Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Evo Engine krijgt geen benzine
- Dit onderwerp bevat 21 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 1 maand geleden door kevin030.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 februari 2011 om 18:04 #211043
Hey,
Zoals de titel al doet vermoeden krijg ik bij mijn Evo engine geen benzine hij de bougie.
Ik heb de carb (17,5 dellorto imi) al nagekeken en die is verder goed en splinternieuw.
Ook heb ik al geprobeerd de brommer te starten met een spuitje benzine in de kop, hiervan sloeg ze ook niet aan.Kan iemand mij opweg helpen? ik heb zelf nl nog weinig ervaring met deze blokjes.
Bvd,
Kevin4 februari 2011 om 18:13 #235965Valse lucht? bij de cilinder/kop aangezien je bougie ook niet nat is wanneer je een beetje benzine bij je kopje in gooit.
4 februari 2011 om 18:45 #235966Helaas, daar zit het probleem niet.
Ik heb de kop zojuist opnieuw gemonteerd want ik wou ook even kijken of de zuiger wel goed zat.
Het gehele blok is trouwens nog kurkdroog, nergens een spatje olie/benzine te vinden.
Het blok vonkt regelmatig en goed blauw.4 februari 2011 om 18:47 #235968Dan zal er icm een druppel benzine in je kop toch iets van ontbranding moeten onstaan.
Welke carb heb je? Imitatie misschien met aparte vacuum aansluiting?
4 februari 2011 om 18:53 #235969Oh Sh!t dat ik daar nog niet eerder aan heb gedacht.
Op de onderstaande foto zit een aansluiting (in het rode rondje) zou dat dan een Vacuum aansluiting zijn?
Zo ja, carb vervangen of werkt het ook als ik dat ding dicht maak?
4 februari 2011 om 19:09 #235970Als ie dicht is trekt ie vacuum ja. Die carbs zijn eigenlijk bedoeld voor scooters, en die benzinetanken hebben meestal een vacuum-nippel. Dichtmaken = hetzelfde als vacuum laten trekken. Beide zuigt ie vacuum, alleen bij scooters zuigt ie dan ook benzine aan ( soort van ).
4 februari 2011 om 19:28 #235971@ niek, dan zet ie alleen de benzine kraan mee open.
@ kevin, gewoon ff dichtmaken, trekt ie daar geen lucht meer…
4 februari 2011 om 19:38 #235972Nee kevin een vacuumaansluiting is ook een goudkleurige. Die jij daar aanwijst kan je gewoon zo laten aan beide kanten.
Zo te zien is dit wel een goede carb.4 februari 2011 om 20:08 #235973O, die in het cirkeltje heb ik nu dicht gemaakt.
Nadit ik dit gedaan had begon ze met een spuitje benzine in de kop wel te kuchen, aanslaan ging helaas niet.@martino Bedoel jij een heeel klein goudkleurig sprietje?
Die zit namelijk onder het rubbertje dat je onder de cirkel ziet.5 februari 2011 om 08:56 #235977Volgens mij is dat goudkleurige sprietje wat jij bedoeld je olieaansluiting. De vacuumaansluiting zit vaak ergens net voor je bevestiging spruitstuk. In het groene rondje, maar bij jou niet te zien.
5 februari 2011 om 11:40 #235979kevin030 :
O, die in het cirkeltje heb ik nu dicht gemaakt.Als jij die nippeltjes in het rode cirkeltje dicht hebt gemaakt kan je wel stoppen.
Das namelijk de overloop van het vlotter als je die dicht maakt doet de carb niks meer.
Vroeger uit onwetendheid ook ooit eens gedaan resultaat meteen niet meer willen lopen.5 februari 2011 om 18:28 #235987Ah, dat heb ik nu dus ook gedaan.
Ik ga ze zo maar weer open zetten.
Heb er alleen een schroefje met prop ingedraait, die is er zo weer uit:)5 februari 2011 om 18:33 #235989Oh dat schilt
ik had ze vroeger dicht gestopt met een kneedbaar iets dat was toen wat meer werk:D5 februari 2011 om 19:10 #235991Ze zijn weer open, helaas maakte het geen verschil.
Hij klinkt alsof je met je decompressie ingedrukt rent (ook als deze er helemaal vanaf is)5 februari 2011 om 19:15 #235992Het is jammer dat je ook niet even een ander carb. kan proberen.
Misschien een stomme vraag ( Of ik heb er overheen gelezen. ) maar komt er wel benzine in de vlotetrbak?Het compressie verhaal is ook wel raar, dan zou je tog echt denken dat die ergens mega valse lucht trekt.:?
EDIT: Wat je kan proberen is om met je mond vol sigarettentrook eens door het spruitstuk heen te blazen.
Ik vond ik mijn EVO engine op deze manier ook een plek waar nog lucht ontsnapte, dit was tussen de blokbout bevestigingspunten. Het strakker aandraaien van de carter bouten wist dit te verhlepen. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.