Vespa-Ciao.NL
:: Elektronized’s Ciao // Racer Project

Home Forums Perso’s Projecten Elektronized’s Ciao // Racer Project

13 berichten aan het bekijken - 46 tot 58 (van in totaal 58)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Elektronized
    Topic starter

Krukas zit er eindelijk in, maar die draait zeer stroef, en gaat niet eens rond. Dubracer zei al dat die niet in het midden zou zitten, maar hoe weet ik nou naar welke kant die moet ? Ik heb een aantal foto’s getrokken, misschien zien de kenners het beter 😉

joelciao
      Bijdrager

ziet er opzicht allemaal goed uit, zijn de krukas lagers niet kapot of krukas niet scheef?
        of bij nieuwe krukas en nieuwe lagers erop, heb je de schimring tussen krukas en lagers? ben ik namelijk ook un x vergeten.

Elektronized
        Topic starter

Het is een nieuw carter, nieuwe krukas en nieuwe lagers, dus dat kan het niet zijn. Lars zei me dat op een SE en Race kruk geen shimringen hoeven, dus dat heb ik ook niet gedaan

Florian
          Moderator

Er moeten gewoon shimringen tussen volgens mij hoor:thumb
            Mocht ik ernaast zitten:

Verwarm het carters even goed en geef vervolgens een paar goede tikken op de krukas en op het klein carter (Met een rubberen hamer!!)

lars-ciao
            Bijdrager

Ik heb laats een nieuwe muzzuchelli gekocht en er was een verdikking bij mie dus moesten er geen schimringen tussen.

anders zou het te stroef gaan, zou vreemd zijn als dat bij jouw niet zou zijn.

Ik zou het nog eens goed warm maken zoals florian ook zegt.

bart#24

dit is alleen bij de muzzuchelli’s

dus gewoon shim ringen ertussen!!!

Martino
                Moderator

Er geld gewoon 1 stelregel voor het wel of niet plaatsen van shimringen en dat is als volgt.
                  Heeft de krukas een verdikking/randje op de plek waar normaal de shimring komt? Dan hoef je deze niet te plaatsen.

Het heeft niks met alleen het merk Mazzucchelli te maken! Andere merken zoals Pinasco of Simonini kunnen deze verdikking ook hebben. Wat wel zo is, dat dit geld voor bijna alleen maar volronde of halfvolronde krukassen. De meeste andere krukassen die je tegen komt. Hebben dus gewoon een shimring aan beide kanten van de krukaswangen nodig.

Elektronized
                  Topic starter

Blijkbaar staat deze topic al meer dan twee jaar stil. Dat wil zeggen dat de Ciao hetzelfde lot is bekomen. Vandaag had ik nog eens de tijd, zin en moed om eraan verder te werken, maar helaas. Ik heb het er voor vandaag eventjes mee gehad, ik krijg de ene tegenslag na de andere te verduren. Na twee jaar “pauze” is de kennis ook vervaagd, dus dat zal er ook wel mee te maken hebben. Anyway, het vliegwielprobleem is vandaag al verholpen, het blokje zou moeten werken, al vraag ik mij af of die Polini vario goed gemonteerd is.

Nu staat de Ciao er als volgt bij:

Wilk1985
                    Moderator

Als je hem nu afmaakt, kan je mooi nog een paar maandjes rijden 🙂

Ik hoop dat dat een beetje motivatie geeft.

Net Ciao’tje hoor, waarom twijfel je over de vario?

Elektronized
                      Topic starter

Bedankt.. :p Ik wil deze blauwe eerst rijdende hebben, dan maak ik de rode volledig op, en als die rode compleet af is doe ik de buitenkant van de blauwe netjes. :p

Over de vario twijfel ik omdat die middenplaat nogal erg naar binnen zit, niet ? Of hoort dit gewoon zo ?

Elektronized
                        Topic starter

Zo. Alweer twee jaar niks gedaan aan de Ciaotjes wegens andere interesses. Helaas is nu mijn rijbewijs ingetrokken voor 15 dagen en dus had ik het idee om terug wat aan de Ciao’s te werken, aangezien ik toch nergens naartoe kan. De rode Ciao staat dus nog steeds gedemonteerd (maar spuitklaar), in de blauwe zit nog steeds geen leven en ik zie het probleem niet.

De blauwe heeft de linksstaande setup (en elektrische ontsteking), allemaal nieuw gekocht en heeft nog nooit gedraaid. :con

Wat is het probleem?
                          Simpel gezegd: Tijdens het aanlopen wil de Ciao niet aanslaan en het achterwiel blokkeert. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Als er personen zijn die in België in de buurt van Aalst wonen mogen die mensen uiteraard ook eens langskomen om te helpen.

R.Zwiers
                          Bijdrager

Blokkeert je achterwiel omdat je hem niet door de compressie kan drukken? Daarom slipt je snaar en draai je je krukas dus eigenlijk niet.
                            Ik heb dat zelfde probleem gehad met mn rebel en dat was een 38.2mm standaard cilinder.

Gecheckt of je je blok wel kan tornen met je hand of aan krijgt met een boormachine?

Je zou een trekstarter van El citta kunnen nemen. Dit werkt echt verbazing wekkend goed en niet gek duur.

Wilk1985
                            Moderator

Ik heb dit ook keer gehad met een vario setup, maar weet niet meer precies waar het aan lag ik denk dat je startschoentjes misschien niet goed gemonteerd zitten? Staat je snaar op de goede spanning en niet te strak of te los?

13 berichten aan het bekijken - 46 tot 58 (van in totaal 58)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.