:: Eurocilindro twinspark kop
-
MartinoTopic starter
Vreemd genoeg nog geen meningen en ervaring topic gevonden van het Eurocilindro kopje met 2 bougies.

Het is in mijn ogen een kopje welke leuk is voor de sier. Lang geleden ooit eens mee gereden, maar geen prestatiebevordende resultaten.Gelukkig ook geen mindere prestaties te ontdekken en daarom dus een leuk show kopje. Het uiterlijk is hoekig en de 2 bougies zijn natuurlijk mooi te zien van de buitenkant. Je draait gewoon het gespleten kabelgedeelte op je originele bougiekabel en hij werkt.
Wat verder opvalt is dat het kopje decoloos is en nu ik hem eens heb nagemeten blijkt deze verassend 42mm te zijn. Verassend omdat het merk Eurocilindro volgens mij nooit deze maat cilinders heeft geproduceerd. Toch ziet men bij andere merken ook wat afwijkende maten betreffende hun cilinderkoppen.
Over de verbrandingskamer valt ook niet heel veel te zeggen behalve dat deze een mooie bolling heeft, maar helaas wel veel braampjes.
WY uit buitenpost reed de afgelopen Holwert toer met z,on kopje.
Hij zei dat het leuk reed maar idd niet prestatie verbeterend ofzo.
Hij had hem trouwens op een 46mm Polini zitten:lol
(mijn is trouwens 42,71mm en ook decoloos)
Als 1 bougie stuk gaat, blijft hij dan goed lopen op 1 die het nog wel doen ? 😛
Dat zat ik me dus ook al af te vragen, en ik ben benieuwd wat er gebeurt als je er een laten we zeggen b5hs en een b7hs in stopt.
In principe zou de ene dan donkerder moeten worden als de ander toch?
Leuk kopje om een beetje mee te experimenteren 🙂
W-YBijdrager
Ik heb die kop niet meer 🙂 volgens mij had ik op de holwert toer al een polini HD kop, deze kop had ik zelf bewerkt naar een 46mm. Ik zou echter geen verschilende bougies gebruiken, het gaat niet alleen om de verkleuring van de bougie, ook om goede verbranding en hitteafgite aan de kop, vandaar de verschillende hittegraden.
De twinspark heb ik ooit op een DR evo gehad en merkte geen verschil. De theorie erachter is dat je een efficientere verbranding hebt, je mengsel ontbrand “sneller” omdat je ontsteking hebt op 2 plaatsen, dit gaat echt om miliseconden. Echter 2takt staat niet echt bekend om zijn efficientie, daarom hoef je het dus niet te doen. HD kopje met centraal bougiegat werkt net zo lekker!
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.