Home › Forums › Mening & ervaring › Carters › Eurocilindro 3 taps
- Dit onderwerp bevat 2 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 2 maanden geleden door tnerual.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 januari 2012 om 00:15 #148935
Nou was ik al een tijdje opzoek naar het volgende Eurocilindro carter. Te zien in deze folder in het midden.

Nou lijkt deze sprekend op de Simonini 3 taps carters, maar is wel makkelijk te zien dat het gat van de zij-inlaat. Wat anders loopt en er geen S van Simonini pronkt op dit kleine deel. Omdat ik sowieso wat aan het sorteren was geslagen van mijn collectie. Bekeek ik mijn Simo 3 taps nog eens goed en wat blijkt? Dit zijn de Eurocilindro carters.

Nieuwe foto’s.Doordat hier wel de Simonini 48mm kit op is gemonteerd. Ging ik ook uit van een compleet Simonini blok.
Bij een vergelijking van binnen. Lijkt het ook dat de carters gekotterd moeten zijn voor de grotere cilinder, maar ik weet dit niet geheel zeker. Wel zeker is dat het zij-inlaat gedeelte andere poorterij heeft dan een Simonini deel. welke een iets groter spoelkanaal heeft.Wat betreft de prestaties kan ik nog niet veel zeggen. Omdat het nog niet heeft gereden bij mij. Ik ga uit van vergelijkbare prestaties als die van Simonini.
Dit is weer eens een voorbeeld van het overnemen van onderdelen door andere merken. Het lijkt erop dat Eurocilindro veel heeft ontwikkeld waarna er andere merken zoals Athena, Fabrizi, Simonini en Sprocatti mee aan de haal zijn gegaan. (let ook op de “Simonini Racing” uit laat welke volgens Eurocilindro een 28mm uitlaatflens moet hebben gehad voor een aantal van hun cilinders)
10 januari 2012 om 11:45 #150199Leuk gevalletje dit, heb zelf het zij-inlaatje liggen en is idd. maar tot 43mm cilindertjes en was van waardeloze pas kwaliteit zonder het bijgaande groote carter.
Rijd overigens super, alleen heb zelf geen ervaring met het Simo inlaatje dus vergelijken kan ik niet.
Wat ik overigens wel opvallend vind is dat het deze keer lijkt of Eurocilindro het groote carter deel juist van Simonini heeft. ( Dit terwijl het 9 van de 10 keer andersom is. )
Vandaar het weggeschuurde deel waar normaal de tekst Simonini staat? 😕10 januari 2012 om 16:56 #150200Kijk eens goed naar de foto? Waar normaalgezien Simonini logo op de carters staat, is er weggefreesd lijkt het wel.. Ik zie zelfs de rondingen van de bekende Simonini- S???
Net zoals met de zij-inlaat setes zullen de werkelijke verschillen slechts miniem zijn, en zal het ‘m in de afwerking zitten!
Jullie herrineren je hoogstwaarschiijnlijk nog dat topic over verschillende zij-inlaten , ooit aangemaakt door Martino, dacht ik? En ook ooit werden er zo 3 setjes verkocht door Sil of Virigl, weet niet meer, en na verkoop bleek dat de lagerpassing niet optimaal was, dat het pasvlak voor spruitstuk niet volledig plat was, het gat van het kleine carter niet perfect rond was, enz enz..
Dus als het erop aankomt, zijn ze vrijwel identiek..
Ook wat die uitlaten betreft, zelfs de Simonini krul, werd onder de naam Eurocilindro verkocht? Of gewoonweg via Eurocilindro verdeeld?
In ieder geval, is het een kwestie van kopiëren bij vele onderdelen geweest. Bij uitlaten, cilinders, nu ook cartersets, inlaatsets, en nog?
Gr 😉
interessant topic!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.