Vespa-Ciao.NL
:: Eurocilindro TURBO zij-inlaat (ATG)

Home Forums Mening & ervaring Zij-inlaten Eurocilindro TURBO zij-inlaat (ATG)

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martino
    Moderator

Complete kit.

Tijdens een nachtelijk uurtje chatten met mede forumlid Lenneart zijn we tot een leuke ontdekking gekomen.
      Hij heeft onlangs een compleet nieuwe ATG set aangeschaft en vroeg aan mij waar het zwart dopje voor diende.
      Gezien het al laat was grapte ik “die is ervoor om in je spruitstuk te steken”.
      Nu was mijn nieuwsgierigheid ook wel gewekt en heb mijn kitje er ook eens bij gepakt.
      Het zwart dopje gepakt en deze blijkt dus perfect om je originele inlaat mee af te sluiten.
      De handleiding spreekt hier ook over. Het vreemde is dat geen van ons dit eerder heeft gezien en een snelle plaatjes zoektocht leverde ook niets op.
      De meeste users pakken vaak een Polini SE groot carterhelft om met een plaatje deze af te sluiten of lopen te hannesen met zelfbouwdopjes op een origineel Piaggio groot carterhelft.

Spruitstukafsluitdopje.

Het plastic dopje is er dus blijkbaar voor om je originele Piaggio inlaat mee af te sluiten wanneer je alleen een carburateur van de zijinlaat wilt gebruiken.
      Ik heb eens geblazen op de inlaat om te kijken of dit misschien niet zal gaan lekken, maar het zit pot dicht en ik liep zelf al rood aan. Niks geen pakking etc nodig.
      Ik denk mede door de bouw van dit dopje met 3x flapjes dat deze zich erg goed vast hecht aan de binnenkant van je spruitstuk.
      Mijn enige vraag is waarom we nog maar weinig van deze oplossingen hebben gezien bij de ATG set, M&F zijinlaat of zelfs andere zijinlaat oplossingen.
      (Ik zal eens kijken of deze dopjes makkelijk na te maken zijn).

Hoe te monteren. Induwen volgens de pijl.

ATG: Aspirazione Turbo Girante letterlijk vertaald, aanzuiging turbo waaier. De bedoeling is idd door de manier van aanzuiging en waaiers van de krukas een soort “turbo-effect” wordt verkregen.
      De set komt met 2 verschillende spruitstukken zodat de wat kleinere SHA carbjes en grotere PHBG carbjes gemonteerd kunnen worden. Dit is standaard tot 19mm PHBG grootte.
      Voor de rest is de kit ook mooi compleet te noemen pakkingen, lager, montagemateriaal, handleiding, sticker en natuurlijk het spruitstukafsluitdopje.
      Het gebruikte lager bij de kit; SKF 16006
      Er zijn verschillende krukassen te verkrijgen. Vol ronde wangen en half volle wangen beide uitgevoerd voor p10 of p12.

ATG kit.

Florian
      Moderator

Waar die nachtelijke uurtjes chatten wel allemaal niet goed voor zijn:D

Zit het dopje ook echt degelijk vast? Ik kan mij voorstellen wanneer je de originele inlaat al eens opgeboord hebt dat het dopje dan minder houvast heeft dan bv. een 11,5mm inlaat

Lennaert
        Sleutelbeheerder

Florian :
          Waar die nachtelijke uurtjes chatten wel allemaal niet goed voor zijn:D

Zit het dopje ook echt degelijk vast? Ik kan mij voorstellen wanneer je de originele inlaat al eens opgeboord hebt dat het dopje dan minder houvast heeft dan bv. een 11,5mm inlaat

En daar zit dan ook het puntje het dopje is inderdaad voor 11,5mm inlaatjes gemaakt dus origineel standaard.

Nee niks opboren idd. Dan gaat hij niet lekker meer passen.

Martino
          Moderator

Hier een aantal oude advertenties en flyers van de Eurocilindro ATG kit;

De mooiste ATG Kit link.

Citta-ciao
            Donateur

Goh, Super gaaf die oude krantjes! Ik vraag me trouwens af, Wanneer zouden deze kitjes voor het laatst gemaakt zijn, En is dit het zeldzaamste zei-inlaten kitje dat er is?

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.