- Dit onderwerp bevat 30 reacties, 14 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren geleden door lightlord.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
19 mei 2014 om 17:06 #261866
Hallo allemaal,
Mijn naam is hugo, ik kom uit Budel (zuidoost brabant, tussen eindhoven en weert in) en ben 26 jaar oud.
Ik ben al enige tijd lid van vespa-ciao.nl maar heb er een hele tijd niets mee gedaan (te druk wegens werk en dergelijke).In totaal heb ik ontelbare brommers en scooters gehad (misschien wel 25 tot 30). Van een zundapp tot een speedfight 2 en noem maar op.
Mijn eerste ciao had ik toen ik 19 was, lelijk origineel blauw met contactpunten, op te kop getikt voor 175 euro van een bejaarde man. (het kenteken en framenummer van deze ciao heb ik op mijn vorige brommer gehad en nu overgezet op mijn nieuwe).,(ergens heb ik nog een HELEBOEL fotos van dat jeugdsentiment, maar die ben ik momenteel compleet kwijt..)

Na deze helemaal gepimpt en opgevoerd te hebben, met een evolution 80cc blok en varioaandrijving etc, was ik de varioaandrijving beu. Dit omdat ik altijd al vond dat het niet werkte zoals ik gewend was met scooters.
De slijptol ging er in (zonder nadenken eigenlijk) en ik begon gewoon te bouwen.

Het resulteerde uiteindelijk in dit. (perso hotrod ciao)

Hierna had ik echter de smaak te pakken en begon ik aan andere dingen, zoals een barbeque op een aanhanger

en of dat nog niet genoeg was ging ik gewoon verder..
Totaal 1600 watt RMS, en er zitten 2 accus, een acculader, 2 versterkers, een omvormer, condensator en nog meer in. Behoorlijk goed geluid al zeg ik het zelf!

helaas eindigde de bbq na een dubbele salto in het weiland weer in de garage (lagerschaal was afgebroken omdat ik veel te hard over een campingveld reed)

Inmiddels kon ik de oude brommer van een maat van me kopen.
Setup, 60cctje 13/13 carburateur, leovinci uitlaat uitgeveild carter en bromnaaf
Loopt echt heerlijk.
Toen ik de nieuwe ciao had, heb ik besloten om de witte brommer op te knappen omdat ik toch lekker op die blauwe kon rondrijden. (wit laten coaten, de verf was ik niet over te spreken. HELAAS eindigde dit in deze oud ijzer bak..

Dit kwam omdat ik dit frame met electroden gelast had en toendertijd de gaatjes heb dicht geplamuurd.
Resultaat: Roest in het frame en de gaatjes vielen niet dicht te lassen.
Omdat ik toen toch al enige tijd aan het denken was aan een andere voorvork heb ik besloten een compleet nieuwe brommer te bouwen, onder andere dus met schijfrem en dergelijke.Nu moest ik nog beslissen of ik het bij het minarelli scooterblok hield of dat ik een Minarelli Am6 blok ging gebruiken.
Na enige tijd er over gedacht te hebben besloot ik toch bij het scooterblok te blijven.Diezelfde dag ben ik op zoek gegaan naar de nodige onderdelen, wat resulteerde in een ritje naar berkel-enschot (waar ik voor de vorige brommer ook alles gekocht had)

Na veel nadenken over hoe ik het ging maken ben ik uiteindelijk gewoon bij mij op het werk begonnen met buigen, zagen en lassen.
Ik schiet meer op als ik gewoon wat doe en meteen kijk of ik het wat vind, dan van tevoren tekeningen maken en dergelijke. (heb dan wel een idee wat ik wil maar krijg het niet op papier)

Als het begin gemaakt is (zorgen dat alles recht is) dan schiet het wel. Maar voordat alles recht is!!! wat een werk bij een ciao..
Al dat dunne plaatmateriaal vervormt en buigt bij het minst en geringste om.

Dus nadat ik het recht had ben ik verder gegaan en kwam ik hierbij uit

Zoals je misschien wel ziet hou ik wat kleine accentjes over van de ciao, zoals bijvoorbeeld het achterlicht.
ik hoor trouwens graag jullie meningen.Nadat ik weer wat had bijgetankt (het was toch kerstvakantie en kerstavond enzo kun je het niet maken om te gaan sleutelen:P) ben ik wat meer kleine spullen en verstevigingen gaan aanbrengen.

Morgen meer!!!!!!!!
20 mei 2014 om 12:46 #283134WTF!! wat bende weer allemaal aan het bakken en braden!?!?
Ik ben weer zo benieuwd wat dit gaat worden!
20 mei 2014 om 13:07 #283135Nou hij is al even af, maar hou t spannend en interessant door er een lang verhaal bij te vertellen;)
Ik kan al vertellen dat de wegligging subliem is en het voorwiel moeite heeft op de grond te blijven!
20 mei 2014 om 13:08 #283136Levert dat met die uitlaat geen problemen op met het in veren van het scooter blok?
Verder vind ik die witten echt super geslaagd, de enige Ciao samen met die van Ktmgek die ook netjes is afgewerkt met een scooterblok eronder.20 mei 2014 om 13:53 #283138Haha dit is wel weer een hele leuke perso om te lezen ;)!
20 mei 2014 om 16:06 #283139De uitlaat werkt prima zo! De brommer heeft een korte veerweg (door de bevestiging aan mn frame) dus de uitlaat beweegt boven maar 2 of 3 cm
20 mei 2014 om 21:07 #283142Het motorblok had een oppepper nodig, onder andere nieuwe cilinderkit krukas met lagers, vario, halfpoulie en vsnaar (complete blok revisie eigenlijk dus)
ook heb ik toen meteen mn vliegwiel afgedraaid. (hij is 286gr lichter geworden)

Heb ook een achterspatbordje gekocht en compleet aangepast aan het dunne en grote wiel. Het was eigenlijk bedoeld voor een scooterwiel.

Helaas hoor ik net dat ik ALLE fotos kwijt ben van ‘vruuger’.. Zaten hele leuke foto’s van mijn brommer tijdperk bij en ook van dit project nog.
Zo, nog een paar fotos opgeduikeld!
terug van de coater:

Op de achtergrond zie je mn motor tevens staan, zx6r uit 2005

electra aanleggen en uitzoeken

even proefzitten

De laatste hand eraan
ziehier het resultaat van 3 weken hard werk!

Hier was ik aan het proefrijden met een vriend van me (go camera op zn helm, hij zat op zn quad)

Inmiddels heb ik nou 2 Yasuni dempers besteld waarvan 1 binnen is en de andere al 7 weken in nalevering ligt.. Edit: de 2e is geannuleerd en ik hou het nu bij 1 demper
De ixil dempers deden hun werk niet echt!
Ook is mijn tank lekgeraakt dus die moet ik tzt nog dicht ‘Tiggen’.20 mei 2014 om 21:15 #283143En afgelopen zaterdag zijn we ergens gaan picknicken (lees: zuipen) en heb dus mijn brommer met muziekinstallatie meegenomen

helaas ben ik vanavond weer aan het sleutelen geweest, hij liep ineens super slecht.
De afgelopen week had ik daar ook al last van, en na opnieuw afstellen was het weer prima, maar net niet wat het geweest was.ben er dus bang voor dat de cilinder op zijn eind zit terwijl die pas 573km gereden heeft..
21 mei 2014 om 18:23 #283145Nou, ben er al achter dat de cilinder etc prima is. Weer een ontstekingsprobleem zoals al eerder, zodra hij warm is geweest. Waarschijnlijk nieuwe bobine of ontsteking dus
21 mei 2014 om 18:33 #283146Netjes gemaakt alleen wel erg jammer dat je de buddyseat zo ingekort hebt…..
dat voor stukje hoort er toch bij :?.21 mei 2014 om 19:22 #283147Haha anders was mn zadel 10cm breder dan mn brommer en stak hij dus uit:p dus zat niet veel anders op
22 mei 2014 om 13:19 #276713Hij ziet er toch nog wel weer oke uit ;)! Kun je nog iets zeggen over de wegligging?
22 mei 2014 om 14:20 #282485Ziet er echt super vet uit, alleen vind ik de uitlaat helemaal niet mooi zo. Voor de rest is hij in iedergeval helemaal geweldig. 😀
Is hij alleen niet een beetje hoog?22 mei 2014 om 15:07 #274817Mooi werk en ik vind de uitlaat wel mooi. Is op deze manier goed in balans omdat hij maar een achterveer heeft. Ik denk overigens dat iedereen heel benieuwd is naar een filmpje indien mogelijk 8)
23 mei 2014 om 09:35 #282088Hij is wel hoog ja, maar ik ben zelf ook 2m.
De wegligging is serieus echt goed, kan er echt goed mee de bochten door vlammen.Zodra ik hem gerepareerd heb zal ik een filmpje maken (waarschijnlijk bobine kapot)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.