Vespa-Ciao.NL
:: Er komt geen benzine bij cilinderkop, snap er niets meer van!

Home Forums Techniek Problemen oplossen Er komt geen benzine bij cilinderkop, snap er niets meer van!

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

R-Ciao
    Topic starter

Als er teveel olie in mn benzine zat zou de bougie nog steeds nat moeten worden.

Tot nu toe heb ik dit nagekeken:
      -Ontsteking (is goed want vonkt mooi blauw, staat op 0.45 met nieuwe bougie, cp+condensator)
      -Carterpakking is niet lek, want er ontsnapt geen lucht en het is rondom carters ook niet nat
      -Keerring zat op zijn plek, was ook droog bij de ontsteking dus dat zit goed hij zit ook mooi egaal en vlak
      -Heb de cilinderkop geprobeerd waarmee hij gelopen heeft maar nog steeds geen succes
      -Al 3x kop en voetpakking vervangen
      -Carb al 6x schoongemaakt + sproeier erin gezet waarmee het blok gelopen heeft

De opties die ik nog kan bedenken zijn:

-Nieuwe zuigerveren (die van nu zijn nogal op)
      – Andere carburateur proberen maar toch heb ik met de 12 12 van nu het blok al aan het lopen gehad, de vlotterbak loopt gewoon vol hij lekt nergens en hij is ook een beetje nat bij de spraybar.

Het lijkt net alsof het mengsel niet bij de cilinderkop wil komen want bij mijn uitlaatpoort was het toch best nat.

hansieb
      Moderator

Spuit eens even wat benzine voor bij de kop erin dan.
        Als het goed is met een goeie vonk moet die in ieder geval aan gaan.
        Des noods even de choke erop (misschien sproeier te klein lijkt me sterk)

Anders zou ik het zo 1 2 3 ook niet weten 😕

Kwestie van trial and error.

RiPe
        Bijdrager

Staat je decompressie niet te strak?

R-Ciao
          Topic starter

ik heb net ff gegoogled en kwam dit tegen:

Hoe weet ik dat de zuigerveren versleten zijn??

Er staat voor zuigerveren geen vervangings periode. Omdat dit zeer verschillend is,de zuigerveren bij een tweeslag motor zijn allemaal compressie veren.(meestal tussen 15.000/23.000km) Deze compressie veren moeten er voor zorgen dat de verbrandingsdruk en de compressie druk niet langs de zuiger kunnen weg lekken naar de carter. Hierdoor zou er minder druk op de zuiger komen, dus compressie verlies. De veren zorgen ook dat als de zuiger naar beneden beweegt, er carterdruk word gecreërd. Zodat als de spoelpoorten worden geopend er vers mengsel naar binnen word gepompt.

Toch denk ik dat het door mijn zuigerveren komt. Ik heb het blok nu met koppakking in elkaar maar toen hij liep was het zonder, misschien was dat net genoeg compressie om te blijven lopen en nu met koppakking te weinig.

Ik kan mijn vliegwiel trouwens gewoon met de hand ronddraaien (MET bougie erop etc)

EDIT:

Ik zat net te denken, hij liep met de ciao kop ZONDER koppakking, dus misschien dat dat nét genoeg compressie gaf om benzine aan te zuigen? Ik heb hem eigenlijk alleen nog maar met koppakking getest… Maar eerst ga ik een gloednieuwe zuiger halen met verse veertjes.

ritze
            Bijdrager

ne inderdaat je hebt best kans dat je te weing compressie hebt , misschien is er 1 gescheurd ofzo.

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
              Link naar Mijn collectie / Projecten.

Bartjee
              Donateur

Zijn bobine was kapot;) Hij dacht dat de bougie na 2 meter lopen al verkleurde door de benzine maar aangezien dit niet zo is dacht hij dat er geen benzine in de cilinder kwam. Maarja lag dus gewoon aan de ontsteking, bobine vervangen en hij reed weer.

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.