Vespa-Ciao.NL
:: Even voorstellen, Timothy uit lelystad

Home Forums Algemeen Even voorstellen Even voorstellen, Timothy uit lelystad

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Timothybijdevier
    Topic starter

Hallo!
      Mijn naam is timothy en ik kom uit het “mooie” Lelystad. Ik ben 21 jaar oud en werk al vanaf mijn 15de in een scooterzaak

Vorig jaar heb ik een citta aangeschaft en sinds een paar weken terug heb ik hem weer rijdend, na mijn dagelijkse zomer brommert “Vespa Sprint” verkocht te hebben

Het is een beetje een mengelmoes en ik weet nog niet zo goed wat ik er mee moet,
      Het frame is paars, wielen zwart, er zitten dizzy stickers op en de kunstof kappen zijn zwart. Mijn idee is om er volgend jaar een gipsy van te maken aangezien ik daar nog een nieuwe stickerset van heb liggen.

Motorisch is ie volledig gereviseerd door mijzelf. 1x een blok “gereviseerd” gekocht op marktplaats maar dit doe ik nooit meer. Shim ringetjes die missen bij de krukas, c3 lager aan de verkeerde kant, keerring scheef erin, geen papieren maar veelsteveel vloeibare pakking tussen de carters en cilinder, oud straalzand in het carter en een slecht uitgeboorde inlaat.

Zo genoeg gezeur. De setup!

-65cc dr cilinder
      -Top racing krukas
      -Dellorto 13/13 carburateur
      -Sproeier 66
      -Polini luchtfilter
      -Kleine achterpoelie “weet niet meer welke maat”
      -Inlaat 13mm geboord en opgevijld
      -Boosterpoorten opengemaakt, carters doorgetrokken, zuiger aangepast en cilinderhemdje aangepast
      -Standaard 22mm tecno uitlaat. Vind dit zelf een fijne uitlaat kwa trekkracht

Hier wat foto’s van toen ik hem net had aangeschaft. Zal morgen even wat foto’s maken

Alvast allemaal een fijne jaarwisseling gewenst en hopelijk tot ziens bij de nieuwjaarstoer!

20230826_18393220230826_183929

bram0vitz
      Bijdrager

Hoi en welkom op het forum Timothy!

Leuk om te zien dat je met je citta aan de gang wilt gaan, mocht je een perso aanmaken ga ik die zeker volgen.
        En ja marktplaats revisie blokken… daar valt zat over te zeggen, beste is en blijft toch gewoon zelf doen en de controle erop houden dat het goed gebeurd.

Veel plezier bij de nieuwjaarstour!

beetje prutsen hier en daar
        Link naar Mijn collectie / Projecten.

zevenenergie
        Donateur

Welkom op het forum Timothy.
          lekker brommertje heb je daar  en ook een leuke stetup.
          Als je het blokje ooit weer open haalt vervang dan de topracing krukas voor wat beters want ze breken regelmatig.
          Ik ben benieuwt naar de recente foto,s.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 2 maanden geleden door zevenenergie.

Ewous
          Bijdrager

Welkom.

Timothybijdevier
            Topic starter

Bedankt voor de reactie’s!

Ik zal dit weekend een aantal foto’s erbij zoeken.

Kwa krukas hou ik het even in de gaten. Kost allemaal de wereld niet gelukkig;)

Heb wel een foto gevonden van mijn “zelf” bewerkte dr cilinder. Ziet er wel goed uit toch?
              20241125_173213

Ewous
              Bijdrager

je bent er lekker mee bezig geweest! Heb je veel verschil gemerkt in prestaties?

Timothybijdevier
                Topic starter

Het cilindertje leeft echt veel meer op in het gehele toerengebied. Ook makkelijker af te stellen.

Zelf zit ik nog te twijfelen aan de uitlaat
                  -proma cc
                  -polini top one

Welke van de 2 presteert het leukst? Rijd nu met een tecno 22mm snel. Trekt leuk alleen houd bij 50 wel echt op “poulie 60 met snorklok”

bram0vitz
                  Bijdrager

weet je zeker dat je een snorklok hebt?
                    Citta’s hebben standaard een bromklok ivm de kleine 12 inch wielen.

beetje prutsen hier en daar
                    Link naar Mijn collectie / Projecten.

Timothybijdevier
                    Topic starter

Meen je! Wist dat nieteens joh..

Dan is het een bromklok denk ik

Wim
                      Bijdrager

Dat is meestal snel zeker dat er een standaard (brommer)naaf gemonteerd is.
                        Ga op een citta met een snorklok rijden en hij maakt bij
                        40km/u bijna 10.000tpm. :mrgreen:

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.