Vespa-Ciao.NL
:: Even voorstellen

Home Forums Algemeen Even voorstellen Even voorstellen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ries Maas
    Topic starter

Beste mensen hier,

Voor de meeste lezers hier zal ik : belegen kaas” zijn, Namelijk nog uit de vorige eeuw en ben geboren nog voor de Citta ooit bedacht is.

Vroegah toen ik 16 was kwamen de eerste Citta ś pas in het straatbeeld.
      Die tijd woonde ik, en zat ik op school in Utrecht. Overal in het land hadden ze andere gewoontes maar in Utrecht had je óf een Zundapp, een Puch maxi of een Citta.    Oke, de Vespa Ciao, dat vonden we toen geen brommer en er reden alleen brave meisjes op, en oude mannetjes met fietstassen en vishengel.

Met een felgekleurde Citta reed je bij voorkeur opgevoerd het liefst 70 door de binnenstad.
      Destijds met een bomberjack, zonnebril op en je pet achterstevoren. Dat was standaard.
      De Hells Angels op een Barbiebrommer zeiden we altijd…

Inmiddels ben ik wat ouder, vele brommers en autoś verder, ik had weinig omhanden en dacht: een leuk opknapbrommertje lijkt me wel wat. Stukje nostalgie, iets wat in mijn jeugd populair was.
      Ik heb er werkelijk heel lang over nagedacht, wel drie minuten… en ben gelijk gaan speuren op internet.
      Dezelfde middag had ik een Citta in de schuur staan. De week er op een Ciao.

De Citta was een witte ECO uit 1987 waar nog geen spuitbus of Hema steeksleutel iets aan verziekt heeft.
      Mooie basis vond ik.

Al enorm lang lees ik mee op dit forum.
      Niet wetende dat de brommers en snorbrommers nog zo ongelooflijk populair zijn.

Mijn technisch inzicht is behoorlijk groot, hulp hoef ik tot nu toe niet te vragen, wellicht dat ik een ander eens van dienst kan zijn met een antwoord.
      Al lezend op dit forum ben ik van mening dat een van de weinige forums is waar leuk en met respect omgegaan wordt met elkaar en tenminste zinnige vragen en antwoorden.
      Vandaar mijn aanmelding.

Groet,

Ries Maas.

Stukje nostalgie, geniet er van, zo lang het nog kan...
      1

Intellect80
      Bijdrager

Welkom Ries! Mooi verhaal en hier is meer belegen kaas aanwezig dan je denkt, geloof me.. ben zelf half-belegen met 42 (schat ik zo)..

en inderdaad deze “community” gaat nog gezellig en met respect met elkaar om en altijd bereid om te helpen!

No stress, all fun and a bit of speed

Ries Maas
        Topic starter

Dankjewel Intellect80,

Ergens kun je dit ook wel verwachten.
          De jongere generatie ( wat ik zoal zie om me heen) rijdt liever op een plastic scooter.

42, ik ben 7 jaar ouder.
          Een Gilera, Vespa of Piaggio zit heerlijk eenvoudig en betrouwbaar in elkaar.
          Alles is nog te krijgen en met een Hema of Action gereedschapsset kun je het repareren. Bij wijze van spreke.

Daarbij is het ook wel leuk om met iets ouds rond te rijden dan met een alledaagse plastic scooter

1

Jelle
          Moderator

Welkom Ries, er zitten heel wat overjarige pubers hier op het forum hoor.. Ikzelf ben ook alweer 45…

Ries Maas
            Topic starter

Dankjewel Jelle,

Dan denk ik dat ik hier precies goed zit 🙂

Shark
              Donateur

Dan ben ik een jong blaadje aan de boom met mijn 39 😉

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.