Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Evo engine stotterd
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 9 maanden geleden door shoarmadude.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
15 juni 2010 om 15:29 #210636
Hey mensen,
nu eindelijk de evo engine niet meer lekt, heb ik het probleem dat hij stottert.
Wanneer ik dus weg rij, stotterd hij, komt hij boven de 30km/h gaat het beter.
Nu hoor ik van een aantal kanten dat het waarschijnlijk iets te maken heeft met de ontsteking.
Ik rij nu met een Berini setje, op zich doet die het goed, 1 keer drukken en lopen…Hier een filmpje (Bestaat uit: drive-by zonder schieten, onboard en stationair) :
Sproeier lijkt mij ook te klein, die is nu 75.
De gasnaal stat op het laagst, het bovenste sleufje.
Luchtschroef op 2 slagen en bougie is nu een 8.Vanavond haal ik even een Champion bougie op, en vervang dan de bougiekabel, dop en bougie.
[EDIT: altijd makkelijk om de setup erbij te zetten… lool :lol]
Evo carter
AR 43mm w-poort
Dellie 19mm @ 75 + Malossi E12
Proma CC
Vario @ 6.6 gr15 juni 2010 om 15:30 #233069puur ontsteking, als ik het zo hoor.. met elektronische ontsteking lijkt t me zoiezo cdi,
bougie ofzo kan ook, maar toch wel typisch fenomeen bij defecte cdi
15 juni 2010 om 15:58 #233071volgens mij ligt dit idd bij de ontsteking! Ik had het zelfde bij men Rox bleek ook de ontsteking te zijn.
GTZ NV
15 juni 2010 om 16:08 #233072
Vespa Ciao!is niet de bobinekabel een beetje aangetast omdat die tegen de uitlaat aanhang?
15 juni 2010 om 16:48 #233073Hey lui,
bedankt voor de replies.
@niceVespa, had je toen de hele ontsteking vervangen of alleen de kabel e.d.
Heb net de bougiekabel en dop vervangen, bobine schoongemaakt.
Nu alleen nog ff een nieuwe bougie halen.
Hoop dat dit dan het verschil maakt, anders word het toch de berini ontsteking vervangen met een cp-vervanger of cp’s.Verder nog andere ideeën?
15 juni 2010 om 16:57 #233070Ik ga ook voor de ontsteking.
Haal de berini spullen er even vanaf en zet er gewoon een cp + condensator op, mocht de andere bougie niet werken.
15 juni 2010 om 17:06 #233044Ik pak zo de motor, en ga die kant van JMPB op.
Hopelijk krijg ik het vanaaf allemaal voor elkaar alsk tijd heb.
Krijg namelijk het blokje er niet alleen onder… JMPB-brug aaaaaargh… :boos15 juni 2010 om 18:22 #227866evo onder de jmpb brug kan makkelijk je moet alleen ff gedult hebben he hij past er maar op 1 manier op en die moet je zoeken. of haal de bout van je frame en brug er uit zo dat iemand de brug is open trekt dan past die gewoon wel zonder cabr he
16 juni 2010 om 12:59 #233075@vespa-racer, ik weet wel dat hij eronder past en dat het maar op 1 manier kan.
In ieder geval, het blokje loopt een stuk beter. Zit nu een nieuwe bougiekabel en dop op.
En er zit nu een Champion 82 bougie in, de 78 was toch te koud.
Sproeier is nu 80, dat lijkt er al meer op… 😉
Nu ff verder kijken, misschien de gasnaald nog weer een standje omhoog.Bedankt voor de hulp!

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.