Home › Forums › Techniek › Elektrisch › Evo krijgt geen vonk?
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 4 maanden geleden door thierry93.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 november 2012 om 18:18 #158032
Haaay mensen
laatse me evo gereviseerd. Nieuwe pakkingen lagers en cab gereviseerd. Blokje in een si brug gehangen een aandoen met boormaching. Hij liep niet. Bleek dat er geen vonk kwam. Alles nagelopen en ook me condensator vervangen.
Nu vonk die nog steeds niet!.
Ik heb al 2 bobine’s geprobeerd,nieuwe bougiekabel en dop, meerdere bougie’s en nog wilt die niet lopen.
De brug beetje geschuurd waar de bobine zit, maar dat was het ook niet. Vliegwiel heeft nog goed magneet, cp’s staat op 0,45.Wat kan het zijn?
Ontstekingskabel die uit je blok komt vast gehouden en voelde geen spanning? Dus het zit in me blok
Gr
7 november 2012 om 18:29 #160671Wanneer je laagspanningskabel ook niet vonkt, zal je idd moeten zoeken naar alles wat hierachter zich bevind.
Spoel, condensator, spie, laagspanningskabel zelf etc.Al zal een EVO carter met een afstand van 0,45mm wel moeten lopen. Polini zelf geeft hiervoor 0,6mm op. Waarop hij ook zeker beter loopt.
Wanneer je het vliegwiel rond draait zie je dan wel een vonkje tussen de cp’s vandaan komen? Wellicht slim de punten zelf wat op te schuren?
Ook kan het bij een EVO carter voorkomen dat de punten niet helemaal netjes recht gemonteerd kunnen worden. De plaats van het schroefdraad kan net verkeerd zitten waardoor dit wordt veroorzaakt. Punten sluiten hierdoor niet helemaal of op een verkeerde tijd. Heel misschien kan je dit oplossen door het gleufje van de cp’s wat te ruimen om zo de contactpunten onder minder spanning vast te zetten.
7 november 2012 om 18:35 #160426Waar kan ik die laagspannigskabel kopen. de rest zit allemaal goed. cp’s zal ik dan verzette naar 0,60. Puntjes zal ik dan ook nog even opschuren;)
7 november 2012 om 18:40 #160430Deze kabel kan bijna elk electrisch draad zijn. Aan de ene kant een oogje en aan de andere kant een stekkertje bevestigen en je bent klaar.
7 november 2012 om 18:43 #160697Oke bedankt gaan we dat regelen. Weet je misschien welke maat(mm)
gr
7 november 2012 om 18:46 #160747http://www.jmpbonderdelen.nl/universeel/diversen.html
Hiertussen staat genoeg electrisch draad. Je kan ook nog een kleurtje kiezen.;) De lengte kan je gewoon op het oog afknippen lijkt me.
19 november 2012 om 17:28 #160769Ben ik weer. Tijden het vervangen van mijn hoogspanningkabeltje, zag ik dat me ontstekingsspoel onderbroken was. Koperdraadje weer aan elkaar gedraad. En nog krijg die een vonk. Kan ik het wel aan elkaar draaie of moet er een stukje tin overheen of iets?
Ik weet echt niet waarom die niet vonkt!
19 november 2012 om 18:17 #160511Wel ff solderen!
19 november 2012 om 19:24 #160725Is die dan weer nieuw? Heeft dat veel invloed want hij doet helemaal niks
19 november 2012 om 20:31 #159839Waarschijnlijk is die koperdraad gecoat(zie je niet)… dus eerst de coating eraf branden aan de uiteindes met een aansteker, goed schoonmaken en daarna pas aan elkaar solderen. Dan zou hij het gewoon moeten doen.
19 november 2012 om 21:42 #159869Oké gaan we even doen! Laat jullie weten wat die doet!
😉 -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.