Vespa-Ciao.NL
:: Ervaringen: epoxy

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Ervaringen: epoxy

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

TimoO_
    Topic starter

Hallo,

Aangezien ik op zoek ben naar goede epoxy, wil ik graag wat ervaringen weten van mede-sleutelaars.

Ik ben dus op zoek naar epoxy voor op mn carters. Ik ben geen grote epoxypartijen van plan zoals bijvoorbeeld Chielhannen dat heeft gedaan, maar ik ga de epoxy gebruiken voor redelijk grote gaten op te vullen. De epoxy moet vooral goed blijven zitten! Er komen vrijwel geen krachten op.

Dus wie heeft een goede tip voor me?

Bvd

VespaAvanti
      Donateur

Bison KOMBI Metaal, heb het gebruikt voor een gaatje in de inlaat en zit na vele km’s nog steeds muurvast:thumb

Daan777
        Moderator

Met die bison heb ik ook ervaring, maar hij hecht echt STUKKEN minder dan: Kneedbaar Aluminium.
          Kneedbaar aluminium is goed te vervormen als je het warm hebt gemaakt (kneden dus), maar is nog wel vast.
          Bison Kombi is heel dik vloeibaar, dus minder makkelijk aan te brengen op sommige plekken.

Ik zeg: Kneed die shit.

Link:
          http://www.industrielijm.nl/winkel/product_info.php?cPath=8&products_id=43&osCsid=ad806d21b9c1930ca28877722eb1f6e0

Ik had het na 2 dagen al binnen.

Carphunter
          Bijdrager

Bison KOMBI metaal bevalt mij ook prima, het uitharden duurt alleen wat lang. (zeker +/- 20 uur, en dan ‘pikte’ het nog een klein beetje, heb het voor de zekerheid toen nog maar een dagje laten zitten)

Heb er een paar naaldlagers mee afgedicht/vastgezet die lekten, en dat zit muurvast en lekt niet meer…

Ook een onderste balhoofdcup van een scooter, ben benieuwd of dat het gaat houden, denk het wel 🙂

Topspul ! kost rond de 8,- maar dan heb je ook wat.

VespaAvanti
            Donateur

Ben ik niet met je eens Daan:!
              Die kneedzooi werkt bij mij stukken minder en wordt ook veeeeeeel minder hard:con

Daan777
              Moderator

Over welke kneedzooi heb jij het dan?
                Het lijkt me erg toevallig dat jij dezelfde kneedalu hebt als van die link.
                + kneedbaar staal hecht inderdaad slecht op alu, maar mijn kneedbaar alu is echt niet los te krijgen!

Vul maar eens het gaatje van mix-carter (waar het mixnippel in heeft gezeten) op met epoxy.
                Schuren gaat daar moeilijk, je kunt enkel ontvetten.
                Die bison epoxy wil wel blijven zitten, maar het heeft niet veel nodig om los te raken.

Ik heb een belgisch inlaatje gedicht met de kneedalu. Dat spul is echt een stuk harder.

speedbuxy
                Bijdrager

This is the best:thumb
                  Klik
                  Kost wel wat maar dan heb je ook wat, spul word echt zo hard al beton:thumb

Of wat dacht je van deze kneedbare titanium:D
                  Klik

TimoO_
                  Topic starter

Ik denk dat ik inderdaad voor de Devcon ga :thumb De bisonkit is zeker ook goed spul maar meer voor onderdelen tegen elkaar aan te lijmen en niet voor ruimtes op te vullen.

Herr Flick
                    Sleutelbeheerder

Dat devcon spul is maar tot 120graden, is bij de meeste van dat spul.
                      Volgens mij moet je spul hebben wat echt heter aan kan.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                      Gele Racefrikandel

paullus85
                      Bijdrager

op motozoom.nl hebben ze spul wat iets van 300 graden kan hebben, wordt ook wel gebruikt om scheuren in motorblokken te repareren.

TimoO_
                        Topic starter

Het is voor een carter, ik ga er geen grote afstanden mee rijden met die epoxy dus ik denk niet dat hij ooit echt heel warm gaat worden.

Dit zou wel nog een tweede optie zijn: klik

Opvulstuk maken en dat vervolgens met een of andere hittebestendige metaal epoxylijm vastlijmen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.