Vespa-Ciao.NL
:: Ervaring Action lak

Home Forums Techniek Framedelen Ervaring Action lak

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 82)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lennaert
    Sleutelbeheerder

dus de verf bussen kosten 2 euro bijde action?
      ga ik ook maar ff voor me achtervelgje wat halen ziet er dan misschien wel fris uit voor de tour in groningen 🙂

Anoniem

ja inderdaad, 2 euro per bus.

ze hebben allerlei kleuren: blanke lak, primer, hoogglans zwart, matzwart, wit, rood, geel, groen, goud, grijs.

die prijs is echt gruwelijk:pest

alles bussen kosten 2 euro, ook hebben ze er remmenreiniger

Leonardo
        Bijdrager

Niets mis met die lak, wel goed blijven schudden en de temperatuur in de gaten houden. Je moet wel meerdere lagen opleggen om een goed resultaat te krijgen.
          Heb er al twee mee gespoten.Voorbewerken is natuurlijk ook belangrijk. Ik heb het te spuiten gedeelte ook met thinner schoongemaakt.

angel
          Bijdrager

ik gebruik bijna altijd action lak is gewoon te leuke prijs 😀

pluspunt vind ik zoiezo:

* goedkoop
            * hecht wel goed

minpunt vind ik wel:

* je mag niet te enthouiast spuite of je hebt zo een druiper
            * als je hoogglans wit of zwart pakt is het eerder satijn

en wit is de hatelijkst te spuite kleur van de action. Oftwelijk ligt het aan mij maar het duurt zo LANG eer ik het resultaat net zo netjes krijgt als bij de andere kleur. Is ook een kleur waar je alles op ziet maar ja

mijn tip: gewoon alles halen van de action ben je zoveel goedkoper uit dan ergens anders.

en nog een spuittip: als je merkt dat je brommer of scooter voorheen gedaan is met spuitbussen rag je beter ALLE verf dervan want 8 op de 10 keer gaat het reageren dat is niet fijn

VeldMuijz
            Bijdrager

ik kan motip bussen kopen voor 3 euro, ga ik toch liever voor de motip.

max-0481
              Bijdrager

Hallo,
                Ik heb ook altijd de action-bussen gebruikt.

1e keer ging k*t,

Keerdaarop veel netter aan het werk gegaan, primer gespoten, lekker dik.
                Daarna 4 lagen rode lak, en dan nog blanke.
                Was SUPER!!!! net alsof het motip lak was ofzo.

Aanrader is wel om 3 of 4 lagen te spuiten.

Max-0481

angel
                Bijdrager

VeldMuijz :
                  ik kan motip bussen kopen voor 3 euro, ga ik toch liever voor de motip.

zou ik ook wel doen..:) maar voor de meesten is motip zeker 3x zo duur als die van de action dus ja

citta-ehv
                  Bijdrager

ik zal die niet pakken van de action
                    oke voor een paar onderdelen te lakken zal het prima gaan
                    maar om een heel frame over te spuiten?… :con
                    dan zal ik toch gaan voor de producten van motip dat spul is super en het houd goed vast

maar uhh wat kost zown spuitbus? 2euro zeg je?
                    ik ga morgen meteen naar action =)

angel
                    Bijdrager

citta-ehv :
                      ik zal die niet pakken van de action
                      oke voor een paar onderdelen te lakken zal het prima gaan
                      maar om een heel frame over te spuiten?… :con
                      dan zal ik toch gaan voor de producten van motip dat spul is super en het houd goed vast

maar uhh wat kost zown spuitbus? 2euro zeg je?
                      ik ga morgen meteen naar action =)

2 euro inderaad voor primer en kleur en vernis

gaat best hoor heel frame

je moet gewoon ERG goed voor bereiden (liefst alle voorgaande spuitbus verf eraf raggen anders heb je veel kans op reactie), primer goed dekkend leggen. en dan heel dun laagje per laagje “nevelen” niet enthouiast een dikke laag spuiten (dat gaat druipen) en dan eventueel aflakken (zelfde verhaal dun nevelen en zo opbouwen anders druipers en dat gebeurt snel met action verf.

is het gewoon mooi hoor. Je moet het gewoon kunnen =p Als je het niet kan is je resultaat even slecht met motip.

Anoniem

je hebt grotendeels gelijk, de voorbereiding is het belangrijkste.

maar ik denk dat de action lak wel wat kwetsbaarder is en beschadigd sneller.
                        maja wat wil je voor dat geld.

ga morgenmiddag eens kijken hoe de witte lak uitpakt, hoor er niet zon goeie meningen over op internet:con

angel
                        Bijdrager

Joris :
                          je hebt grotendeels gelijk, de voorbereiding is het belangrijkste.

maar ik denk dat de action lak wel wat kwetsbaarder is en beschadigd sneller.
                          maja wat wil je voor dat geld.

ga morgenmiddag eens kijken hoe de witte lak uitpakt, hoor er niet zon goeie meningen over op internet:con

tjah spuitbus is en blijft spuitbus:

* niet zo’n superglans tenzij je perfect voorbehandeld en perfect stofvrij spuit etc etc (bijna onmogelijk als huis en tuin hobbyist)

* beschadigd sneller

enzo

vaak zeggen mensen van iets het is troep het druipt etc maar ligt heel vaak aan hunzelf: ze spuiten te dik bv.

nooit te dik spuiten zeg ik altijd. Liever paar keer dun dan één keer dik.

Docs
                          Donateur

En niet te vergeten naast al je voorwerk, een warme omgeving. Spuiterijen hebben vaak een verwarmde cabine. Door de hogere temperatuur wordt de lak een beetje “stroperig”. Hierdoor blijft de lak ook beter plakken en heb je veel kleinere kans op druipers. Hoe warmer het is, des te beter het resultaat.(hier zit natuurlijk wel een grens aan 😛 betekend nu niet dat je je schuur of waar je het doet tot 60 graden moet opstoken :P)

pepko
                            Donateur

uhm, nee 40 graden is al e veel want dan is de lak al droog voordat het gehecht is, dus hecht het maar deels.

Anoniem

nou ik ga weer eens aan de gang, ben al lekker vroeg thuis.
                                (leeuwenborgh: je moet vandaag komen verplichte schooldag van 10 tot 3)
                                na 10 minuten mochten we al weer gaan, is me toch wat met die MBO’s tegenwoordig:pest

Ik ga even goed alle oude lak eraf schuren en alles goed ontvetten. ik ga het niet te glad maken, ik heb liever dat je wat krasjes ziet en dat de de verf goed hecht dan dat het helemaal glad is en de lak houd voor geen meter.

ik zal foto’s maken;)

heb veel negatieve dingen gehoord over vooral de witte lak van de action, we zullen zien:D

keltow
                                Bijdrager

Ontvetten kun je ook met afwasmiddel.

Maak eerst velg kaal,
                                  spuit primer erop (3lagen ofzo),
                                  dagje laten drogen,
                                  emmer vullen met water en wat afwasmiddel erbij,
                                  schuur met P1000 waterproof de primerlaag glad,
                                  droog het af met een schoon doekje,
                                  spuit dan de eerste laklaag, 10min wachten 2e laag, 10min wachten 3e laag etc.
                                  1 á 2 dagen laten drogen en voila.

Altijd rustig aan spuiten, nooit gehaast;)

Kan niet wachten wanneer ik het resultaat zie joris:thumb

43mm cilinder = 4.3×((0.25×π)×4.3^(2)) = 62,45cc
                                15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 82)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.