Vespa-Ciao.NL
:: Eurocilindro LC kop demontage

Home Forums Techniek Opvoeren Eurocilindro LC kop demontage

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lastpak
    Topic starter

aangezien mijn eurocilindro kop lekte op een bepaald punt,
      wilde ik het voorste gedeelte demonteren om er vervolgens een pakking voor te knippen en ertussen te plaatsen.
      met als doel dat deze neit meer zou lekken.
      echter bij het demonteren kreeg ik de “deksel” er niet vanaf.
      ik heb de pluggen waar de koelslangen op gaan er niet afgehaald,
      aangezien het schroefdraad in het “deksel” zit dacht ik dat die niet gedemonterd hoefden te worden.
      kan iemand mij vertellen hoe ik het “deksel” eraf krijg?
      zo staat het blok gemonteerd(nog niet begonnen met demontage):

ik heb dus op de voorkant de koelslangen en imbusboutjes eruit gedraaid:

MHR
      Bijdrager

Je moet hem nu gewoon los kunnen krijgen, ik heb mijn kop ook al eens van een nieuwe pakking voorzien.
        je kan wel eens proberen om hem aan te sluiten op de waterkraan, en dan de kraan open draaien. Als je geluk hebt wordt ie door de druk van de waterleiding wel los gedrukt.

Druk er geen schroevendraaiers tussen, het materiaal breekt gemakkelijk af en dan ben je nog verder van huis.

Lastpak
        Topic starter

ik ben er inmiddels achter waardoor hij lekt jammer genoeg.
          het schroefdraad is niet meer fris bij 2 imbusboutjes:(:(.
          ik baal hier ontzettend van.
          de verkoper heeft het proberen te verhullen met rode vloeibare pakking maar hij lekt wel.
          ook de deksel heeft als pakking die rode vloeibare pakking, daarom gaat hij er zo lastig vanaf.
          nu moet ik dus van dat vloeibare schroefdraad pakking vinden en de deksel eraf halen.
          ik zal in dse tussentijd maar een normale 43 hd kop monteren, echt balen:(.
          maargoed wie weet dus wat voor soort vloeibare schroedraad pakking ik moet hebben?
          ik zou het ook waarderen als er nog tips zijn om de deksel eraf te halen, hij zit goed vast.

SuperSi
          Bijdrager

@lastpak
            loctite schroefdraad spul
            dit spul

MHR
            Bijdrager

Ik heb ook 2 gaten naar de mallemoer, maar ik heb ze opgetapt naar M6 en dat wou prima.

remlicht99
              Bijdrager

Loctite lagerpassing fitter
                Deze vult bijv. Een lagerpassing op wanneer deze is uitgesleten
                Ik gebruik het ook om veel bouten te borgen werkt super

De boutjes krijg je daarna nog maar moeilijk los

Jarco
                Bijdrager

Ik zal voor MHR zijn oplossing gaan, verreweg het beste dan al die vloeibare rommel. 😉
                  ( Nee ben er geen fan van. 😛 )

Lastpak
                  Topic starter

ikzelf houd ook echt niet van vloeibare pakking.
                    MHR,
                    aangezien het kopje toch best zeldzaam is en jij er ervaring mee hebt.
                    zou je het kopje voor mij kunnen repareren?
                    ik ben ben bang dat ik het fout zou tappen aaangezien jezelf ook al aangeeft dat het snel breekt.

lupomob
                    Bijdrager

Er is van dat spul…… kan er even niet opkomen hoe het heet maar hier de beschrijving.

Het zijn een soort hele smalle veren die je in iedere schroefdraad maat hebt.
                      Die doe je in je rotte schroefdraad en blijft hangen in de oude schroefdraad groeven of wat ervan over is.
                      Draai je zonder probleem je inbus terug in en is bere sterk.

Of idd gewoon even nieuw draad tappen.
                      M6 tappen is 5,5 boren.
                      Schroeftol op weinig toeren en je draait je tapje er zo in, persoonlijk de mooiste oplossing en het meest betrouwbaar.

Succes

BDW
                      Bijdrager

JE bedoelt wss een helicoil,je boort dan wel even het gat op,naar een iets grotere maat,en plaats dan de helicoil.

Voor eenmalig gebruik kan een helicoil setje wel duur uitkomen,even rondvragen bij vrienden of kennissen of ze zo geen setj ehebben,of bromboer!

Lastpak
                        Topic starter

ik ken wel iemand die een set heeft.
                          die zou het voor me kunnen repareren dan, alleen nu moet ik nog de deksel eraf zien te krijgen:con.
                          hij zit echt goed vast, ik ga ook echt niet klooien met schroevendraaiers ofzo.
                          iemand suggesties?

Jarco
                          Bijdrager

Keuken mes er proberen tussen te wippen?

Ik zal trouwens eerder je draad optappen als een helicoil nemen.

lupomob
                            Bijdrager

Mischien even een beetje verwarmen, meestal hoef je maar even te verwarmen om iets los te krijgen.

Of even laten schrikken…… lees een tikje met de hamer

Lastpak
                              Topic starter

ik prefereer ook optappen over een helicoil, MHR heeft zich aangeboden het te kunnen herstellen.
                                ik denk dat ik dat ga doen:thumb.

verwarmen zou kunen, schrikken heb ik ook al geprobeerd.

AA-T
                                Sleutelbeheerder

Dan mag je ‘m best gaan verwarmen ben ik bang..
                                  Kopje zelf wordt (gemonteerd) ook al best warm en dat kan die vloeibare pakking blijkbaar wel hebben.
                                  Ik weet niet of er een opstaand randje op het deksel zit maar zal anders eens proberen met een stanleymes, of voelermaat o.i.d. de pakking er tussenuit te snijden.

Het wil trouwens ook niet als je de kop in een workmate klemt met de deksel, 2 man gewicht op je workmate en zelf als een malle aan die kop gaan trekken?

Of pak een afgerond staafje, steek die in 1 van de gaten waarvan het schroefdraad toch al verneukt is en probeer m dan los te tikken met een hamer.. (beun :D)

Verder weet ik niet of er bepaalde middelen zijn waar vloeibare pakking niet tegen kan? (in op lost).
                                  Stel dat bijvoorbeeld aceton hiervoor zorgt zou je je kop in een bak met aceton kunnen leggen zodat de pakking zowel van binnen als van buitenuit kan oplossen.
                                  De aceton is een voorbeeld, ik weet niet of dit werkt en of er een stof is die de pakking oplost!!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.