Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Evo engine start niet meer.
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 4 maanden geleden door woe.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 november 2007 om 16:11 #208699
Gisteren kreeg ik een mooi pakketje binnen van JMPB, ontsteking, malossi luchtfilter en een paar veren voor de uitlaat.
Meteen de ontsteking (4 spoelen) en de nieuwe cdi gemonteerd. Vandaag afgemaakt, blok vastgezet en uitlaat er onder gehangen. Alles ging voorspoedig, er ging niets fout tijdens montage.
Net de brommer aangelopen, startte in een keer. Beetje mee door de straat gereden, achter mijn huizenblok. Na een meter of 200 viel hij uit, op het moment dat ik gas terug nam voor een kruising.
De stationairschroef zal wel niet goed zijn ingedraait dacht ik, dus draaide hem een halve slag en probeerde het kreng weer aan te rennen. En weer, en weer, en weer. Hij sprong niet meer aan. Hij ontstak wel af en toe, maar daar bleef het bij. Hij wil niet meer aan. Choke wel of niet gebruken geprobeerd, veel/weinig gas, cdi kabeltjes beetje aan gemorrelt, maar het wilt niet baten.
Wat doe ik fout?
7 november 2007 om 16:26 #218029Probeer eens een andere bougie.
Ik had dit ook (Malossi Reed Valve blok), de bougie die ik erin zette werd dood gemaakt en was daarna totaal nutteloos.Bij mij was het ongeveer zoals jij beschrijft; 200 meter rijden en dan uitvallen. Dan de bougie kijken, vonkte wel maar niet sterk genoeg en daarom ontstook hij niet 100%.
Dus andere bougie. Starten maar en reed perfect, trok goed op en door… 200 meter verder; dood. Viel gewoon weer uit.
Weer nieuwe bougie; zelfde verhaal.—
De 19mm carburateur goed gemonteerd wat betreft die gaskabel erin? Ik had ook een keer meegemaakt dat de gaskabel fout zat in de carb, bij dat witte klepje in de 19mm dell’orto, en dat hij toen wel gas gaf maar als het ware verzoop… Dus kon ik, toen de brommer koud was, hem gewoon aanlopen en 50 meter rijden maar daarna viel die direct uit.
7 november 2007 om 16:27 #218030misschien bougietje. vonkt hij nog wel?
7 november 2007 om 16:29 #218031masterman :
misschien bougietje. vonkt hij nog wel?Idd. Kijk even of deze nog wel vonkt! Denk het niet namelijk want je brommer liep blijkbaar perfect in eerste instantie.
Of heb je geen benzine meer?
7 november 2007 om 17:44 #218033Tank zit helemaal vol. Die van de bougie is een goeie, maar wat kan ik er nu aan doen dat het heel blijft?
Gaskabel zit goed, ik heb er al een kilometer of 50 mee gereden, en toen ging de ontsteking stuk.
Welke bougie blijft er heel?
7 november 2007 om 18:32 #218038Na de reactie van fredzzz over de benzine, toch maar even gechecked.
Wat denk je?
Benzinekraan dicht. :pest:@:ehh:bloos
Hij doet het goed. Straks even achterwiel rechtzetten (loopt tegen uitlaat aan) en dan karren 😀
7 november 2007 om 19:04 #218039Dikke lol dus.Wees blij dat er deze keer niets KAPOT gegaan is.Hopelijk heb je nu pakken meer plezier ermee & kijk uit dat de “cops” je niet pakken.Want als hij niet rijdend in de garage staat kan dat ook niet héy.
7 november 2007 om 19:05 #218040
Rebel😛 Das gebeurd me ook wel vaker 😛 alleen ik merk het nu meteen 😛
In ieder geval goed dat hij het weer doet.
Je moet hem wel nog inrijden toch?
Zou ik in ieder geval wel maar doen als je dat nog niet gedaan hebt. 😉7 november 2007 om 20:06 #218043kapot :
Hij doet het goed. Straks even achterwiel rechtzetten (loopt tegen uitlaat aan) en dan karren 😀
dat hij tegen je achterwiel aanloopt kan kloppen
de meeste mensen moeten ook een deuk in die uitlaat slaan
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.