Vespa-Ciao.NL
:: En weer 1 kapot

Home Forums Techniek Problemen oplossen En weer 1 kapot

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 47)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

diac
    Bijdrager

die jongen waar ik mijn 43mm athena van had nogal veel drempels bij hem in de wijk..
      hij reed er ook niet mis overheen.
      misschien dat de cilinder daardoor wat schokken krijgt en die op een gegeven moment het
      gewoon niet meer aankan en scheurt / breekt?

Paultje!

mijn ouwe Athena had ook nergens last van ik heb er meer als een jaar mee gereden de uitlaatpoort is nu te gaar om de cilinder nog te gebruiken dat dan wel..maar van dat hemd heb ik nooit last gehad

maar ik heb wel gehoord dat meerdere mensen er last van hebben bij een maatje van mij was het ook gebeurd

Bo3T
        Bijdrager

bij mijn 46mm is het nog niet gebeurt gelukkig.. heeft denk ik al 5000 km gedraaid.

Herr Flick
          Sleutelbeheerder

5000 ??? of bedoelde je 500 ??

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
            Gele Racefrikandel

-Roy-
            Topic starter

hij bedoeld 5000, hahah zegt ie, maar klopt, hij heeft er wel veel mee gereden.

maar nu zitten er krasse in me carter waar de kruk draait, kan dit kwaad? of moet ik die ook nieuw.??

en toen ik me vliegwiel draaide zonder zuiger eraan, bewoog mijn carter heen en weer een beetje, net alsof die nie in balans is, kan dit kwaad?? EN me drijfstang kan nu ook meer naar links en recht dan normaal moet kunnen. ook dit weet ik niet of dat mag kunnen.

Mike
              Bijdrager

drijfstang zijwaarts maakt neit zo heel veel uit,

over dat vliegwiel wat in onbalans is meot je ff nakijken waar het em in zit.. want datonderdeel meot je wel vervangen.. of krukas of vliegwiel.

want anders gaat je spie vet makkelijk breken

ik zou je niet te druk maken om de krasjes in de carters. beter haal je het hele zaakie uitelkaar en post je ff foto’s ervan!

succes man

Mike

-Roy-
                Topic starter

oke oke
                  heb het al uit elkaar dus zal even wat fotos maken, maar het vliegwiel zelf is nie uit balans, maar als ik hem laat draaien in mijn hand, dan gaat het blok beetje op en neer en ik weet niet of dat normaal is, maar zal zo wat fotos posten

diac
                  Bijdrager

ik denk dat je krukas een aardige tik heeft gehad en het het slimste is om die even te vervangen.
                    je kan hem ook laten uitbalanceren ofso:?

is je spietje ook kapot gegaan, of was dat nog allemaal intakt:?

-Roy-
                    Topic starter

zo kun je mijn drijfstang bewegen
                      http://youtube.com/watch?v=FWAg9GRA3GM

spie is trouwens nog helemaal goed

speedbuxy
                      Bijdrager

De 46mm athena zal idd minder snel breken want die is 1,87mm dik op dat plek en de 43mm athena is daar maar 1,38mm dik dus daar zit wat verschil in.
                        Maar dan nog vind ik het een vreemd verhaal want zo slap mag het niet wezen aagezien er daar niet eens groote spoelers lopen of wat ook maar.
                        Want de fabrizi 43mm is daar maar 1,22mm dik en heeft ook nog een 2x zo lang hemd en 4x meer gaten van spoelers erin zitten en die breekt ook niet af.
                        Enige wat ik wel bij de athena,s bespeurd heb is dat ze onderin wel wat willen klemmen qua zuiger.
                        Maarja dan nog zou eerder de zuiger daar stuk van moeten gaan dan de cilinder zelf.

-Roy-
                        Topic starter

als je op de eerste foto kijkt zie je ook dat er een hele hap uit mijn zuiger is geslagen;)

speedbuxy
                          Bijdrager

-Roy- :

zo kun je mijn drijfstang bewegen
                            http://youtube.com/watch?v=FWAg9GRA3GM

spie is trouwens nog helemaal goed

Die speling van dat filmpje is normaal dat kan iedere kruk.
                            En op de foto,s lijkt het als of je inlaat redelijke krasjes heeft opgelopen of niet?
                            Als dit zo is zou ik die vervangen want het loopt zo vast nog maar niet optimaal meer.

-Roy-
                            Topic starter

hmm denk dat ik het allebei maar vervang, want ik heb hier 2 krukassen liggen die ook wel die speling hebben maar lang niet zoveel dusja.

speedbuxy
                              Bijdrager

-Roy- :
                                als je op de eerste foto kijkt zie je ook dat er een hele hap uit mijn zuiger is geslagen;)

Jamaar dan had ie ook warm loop sporen moet hebben op z,n minst.
                                Want als ie al daar klemming stuk gaat zou dat er als een warm loper uit moeten zien.
                                Aagezien er door klemming eerst een stuk meer wrijving ontstaat en er dus eerst een soort warm loper zou moeten ontstaan en vanuit daar een uit eindelijke vastlopen of in dit geval een kleine vastloper die dan het hemd doet breken.
                                Maar als het zo gegaan zou zijn moet je op z,n minst ook warmloop sporen op je zuiger een afgebroken stukje wand hebben zitten.

Edjuh
                                Bijdrager

Grappig, ik dacht ik bekijk mn athena even(ik was van plan om hem wat te bewerken), en ik zag dat de wand al slijtplekken vertoond:

Onderin zie je een vlekje, wat ruw is, dus alu volgens mij. Dus dan is deze op neem ik aan? Bij mn ouwe polini 42mm zaten ze juist vlakbij de kop, en waren veel witter:

Misschien heeft het toch te maken met het feit dat ik een A zuiger in mn B cilinder heb(wat volgens jeroen en martijn geen problemen zou geven).

Volgens mij heeft hij nooit geleden onder verkeerde afstelling of te weinig olie.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 47)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.