Vespa-Ciao.NL
:: even voorstellen

Home Forums Algemeen Even voorstellen even voorstellen

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lesley
    Topic starter

goedenavond allemaal,

ik ben Lesley en ik ben trots eigenaar van een citta uit 85. Ik ben nu zo’n halfjaar bezig met sleutelen voorheen scooters, maar die vind ik toch minder hebben dat wat ouds met wat meer karakter en zo kwam ik dus op de citta in kwestie.

Toen ik hem kocht was het frame rood, het stuur was denk ik ooit grijs/zilver maar die had zijn beste tijd wel gehad ook zaten er paarse handvaten aan. Dus ik heb als eerst de citta er optisch redelijk tot goed uitlaten zien.
      zwart met wit (wellicht hebben mensen hem gezien op facebook).

Maar ik wil hem nu wel harder laten rijden +-80. Ik heb eerst zelf een beetje onderzoek gedaan en kwam er al snel achter dat ik een “nieuw” blok had dus met 22,3mm uitlaat. Dus er moet eerst iets worden gedaan aan het carter om normale cilinders passend te maken gelukkig kwam ik op youtube @biermobiel21 tegen waar ik tot nu toe veel van heb geleerd.
      Ik heb nu dus via marktplaats een 65cc blok gekocht die ik wil gebruiken als onderdelen/leerblok. hopelijk kan ik het dan over een tijdje goed genoeg om een complete setup te tunen.

(ik zou graag fotos willen laten zien, maar hoe plak ik die in het verhaal? al vast bedankt)

groetjes,
      Lesley

Wim
      Bijdrager

Welkom Lesley.

Uitlaatmondjes aan de cilinders zijn er alleen in 22mm en 23,5mm. 22,3mm bestaat niet.
        Waarschijnlijk heb je gewoon een 22 aansluiting, als je m eerst schoonkrapt 😉
        en nog eens opmeet.

Foto’s plaatsen via het meest rechtse icoontje boven het tekstvak waar je in typt.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Lesley
        Topic starter

@Wim V8 ik bedoel natuurlijk 23,5 typfoutje is zo gemaakt;)

citta .1citta.2citta.3
          nog de fotootjes van hoe hij er eerst uitzag en nu uitziet.

bram0vitz
          Bijdrager

Hey en welkom op het forum!
            Gaaf dat je je citta hebt opgeknapt, goed verschil ook met hoe die eerst was!

beetje prutsen hier en daar
            Link naar Mijn collectie / Projecten.

Jobonthebravo/thefro
            Bijdrager

Hoiii ik ben job van iersel (n jonge van 15 jaar met n hobby) ik ben sinds gisteren trotse eigenaar van mijn vespa bravo uit 1977
              Ik heb al best veel ervaring met brommers (vooral tomos) ik heb mijn bravo gisteren voor het eerst in 15 jaar daglicht laten zien omdat ik hem bij m’n oma uit de schuur heb getrokken
              Ik heb vandaag de carburateur schoongemaakt en benzine tank schoongemaakt en de oude benzine eruit gehaald die overigens heel erg stonk maar ik had gelukkig geen roest in de tank
              Ik heb hem toen weer in elkaar gezet en voor het eerst in 15 jaar gestart en hij liep niet stationair maar dat heb ik gefixt en hij rijd echt als een zonnetje binnenkort ga ik hem helemaal restaureren naar nieuwstaat laat mij maar weten als jullie het restauratie proces willen zien
              Ik ben te bereiken op instagram via @the_frog_tomos

Vespa bravo 1977

Wim
              Bijdrager

Hallo Job,

leuk zo’n oude Bravo. Heb pas mijn 1973 Bravo verkocht. Je kan bij Perso een eigen topic starten over de restauratie van je Bravo, foto’s plaatsen etc etc. Kunnen we m ook even zien.

Projecten

Klik op: Nieuw onderwerp, en je kan beginnen.

Als je op het kleine vierkantje boven het tekstvak klikt kan je foto’s bijvoegen.

Gr. Wim.

Ewous
                Bijdrager

Welkom, en laat die bravo maar zien.

Nathan s
                  Bijdrager

hallo allemaal, ik zal mij even voorstellen. Ik ben Nathan en heb eind vorige week een vespa ciao si opgehaald. Mijn plan is om deze een beetje op te knappen. Ik had ook al een vraag gesteld over een uitlaat.

Wim
                    Bijdrager

Je hopt zo bij een ander in zijn topic.
                      Bij Lesly dus.
                      Net zoals Jobonthebravo al deed.
                      Maak een topic voor jezelf.

Gr. Wim.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.