Vespa-Ciao.NL
:: Ervaring met de Ciao mix

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Ervaring met de Ciao mix

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Wim
    Bijdrager

Google vertaald:

Dankjewel Wim. Sommigen raden af ​​om te beweren dat de Mikuni alleen ontworpen is voor standaard cilinders van 38,4 mm.

Ik heb: Sito+, 13.13, Pinasco 50th Anniversary, Mazzi standaard krukas (aangepast voor mengsysteem – ik kon geen mengkrukas vinden) en Malossi rode luchtfilterkast.

Ik denk dat ik sproeiers 67, 68 of 69 ga gebruiken.
      Ik zal de motor eerst inrijden met voormenging en daarna de menginrichting afstellen.
      Ik ben het terugslagklepje kwijt – heeft iemand er misschien een over die hij/zij aan mij wil verkopen?
      Ik woon in San Francisco, VS.

Bedankt!

Moet ik de carters ook aanpassen, de inlaatboring vergroten tot 13 mm en de inlaatopening verbreden, ook al is het een Mix-carter?

Ik neem aan dat ik dan in de toekomst geen standaardcilinder meer kan gebruiken.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Wim
      Bijdrager

Je hoeft de carters niet aan te passen, dat mag wel.
        Je krijgt dan een veel betere boost, meer vermogen, meer brandstofverbruik 😉
        Zie het tuning gedeelte op het forum.

Je kan daarna wel terug naar een std. cilinder.
        Je kan jezelf ook een Polini of Malossi Speedengine cadeau doen als je het originele
        motorblokje niet wilt verkrachten. Op een speedengine kan je tot 46mm cilinders kwijt.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Safety First
        Bijdrager

Thanks Wim, good to know that I can still run an original cylinder after modifying the mix case to optimize for a DR 43mm.

I intend to run Sito+ pipe on the Si MIx w/ DR for less noise.

Does this lessen the benefit of modifying the case?

Ben

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.