Home › Forums › Techniek › Framedelen › Ervaring Action lak
- Dit onderwerp bevat 81 reacties, 38 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 4 maanden geleden door Anoniem.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
8 juli 2010 om 13:42 #165445
op hout werk het best netjes
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.8 juli 2010 om 15:56 #165447Voor de hoveelheid moeite wat het voorwerk van spuiten met zich meebrengt zou ik altijd voor kwaliteitslak gaan. Bedenk hoeveel uren er wel niet in het voorwerk zitten, ik vind het zonde om dan het risico te lopen alles weer opnieuw te moeten doen. Bussen van Dupli Color heb ik hele goede ervaringen mee, dat is tenminste ook acryl lak.
8 juli 2010 om 19:16 #165446ik vind het bagger.
8 juli 2010 om 21:17 #165450keltow :
Ontvetten kun je ook met afwasmiddel.Maak eerst velg kaal,
spuit primer erop (3lagen ofzo),
dagje laten drogen,
emmer vullen met water en wat afwasmiddel erbij,
schuur met P1000 waterproof de primerlaag glad,
droog het af met een schoon doekje,
spuit dan de eerste laklaag, 10min wachten 2e laag, 10min wachten 3e laag etc.
1 á 2 dagen laten drogen en voila.Altijd rustig aan spuiten, nooit gehaast;)
Kan niet wachten wanneer ik het resultaat zie joris
sorry mag ik even inhaken :!
zij je nou ondvetten met afwasmiddel?
dus je bedoelt gewoon een soppie maken en daarmee je brommer ondvetten?
mij hebben ze altijd geleert dat dit niet mag! omdat er zeepresten blijven zitten waardoor de lak dan niet goed zal hechten!als je tinner gebruikt dat is juist weer te agressief omdat je dan oude lak vloeibaar maakt waardoor je mooie gladde
schuurwerk weer een beetje ruw en waterig gaat worden.terpetine is goed zat maar als je presies kijkt dan ook weer niet.
dit spul is niet zo agresief als tinner maar schijnt ook een of ander vette rest in te zitten, onlangs dat er op de fles staat om iets mee te ondvetten :conmijn advies: ga naar de bouwmarkt en koop gewoon ondvetter! dat is daarvoor gemaakt
ik pak altijd ontvetter van motip omdat dat spul goed vuil en stof oppakt en je ziet het meteen vervliegen.maar ik ben wel een voorstander van poedercoating! onlangs dat ik mijn brommer niet is gepoedercoat.
ben ik er wel fan van omdat de resultaten van anderen die ik zie wel er puik uitzien
zeker om te weten dat ze heel je citta voor 150euro doen en nog eens op kleur :lol9 juli 2010 om 13:02 #165456
AnoniemIk weet dat het voorwerk veel tijd kost, is ook zonde om het te verprutsen, maja proberen kan geen kwaad:D
heb een beetje rondgekeken op internet, meningen over action lak. Heb ook wat foto’s gevonden: (scooterforums)
scooterkap met action primer, hoogglans wit en blanke lak: (ziet er goed uit moet ik zeggen)

velgjes ook gedaan met action lak:

mat zwart, echt mooi gelukt:

Ik ga nu even laatste dingen scuren (vorige eigenaar heeft ipv primer spuitplamuur gebruikt, echt k*t om eraf thalen):(
9 juli 2010 om 18:33 #165458Ik ben bezig met een racefiets uit de 70’s matzwart te spuiten met actionspul, ik moet zeggen dat het er veelbelovend uit ziet… (Heb alleen nog maar de voorvork, om even een idee te krijgen)
Het plan is ALLES matzwart te spuiten, gaat er wel gaaf uitzien hoop ik (A)
20 juli 2010 om 14:39 #16547320 juli 2010 om 14:50 #165474Kijk mijn resultaat dan:

Al is de blauw dan niet van de action, maar van Motip. De zwart ziet er in ieder geval top uit!:)
20 juli 2010 om 15:12 #165475
AnoniemHeel erg naais!
heb nog geen tijd gehad om de velg te spuiten, gaat wel deze week nog gebeuren:D:D
20 juli 2010 om 15:34 #165476@ luukelbo wat moet ej op ej kappen spuiten om ze een andere kleur te geven?
Als je het er zo opspuit gaat het bobelen toch?
PS. Je brommer ziet er FRESH uit man
Gr20 juli 2010 om 18:02 #165478@ thierry93
er zat al een laag primer van duplycollor spuitbussen op die reageert niet met het kunststof.
en dan gewoon de kleur lak van de action 3 lagen kleur en 2 lagen blank@ lampenkap
ziet er zeker nice uit!frame staat trouwens in 2 lagen primer 5 lagen zwart en 2 lagen blank.

hier mooi met de dichtgeplamuurde inhammen!20 juli 2010 om 20:36 #165479Hoe heeft die spuitbuissen? die je als eerst op je kap spuit?
21 juli 2010 om 10:28 #165480De primer. Op kappen doe je plastic primer van motip op, maar de action normale primer doet het ook wel hoor. Die gebruik ik ook.
21 juli 2010 om 13:12 #165483http://www.dupli-color.de/webgate/wg_5_2.nsf/vwFiles/DC_Platinum/$FILE/Platinum.jpg
dit zijn die bussen van duplicollorop de bussen primer van de action staat dat ze niet hechten op kunststof.
terwijl op de kleur bussen an de action wel staat dat ze op kunstof hechten.21 juli 2010 om 14:05 #165482ik koop wel die van motip voor onderlaag voor me kappen. Die van de action heb ik ook al voor me brommer zelf, dus die kenne ok gewoon erop(zijn we zelf bestedig voor kusntof dan? maakt het uit welke leuk primer(heb nu grijs). Me kappen zijn nieuw dus hoef ze niet te schuren:D
Die kunstof primer erop, en dan me eigen kleur.
Tnks you boys
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.