Home › Forums › Mening & ervaring › Carters › Eurocilindro Roterende inlaat
- Dit onderwerp bevat 31 reacties, 17 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 2 maanden geleden door Crullie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 oktober 2009 om 20:11 #150056
nou ja ik weet er eentje te koop egt te koop dus geen blabla grote praat,,
maar hij vraagt er 480 euro voor ik vind dit op zich best wel duur maar het is wel weer speciaal.
ik hoor het wel
6 oktober 2009 om 20:34 #150057en die zit nieuw in doos??
maar 480 is in mijn ogen te veel geld voor een roterende inlaat klein carter krukas en 2 spruitstukken6 oktober 2009 om 20:42 #150058vespa-racer :
nou ja ik weet er eentje te koop egt te koop dus geen blabla grote praat,,maar hij vraagt er 480 euro voor ik vind dit op zich best wel duur maar het is wel weer speciaal.
ik hoor het wel
Ik zeg ook niet dat ze niet te koop zijn 😉 En ik heb wel mooi gelijk met mn dik prijssie of niet dan?!
6 oktober 2009 om 20:47 #150059Inderdaad teveel geld, er is een italiaan bezig geweest een replica te maken van wat hij de Simonini roterende inlaat noemt.
Zelfde als deze maar dacht dan wel de 4 tabs. Is verkocht op ebay voor 200,-, maar er komen er meer in de toekomst. En voor wat betreft de kwaliteit zag deze er goed uit. (weliswaar alleen de foto’s gezien). Ik kan ff niet op zijn naam komen maar er was ook een perso van hem hier op het forum.hier gevonden; http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&highlight=disco_rotante&p=253074#253074
6 oktober 2009 om 21:01 #150060ja nu in de doos maar het is mij toch iets te veel geld, en haal dan nog hogere snelheden dan hiernaast zelfde setup alleen dan de roterende inlaat wel ff de spoelpoorten aan passen enzo en een 26mm er op, want ik vind dit ook al aardig hard gaan de tranen zitten tot op je rug als een rondje heb gereden
7 oktober 2009 om 07:39 #150061Martino :
Inderdaad teveel geld, er is een italiaan bezig geweest een replica te maken van wat hij de Simonini roterende inlaat noemt.
Zelfde als deze maar dacht dan wel de 4 tabs. Is verkocht op ebay voor 200,-, maar er komen er meer in de toekomst. En voor wat betreft de kwaliteit zag deze er goed uit. (weliswaar alleen de foto’s gezien). Ik kan ff niet op zijn naam komen maar er was ook een perso van hem hier op het forum.hier gevonden; http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&highlight=disco_rotante&p=253074#253074
Het is inderdaad van simonini, fabrizi en zirri hebben hem ook verkocht onder eigen naam.
De replica is een 3 taps carter.
Ik zou niet rekenen op veel setjes in de toekomst want ze hebben duidelijk gemaakt dat de onderneming te duur is, en volgens mij verkopen ze ook niet veel.
Het lijkt te werken(aan het filmpje te zien) maar ik hoef niks meer van die vent gezien hij niet eens een degelijk malossi spruitstuk kon maken(gaten moet je bijvijlen, moet afgedicht worden want er zit een kiertje in).
Volgens mij kost het setje nu iets van 250, zonder krukas(die moet je uitboren en tappen om de schijf te bevestigen).
Een origineel setje van simonini werd 300 voor gevraagd laatst.
vespa-racer, probeer wat netter te typen.
30 oktober 2012 om 17:00 #149926Martino :
Wie o wie heeft er ervaringen theorieen met de roterende inlaat van Eurocilindro, Parmakit, Sprocatti of hoe dan ook het ding mag hetenJa ik wel, ben namelijk de persoon die op het filmpje op de Bravo rijd en het blokje heeft gebouwd. 8)
Zie dat je ook in Groningen woont dus info uit wisselen word makkelijk.Maar voor iedereeen even wat foto’s.

Klein carter open en bloot. zat in dit geval op een uitgedraaid origineel carter waarvan de originele inlaat is dicht gemaakt.

Kijk goed naar de stippen/centerpunten op de zeskante meenemer en de rotorschijf die staan in lijn met het bovenste dode punt.

De rode lijn geeft aan hoe je meer brandstof in de zelfde inlaat periode binnen krijgt.

Was een leuk project en van geleerd.
Deze inlaat carters zijn voor de 100km+ blokjes en zijn in Italië nog genoeg te krijgen maar zeldzaam in Nederland, was ik even blij dat Tim mij vroeg om dit blokje voor hem te tunen =) als je bij dit soort blokjes meerdere schijven hebt met verschillende inlaat periode dan kan je het karakter van het blok zoeken bij het type circuit.
TICKLING BARN30 oktober 2012 om 18:16 #150197Leuk dat er na lange tijd weer eens een reactie is in dit topic. En in de buurt idd. meende hier op het filmpje de wijk hoogkerk of leeuwenborg te herkennen. Heb je alleen het blokje opgebouwd of heb je deze nog in je bezit? Mijn missende onderdelen zijn nou juist de roterende schijven. Vandaar dat dit blok al geruime tijd stof ligt te happen.
De poging van Jarco om deze schijven zelf te maken is tot op heden nog niet gelukt vanwege andere prioriteiten.
30 oktober 2012 om 20:52 #150196Blok is niet meer in mijn bezit, heb ik terug gestuurd naar de eigenaar Tim nadat het blokje met pully was ingereden. Tim heeft het blok verder afgesteld met een vario.
Zelf schijven maken is wel te doen en het mooie is dat je voor iedere cilinder de idéale inlaat timing kunt bepalen. Heb nog veel meer foto’s van dit blokje en als je er belang bij hebt kan ik je alles vertellen aan de hand van die foto’s. als je ook al weet welke cilinder je wil gebruiken dan kunnen we ook al kijken naar de idéale schijf inlaat timing. PM me maar Martino.TICKLING BARN30 oktober 2012 om 21:15 #150195lijkt me een heel mooi en prachtig blokje, maar denk dat het verschil tussen de zwevende kleppen en dit blok wel te verwaarlozen valt, tenzij je van plan bent om echt ‘extreme’ te gaan tunen.
Hiermee bedoel ik dat dit zou technisch gezien een blokje kunnen zijn waar je met hogere drukken zou kunnen werken aangezien hij de inlaat echt afsluit, hierbij denk ik dan aan turboladers of compressors, misschien denk ik wel teveel out of the box, maar ik denk dat dit voor sommigen van ons wel te realiseren is.17 januari 2021 om 14:09 #805982Blok is niet meer in mijn bezit, heb ik terug gestuurd naar de eigenaar Tim nadat het blokje met pully was ingereden. Tim heeft het blok verder afgesteld met een vario. Zelf schijven maken is wel te doen en het mooie is dat je voor iedere cilinder de idéale inlaat timing kunt bepalen. Heb nog veel meer foto’s van dit blokje en als je er belang bij hebt kan ik je alles vertellen aan de hand van die foto’s. als je ook al weet welke cilinder je wil gebruiken dan kunnen we ook al kijken naar de idéale schijf inlaat timing. PM me maar Martino.
Crullie ik ben bezig met zo een blok op te bouwen. Foto’s van jou opbouw zijn zeker welkom. .
wel zou ik van je willen weten welke maat krukaslager er aan de zeskant meenemer zijde ligt.@ CITTADARAH :
Ik ga even graven, moet ff het doosje van de lager vinden en deel ik dat hier, net als de oude foto’s die staan ook ergens diep weg gestopt.
Maar 1 foto direct paraat gelukkig als voor proefje

Yoyo Edit :
Doosje gevonden. foto gemaakt.

Yoyo Edit 2 : 😛
Voor de liefhebber.
Rollingspeed is van de laatste jaren, ziet er wat anders uit maar werkt het zelfde.

24mm Carb voor een 42mm Pinasco black, was weer zo’n heerlijk kietel projectje 😈Sorry Edit 3 :
Mapje inlaat timingen kom ik ook nog een foto tegen, wel een belangrijke.
Morgen ff verder zoeken naar foto’s want goede uitleg met de juiste foto zou mooi zijn
Rotorschijf ligt op de gradenmeter 😉
TICKLING BARN18 januari 2021 om 09:39 #806002Nice …..alle info is welkom
Ik meen dat dat lager een binnendiameter heeft van 17mm, gaat het dan wel lukken?
Heb een paar foto’s te pakken maar nog lang niet alles dus verder zoeken vanavond.
Maar even een vraagje aan de echte Tuners hier op het forum, bij het zien van de laatste foto bovenstaand ( schijf op graadmeter) is mij al duidelijk hoe te werk te gaan, graag hoor ik jullie mening want dat is wat topic starter Martino uiteindelijk om vraagt

Zoek ik in tijd de verklarende foto’s 😉
Zelfde blokje als het vorige filmpje in dit topic maar nu met vario afstelling.
TICKLING BARN -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.