Home › Forums › Algemeen › Even voorstellen › Even voorstellen
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 5 maanden geleden door Wim.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
Goeiemiddag,
Ik ben Mathijs, 21 jaar oud afkomstig uit Friesland en heb net mijn eerste ciao gekocht. Hiervoor had ik 2 tomosjes, inmiddels 1 verkocht en is er een ciao voor in de plaats gekomen, dit omdat ik en mijn vrienden tijdens een brommervakantie in Valkenburg een andere vriendengroep tegenkwamen die allemaal op een ciao aan het toeren waren. Ik gebruikte doorgaans toch maar 1 van mijn 2 tomosjes en dacht zo’n ciao lijkt me ook wel wat. Na de zomervakantie ben ik opzoek gegaan en na een tijdje zoeken deze ciao gekocht.

Hij loopt 46 km/h op de gps (op het moment rijdt hij trouwens niet door een lekke band 🙄 ). Er zit een bromklok in en de carburateur is vervangen door een 12/10. Mijn plan is deze de komende winter een beetje op te knappen en er dan komend “toerseizoen” mee te gaan rijden. Het eerste doel is nu de band vervangen en zorgen dat hij net ff wat sneller rijdt.11 oktober 2023 om 17:22 #822132Welkom.
Ziet er netjes uit(op de foto 😉 ) lijkt een van de laatste types.
Eind ’90’s t/m 2005 zal ie zijn.
Elektronische ontsteking ieder geval, verende zadelpen.
Lijkt een snor(25km/u) door het oranje plaatje van vroeger.
(brom45km/u=geel plaatje) die waren tot 2005 verplicht.
Daardoor hopende dat je geen snorblok hebt omdat m je sneller wilt maken.
Ieder geval heb je een bromnaaf zeg je, had je omwentelingen geteld?
En hij loopt al 45km/u, dus kans lijkt groot dat je gewoon een bromblok ook hebt.
Maar ik zie wel een blauwe plaat(=snor 25km/u) 😯 wat weer twijfel wekt.Maak hier anders ook een eigen topic over je Ciao, sleutelen, vragen, foto’s etc:
https://vespa-ciao.nl/forums/forum/mijn-brommers/projecten/
Veel plezier ermee.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.11 oktober 2023 om 19:52 #822135Welkom op het forum!
Leuk om te zien dat je een ciaotje hebt gekocht, hoop in de toekomst hier en daar nog een updateje van je ciao te zien!beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.11 oktober 2023 om 20:05 #822136Bedankt voor de info. De elektronische ontsteking heb ik hem op uitgezocht, persoonlijk geen fan van contactpuntjes 😛 .Het is wel een snor, met een poelie 83 vandaar de snelheid denk ik. Ik vermoed ook een snorblok en had al gelezen dat het met dit type blok lastig is om een 43mm cilinder te monteren een 41mm 60cc zou dan nog wel een optie zijn zo ver ik las. Een eigen topic zal ik binnenkort ook nog even aanmaken, misschien wel zo leuk inderdaad.
14 oktober 2023 om 09:38 #822167Als een 43mm niet gaat passen dan past een 41mm ook niet. Het kan zijn dat het hemt van de cilinder die je wil monteren niet in het blok past als er een snor blok onder hangt maar dat is zo simpel te bewerken.. haal bij de bouwmarkt even zo’n ronde 50mm schuur rol voor op de boormachine.. Blokje moet dan wel even compleet uit elkaar natuurlijk.. (mooie kans om dan gelijk de lagers te vervangen) en dan schuren maar tot dat je genoeg ruimte hebt gemaakt zodat het hemt van je cilinder in het blok past.
Biermobiel21 heeft hiervoor een hele handige uitleg video op youtube gezet.. https://youtu.be/gDufOVm5SmE?si=-EoikLOnhx7tbKYJ
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.