Vespa-Ciao.NL
:: evo of simonini

Home Forums Techniek Opvoeren evo of simonini

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

enterthelohman
    Topic starter

wat moet die reed valve kosten met deps ?

hansieb
      Moderator

Denk dat een deps toch wel de 9 pk haalt die er fabrieks voor staat incl 27mm poort bijpassende goede uitlaat enz.

Reedvalveblok zit je minimaal over : 120 carters + 120 carb + 95 vliegwiel of afgedraait + 100 cilinder + 100 -150 uitlaat = 535 euro ong misschien zelfs nog wel meer.

Hoop geld en dat voor maar max 8 – 9 pk 🙁

P.s deps is alleen nieuw te krijgen bij polini.ch voor 200 euro echt veel te veel geld. 2e hands zijn ze ook moeilijk te krijgen.

Fredzzz
        Moderator

hansieb :
          Denk dat een deps toch wel de 9 pk haalt die er fabrieks voor staat incl 27mm poort bijpassende goede uitlaat enz.

Reedvalveblok zit je minimaal over : 120 carters + 120 carb + 95 vliegwiel of afgedraait + 100 cilinder + 100 -150 uitlaat = 535 euro ong misschien zelfs nog wel meer.

Hoop geld en dat voor maar max 8 – 9 pk 🙁

P.s deps is alleen nieuw te krijgen bij polini.ch voor 200 euro echt veel te veel geld. 2e hands zijn ze ook moeilijk te krijgen.

Hehe, en jij wou liever een Simonini blok? Nou had je eerder bij mij moeten wezen want nieuw Simo blok heb ik ze voor minder als 535 euro :P…

HELLRAISER
          Bijdrager

enterthelohman :
            wat moet die reed valve kosten met deps ?

70cc deps
            Reedvalve
            mazzu kruk
            malo 2 bad uitlaat 27mm flens

300?(onderhandelbaar) in de winkel ben je meer kwijt en toch de zelfde zooi.

hansieb
            Moderator

Fredzzz :

hansieb :

Hehe, en jij wou liever een Simonini blok? Nou had je eerder bij mij moeten wezen want nieuw Simo blok heb ik ze voor minder als 535 euro :P…

Jup liefst doe ik een ruil dealtje 🙂 tegen een simo blok maar ik wil eerst weer netjes aan de loop hebben.

TimoO_
              Donateur

je kan op een Reed Valve wel geen andere cilinder zetten als een Deps (de rest wordt niet goed gevoed), op een Evolution engine kan je wel andere cilinders zetten, die worden ook goed gevoed (soms niet perfect). en de 80cc Polini is niet echt een cilinder waarmee je hoge PK’s kan halen, een Athena of iets dergelijks erop pleuren en dan haal je weer wat hogere PK’s. met een 80cc polini trek je wel hard op.

enterthelohman
                Topic starter

hansieb :

Fredzzz :

hansieb :

Jup liefst doe ik een ruil dealtje 🙂 tegen een simo blok maar ik wil eerst weer netjes aan de loop hebben.

is dat nieuwe model sim. al te koop bij jmpb ?

Fredzzz
                  Moderator

Neej dat nieuwe type hebben ze (nog?) niet.

Oude (hadden ze) wel… Was tijdelijk uitverkocht ofzo, maar moet gauw weer terug zijn… want van beide blokken moet ik nog 1 complete set hebben :).

enterthelohman
                    Topic starter

ja stond bij dat ie in april weer zou komen .dus ik ben beniewd.
                      kan je trouwens beter een electronische of een met punten halen?

Fredzzz
                      Moderator

electronische.

bij jmpb.nl/shop moet je als ik me niet vergis die van cp halen, en dan krijg je die grondplaat voor elec. erbij.. ofzo.

ArvidW
                        Donateur

Precies andersom, carters zijn voor electronische onsteking (dus die drie schroefgaten in buurt van keering) en voor CP koop je er een grondplaat bij waar je je CP, condenstator en sproelen op kunt schroeven

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                          Home made engine dyno

HELLRAISER
                          Bijdrager

Sorry voor offtopic maar is die grondplaat ergens te bestellen?

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.