:: Erg vaag probleem, carb blaast i.p.v zuigt lucht, Start niet.
-
Ik heb een Vespa SI met de volgende setup :
– Polini speedengine i.c.m 80CC Polini.
– Dell’Orto 13/13.
– Polini Top one.
– Polini raceasje.
Ik heb de kop/voetpakking net vervangen,De bougie vonkt als een gek (Nieuwe B8HS)
Ik heb massakabels aangelegd, hij heeft compressie, Alles lijkt voor de rest in orde.
Alleen als ik met de boormachine probeer te starten, of ik nou benzine in het bougiegat of via de carb inbreng, hij vertikt het aan te slaan. Als ik m’n hand achter op carb. houdt, (zonder luchtfilter) voel je duidelijk dat ‘ie lucht uitblaast i.p.v aanzuigt. wie kan me hiermee helpen ?
boor de andere kant op zetten?
RiPeBijdrager
doe is een stukje tissue ofzo in je bougiegat, en kijk of er benzine op komt te zitten.
ik denk niet dat je de verkeerde kant op boort want dan draai je je moer los (je moet iig met de klok mee boren)
het is bijna onmogelijk dat het de verkeerde kant op gaat, dus daar lijkt mij het probleem niet inzitten. Boor de verkeerde kant op zou niet moeten resulteren in een blazende cabrurateur. Dan vonkt alleen je ontsteking veelste vroeg.
Wat voor sproeier heb je erin zitten? Heeft het blokje uberhaupt wel eens gelopen?
Ik zou hem onder de brommer schroeven, als je zeker weet dat het blokje goed in elkaar zit. En vanuit daaruit verder gaan.
Ik boor zeker niet de verkeerde kant op, het blokje heeft gelopen. Tenminste, dat neem ik aan, ik heb het van iemand overgenomen via internet. Er zit een sproeier 66 in.
veel te kleine sproeier. probeer eens een 75 ofzo.
Ik rijd met me 50 snel als met sproeier 64, dus 66 met een 80cc is veelste klein.
Goed, dat zal ik proberen, bedankt ! Maar In principe zou ‘ie dan nog moeten starten met benzine in het bougiegat lijkt me.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.