- Dit onderwerp bevat 16 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 5 maanden geleden door ERIKJAN1984.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 april 2011 om 14:36 #284533
Hi, ik ben bezig me ciao aan het ombouwen tot mijn ideale brommer, het begin is al gemaakt.
Ik heb er een ebr voorvork ingezet, met een breed cross stuur (van begin tot eind gemeten, 84 cm:D)
Ook heb ik de carters al bewerkt, en er een 50cc eurocilinder erop gezet, samen met een 13/13 dellorto.
De kleurencombinatie word als volgt, chromen voorkap, met chromen ebr en chromen lamp (reeds geinstalleerd)
matzwarte voorspatbord, frame, achterspatbord, zeikappen.
fluogele velgen, de stangetjes naar me achterkant fluo geel, en me voetplankje fluo geel.
Tevens ben ik bezig om zelf een kmtellerhouder zelf te maken van glasvezel, zodat ik deze gewoon weer geinstalleerd kan krijgen.voor de rest word alles strak geplamuurd.
setup moet uiteindelijk worden,
-50cc eurocilinder
-13/13 carb
-leo sp
-malossie powerfilter met home made filter
-polinievario voor
-gele drukveer achteren misschien nog iets, maar dat zet ik er later wel bij:)

bezig met het ‘clean’ maken van me bagagedrager

me voorspatbord, ook alle gaten gedicht, en gespoten, hij is alleen wat stoffig op de foto helaas

de zeikapjes van je olietank. De plek waar de reflectoren zaten heb ik ook dichtgesmeerd en opgeschoond, vind het zelf vrij aardig gelukt! Tevens zijn deze ook al in de goede kleur gespoten:)

velgen netjes in de goede kleur gekregen, fluo geel, en bezig met de vespa stickers inhammen op te vullen en te schuren, tevens is het frame bijna klaar voor zijn spuitbeurt.Nu ook de sleuf in me zuiger nog wat breder gemaakt, zodat hij ook de laatste boostpoort meepakt, en me uitlaatpoort 1 mm breder gemaakt, en 1mm hoger. tot zover mijn opdates.
ff een update, nu rij ik met een 46 athena:) echt zeer veel beukpower. met vario. dankzei paar tips van jarco zit ik met de afstelling zeker goed in de buurt nu. hier een filmpje:::::
ciao dubbele carb 46 athene klik
nog niet kunnen testen op de weg, omdat me licht het steeds begeeft:(
wel een heel klein stukje van een kilometer, en op het achterwielrijden is niet echt kunstig meer:ptevens nu een paar foto’s van hoe hij er nu verder bijstaat!

en de krachtbron:D
6 april 2011 om 15:58 #485604Is een gele drukveer niet iets te sterk voor een 50cctje ?
6 april 2011 om 18:24 #485608geen idee, denk ik probeer het, kijken wat het doet.
Mijn cylinder draait opzich wel lekker, misschien in de toekomst alleen me uitlaatpoort nog ietsjes aanpassen. maar voor de rest is hij top
!7 april 2011 om 05:14 #485480als die haat lopen zoals die van mij vroeger deed kan je best wel met een gele drukveer gaan rijden.
die cilindertjes lopen ongeveer 6500 toeren @ boost en dan door tot 7000+
ik denk dat je net op de grens zit ermee maar met goed rolletjes proberen zal het zeker goed komen.probeer wel de sleuf in de zuiger nog iets door te trekken zodat het 4e boostertje ook een beetje mee kan doen.
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.1 mei 2011 om 10:12 #486297bedankt voor de tip ritze, heb dit zojuist gedaan, en er is een UPDATE:D
8 september 2011 om 17:51 #489709Met veel hulp van mike me blokje goed aan het lopen gekregen (topkerel die gast, neemt ook de tijd om je wat uit te leggen).
Nu is er een pinasco zeiinlaat in mijn handen gekomen, en hij loopt als volgt:)
nog niet perfect, maar wel in de richting
8 september 2011 om 19:11 #489715pleurde de carb. er nou af? XD hij loopt wat hoog stationair, maar ik denk dat dat door die losse carb. komt.
8 september 2011 om 19:28 #489716idd pepko, me carb tyfte er aan het end vanaf, had um niet vastgedraaid, was ik vergeten:)
Tevens zijn de sproeiers nog aan de aardige grote kant, en kan ik nog niet testrijden omdat me poulie+snaar af zijn, ga morgen ff een nieuwe halen.
Maar hij gaat het zeker leuk doen volgens mijn:)
10 september 2011 om 16:31 #489733vandaag ff opnieuw afgesteld, je merkt nu echt de 2e carb erop zitten, als je rijdend een gangetje hebt, en je doortrekt, dat er een 2e carb. opzit. Hij trekt echt als een bezetene, en dat terwijl ik nog niet eens een goede uitlaat heb. en dan straks met me vario eronder word dit helemaal scooters eruit trekken!
31 oktober 2011 om 20:27 #464644even een update gedaan!
en heb even hulp nodig, wie kan mij vertellen wat voor vliegwiel dit is?

want als ik hem op me blok zet, vonkt hij wel, maar start niet, vervang ik hem door een normaal vliegwiel is het starten lopen:S
31 oktober 2011 om 20:43 #490703Pinasco elec wieltje.
31 oktober 2011 om 20:44 #490701Dat is een Pinasco vliegwiel voor CP ontsteking 😉 Daarom doet hij het niet.
31 oktober 2011 om 20:45 #490702hoe kan je zien dat het elec of contactpunt is?
en dan ga ik even kijken of ik nog kan vinden van wie ik hem had, want die zei dat het elec was.
edit:
gevonden, zal nu die kerel eens een pm sturen
edit 2: die jongen zegt dat hij het vliegwiel heeft zien lopen op een elec. speedengine, wie ken mij echt uitsluitsel geven over dit vliegwiel?
1 november 2011 om 00:15 #490707Verschil te zien aan volgende delen.
-Elec. heeft geen onstekingsnok nodig dus heeft in het midden een hogere uitsparing waarbij je de spiebaan iets ziet terug liggen. Bij cp loopt de spiebaan tot helemaal onderin deze uitsparing.
-Elec. heeft een grotere diameter waar de spoelen onder draaien.
-Elec. heeft de plastic rand zo goed als bijna tegenaan de rest van het vliegwiel zitten. Bij cp zie je hier meer ruimte tussen zitten.
-Wanneer je het Pinasco vliegwiel niet aan de bovenkant hebt afgedraaid zal je dmv tekst kunnen aflezen of het een elec of cp wieltje betrof.
1 november 2011 om 09:06 #490641Martino :
Verschil te zien aan volgende delen.-Elec. heeft geen onstekingsnok nodig dus heeft in het midden een hogere uitsparing waarbij je de spiebaan iets ziet terug liggen.
Dit is dus sowieso een wieltje voor elektrische ontsteking

Dat hij niet loopt kan te maken hebben met een zwakkere vonk. Probeer eens een andere bougie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.