Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › Ervaringen: epoxy
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 5 maanden geleden door TimoO_.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 oktober 2009 om 17:26 #203418
Hallo,
Aangezien ik op zoek ben naar goede epoxy, wil ik graag wat ervaringen weten van mede-sleutelaars.
Ik ben dus op zoek naar epoxy voor op mn carters. Ik ben geen grote epoxypartijen van plan zoals bijvoorbeeld Chielhannen dat heeft gedaan, maar ik ga de epoxy gebruiken voor redelijk grote gaten op te vullen. De epoxy moet vooral goed blijven zitten! Er komen vrijwel geen krachten op.
Dus wie heeft een goede tip voor me?
Bvd
9 oktober 2009 om 18:28 #207080
Bison KOMBI Metaal, heb het gebruikt voor een gaatje in de inlaat en zit na vele km’s nog steeds muurvast
9 oktober 2009 om 18:54 #207081Met die bison heb ik ook ervaring, maar hij hecht echt STUKKEN minder dan: Kneedbaar Aluminium.
Kneedbaar aluminium is goed te vervormen als je het warm hebt gemaakt (kneden dus), maar is nog wel vast.
Bison Kombi is heel dik vloeibaar, dus minder makkelijk aan te brengen op sommige plekken.Ik zeg: Kneed die shit.
Ik had het na 2 dagen al binnen.
9 oktober 2009 om 18:56 #207083Bison KOMBI metaal bevalt mij ook prima, het uitharden duurt alleen wat lang. (zeker +/- 20 uur, en dan ‘pikte’ het nog een klein beetje, heb het voor de zekerheid toen nog maar een dagje laten zitten)
Heb er een paar naaldlagers mee afgedicht/vastgezet die lekten, en dat zit muurvast en lekt niet meer…
Ook een onderste balhoofdcup van een scooter, ben benieuwd of dat het gaat houden, denk het wel 🙂
Topspul ! kost rond de 8,- maar dan heb je ook wat.
9 oktober 2009 om 20:23 #207084Ben ik niet met je eens Daan:!
Die kneedzooi werkt bij mij stukken minder en wordt ook veeeeeeel minder hard:con9 oktober 2009 om 21:36 #207085Over welke kneedzooi heb jij het dan?
Het lijkt me erg toevallig dat jij dezelfde kneedalu hebt als van die link.
+ kneedbaar staal hecht inderdaad slecht op alu, maar mijn kneedbaar alu is echt niet los te krijgen!Vul maar eens het gaatje van mix-carter (waar het mixnippel in heeft gezeten) op met epoxy.
Schuren gaat daar moeilijk, je kunt enkel ontvetten.
Die bison epoxy wil wel blijven zitten, maar het heeft niet veel nodig om los te raken.Ik heb een belgisch inlaatje gedicht met de kneedalu. Dat spul is echt een stuk harder.
9 oktober 2009 om 22:43 #20708610 oktober 2009 om 09:28 #207087Ik denk dat ik inderdaad voor de Devcon ga
De bisonkit is zeker ook goed spul maar meer voor onderdelen tegen elkaar aan te lijmen en niet voor ruimtes op te vullen.10 oktober 2009 om 09:31 #207088Dat devcon spul is maar tot 120graden, is bij de meeste van dat spul.
Volgens mij moet je spul hebben wat echt heter aan kan.46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel10 oktober 2009 om 11:07 #207089op motozoom.nl hebben ze spul wat iets van 300 graden kan hebben, wordt ook wel gebruikt om scheuren in motorblokken te repareren.
10 oktober 2009 om 12:02 #207090Het is voor een carter, ik ga er geen grote afstanden mee rijden met die epoxy dus ik denk niet dat hij ooit echt heel warm gaat worden.
Dit zou wel nog een tweede optie zijn: klik
Opvulstuk maken en dat vervolgens met een of andere hittebestendige metaal epoxylijm vastlijmen.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.