dat er elek. ontsteking op zit.
          Ik wil eigenlijk nog niet zeggen wat het kost want misschien dat iemand hem voor mij wegkoopt, maar als ik hem niet wil kan ik hem misschien weer goedkoper voor iemand anders regelen.

Vespaflappie
          Bijdrager

Monstercitta :

coda :

Het vliegwiel beterrr???? Is zelfde vliegwiel hoor weet niet wat voor vliegwiel jij hebt. En een evolution trekt 10x beter als een speed weet niet wat voor evo jij hebt gehad. En heb op me vorige evo een malossi mhr filter erop gehad van een scooter. Je hoefd niks te knippen ik maak wel keer foto’s hoe het gaat

Helemaal mee eens!!! weet niet wat voor een Evo jij hebt gehad maar van dat verhaal klopt geen zak…Heb meerdere keren ene evo gezien en stuk voor stuk trokken die VEEL harder als een speedengine(zelfs als simonini!(met simo koppeling he)!!!

Vespaflappie
            Bijdrager

Edjuh :

Ik ga misschien ook wel dat malossiblok halen, als iemand anders dan ik het haalt is het duurder want ik had een deal met hem voor als ik alles zou halen wat hij had. En ja ik ken de voorfdelen van het malo blok, alleen dat vliegwiel slaat nergens op wat jij zegt? Behalve dat er elek. ontsteking op zit.
              Ik wil eigenlijk nog niet zeggen wat het kost want misschien dat iemand hem voor mij wegkoopt, maar als ik hem niet wil kan ik hem misschien weer goedkoper voor iemand anders regelen.

Als je em niet wil laat je mij dan even wat weten?

Edjuh
              Topic starter

Zal ik doen:wink

Vanochtend heeft hij even gelopen, maar viel uit omdat de aarde niet vastzat(hoop ik).

Luchtfilter heb ik er op gekregen.

Nieuwe benzineslang er op.

Gaskabel zit beter, maar hij veert nog niet zo sterk terug, misschien moet ik het nog eens overdoen, maar het was echt een zwaar irritant gepiel.

Klein probleempje is dat de stationair schroef(of is het luchtschroef? die grote aan de kant van het ‘freewheel’ zeg maar) niet tussen de brug pastte in de uitgedraaide stand, dus ik heb hem helemaal ingedraaid. Blok moest namelijk naar achter anders stond de snaar te strak. Ik ga zo ff kijken of ik een langere snaar heb.

De SP klemt goed, alleen hij is een beetje verlast, hij komt niet onder de brug uit maar steekt een beetje uit zeg maar, staat wel tof(beetje onderlangse- derbi- sm- uitlaat- look) maar ik kan hem achter nog niet echt goed vastzetten helaas.

Edjuh
                Topic starter

Heeft gelopen! Maar die klote stationairschroef zit helemaal ingedraaid(zie boven), ik heb een iets langere snaar nodig zodat de schroef weer vrijkomt.

Hij reed ook wel redelijk, beetje uitvallen eerst, maar dat komt door de aarde denk ik. Het ging weer regenen, dus morgen weer proberen.

coda
                  Donateur

Ach,altijd gezeur met spietjes omdat er geen ori evo vliegwiel bijzat,vond het maar een kutblok,heb het snel weer verkocht.Trok wel ok,maar niet bijzonder vond ik,had wel een normale krukas erin.

Monstercitta
                    Bijdrager

coda :
                      Ach,altijd gezeur met spietjes omdat er geen ori evo vliegwiel bijzat,vond het maar een kutblok,heb het snel weer verkocht.Trok wel ok,maar niet bijzonder vond ik,had wel een normale krukas erin.

Jij hebt de balle verstand van evo blokjes geloof ik. Ten eerste bestaat er geen originele evo vliegwiel. Als jouw spietjes steeds kapot gaat licht het niet aan jouw maar aan je vliegwiel spiebaan. of de krukas waar je de spietje indoet. Dus ik vind ma dat je een beetje bullshit typt hier

coda
                      Donateur

Ik typ eigen mijn ervaring ventje met je grote bakkes.Kanker op met je gepiep.

Vespaflappie
                        Bijdrager

coda :
                          Ik typ eigen mijn ervaring ventje met je grote bakkes.Kanker op met je gepiep.

Hey hey beetje rustig!!!!

Je akn best nromaal reageren; ik heb ook ngo noooit gehoord van een evo vliegwiel??? Er zit gewoon dezelfde kruk in als malossi dus opzich???

Naja laten we er maar over ophouden heeft toch geen zin…

November Rain
                          Bijdrager

wat voor n vliegwiel moet je er dan op toveren?

Ties
                            Bijdrager

ben es benieuwd idd…maja probleem met spietjes ken ik(A)..

Monstercitta
                              Bijdrager

Haha ik word gewoon aangevallen majah boeie ff gezellig houden mensen beginnen al te schelden:P Zullen we hier een agressie topic openen???? zodat als je boos bent op iets of op iets dat je kan volschelden in dat topic met de reden erbij:P

Coda dan heb jij geen goeie ervaring gehad met je evo blok. En bestaat wel een pinasco vliegwiel maar geen evolution vliegwiel dat wou ik je ff duidelijk maken. Verder niet zo agressief doen en gewoon vrienden blijven

Edjuh
                                Topic starter

Juist zo wil ik het horen monstercitta, vrede op aarde:)

En coda, het feit dat je er een normale krukas in had zegt denk ik genoeg over waarom het niet super liep.

Morgen ga ik denk ik het gat in de brug wat vergroten zodat ik bij mn stationair schroef kan(of is het nou luchtschroef??). Want om daar nou weer een snaar voor te kopen vind ik geldverspilling.

Ow shit ik bedenk me net dat de slijptol kapot is, misschien maar wat opzetfreesjes voor mn dremel halen, is ook wel wat precieser. Ik wil het namelijk echt á la beun doen want ik heb geen zin om het blok eraf te halen.

En dan hopelijk morgen een echt testritje:yes

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 86)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.