Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Evo Engine krijgt geen benzine
- Dit onderwerp bevat 21 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 1 maand geleden door kevin030.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 februari 2011 om 18:04 #211043
Hey,
Zoals de titel al doet vermoeden krijg ik bij mijn Evo engine geen benzine hij de bougie.
Ik heb de carb (17,5 dellorto imi) al nagekeken en die is verder goed en splinternieuw.
Ook heb ik al geprobeerd de brommer te starten met een spuitje benzine in de kop, hiervan sloeg ze ook niet aan.Kan iemand mij opweg helpen? ik heb zelf nl nog weinig ervaring met deze blokjes.
Bvd,
Kevin4 februari 2011 om 18:13 #235965Valse lucht? bij de cilinder/kop aangezien je bougie ook niet nat is wanneer je een beetje benzine bij je kopje in gooit.
4 februari 2011 om 18:45 #235966Helaas, daar zit het probleem niet.
Ik heb de kop zojuist opnieuw gemonteerd want ik wou ook even kijken of de zuiger wel goed zat.
Het gehele blok is trouwens nog kurkdroog, nergens een spatje olie/benzine te vinden.
Het blok vonkt regelmatig en goed blauw.4 februari 2011 om 18:47 #235968Dan zal er icm een druppel benzine in je kop toch iets van ontbranding moeten onstaan.
Welke carb heb je? Imitatie misschien met aparte vacuum aansluiting?
4 februari 2011 om 18:53 #235969Oh Sh!t dat ik daar nog niet eerder aan heb gedacht.
Op de onderstaande foto zit een aansluiting (in het rode rondje) zou dat dan een Vacuum aansluiting zijn?
Zo ja, carb vervangen of werkt het ook als ik dat ding dicht maak?
4 februari 2011 om 19:09 #235970Als ie dicht is trekt ie vacuum ja. Die carbs zijn eigenlijk bedoeld voor scooters, en die benzinetanken hebben meestal een vacuum-nippel. Dichtmaken = hetzelfde als vacuum laten trekken. Beide zuigt ie vacuum, alleen bij scooters zuigt ie dan ook benzine aan ( soort van ).
4 februari 2011 om 19:28 #235971@ niek, dan zet ie alleen de benzine kraan mee open.