- Dit onderwerp bevat 57 reacties, 20 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 10 maanden geleden door R.Zwiers.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
28 juni 2012 om 21:31 #488238
Vandaag het pakketje van JMPB toegestuurd gekregen. 😀

22 september 2012 om 09:25 #464813Zo. Even het stof van dit topic blazen. *blaas blaas* :@
Afgelopen week zijn de resterende onderdelen die ik nog nodig had aangekomen, dus ik kan beginnen met de ‘zandstraal-fase’.
Hierover heb ik eerst wel nog een aantal vragen;
– Wat moet ik eerst allemaal afplakken voor ik het frame en de velgen laat zandstralen ?
– Wat met het chassisnummer in het frame ? Ik wil niet dat dat onzichtbaar wordt als het frame herspoten wordt.
– Wat zal ik met de velgen doen, gewoon spuiten of poederlakken ?
– Wat zal ik doen met het chassis, gewoon spuiten of poederlakken ?
– Is het mogelijk om -nadat alles gezandstraald is- nog een paar onderdelen te plamuren voor ik het zou poederlakken ?22 september 2012 om 10:34 #487556Eigenlijk zijn er voor dit soort vragen andere topics op dit forum. Veel van je antwoorden zullen naar eigen inzicht beantwoord kunnen worden. Wil je een sterke coating hebben dan zal ik idd gaan voor 2k nat lakken of poedercoaten. Het zal je dan vervolgens van de kleur, prijs en kwaliteit afhangen.
Het framenummer zal je kunnen aftapen voordat de coating wordt aangebracht om zo deze leesbaar te houden. In princiepe zal je alles kunnen stralen denk wel aan bijvoorbeeld de remdelen en assen van de velgen welke je beter kunt vermijden. Voor het coaten zal je wat meer bepaalde delen beter kunnen afplakken zoals schroefdraden, balhoofd en andere delen waar geen coating hoeft te zitten.
Plamuren is voor poedercoaten niet meer mogelijk voor het nat lakken wel.
27 januari 2013 om 20:02 #440943Zo, weer terug van weggeweest. Sinds gisterochtend heb ik 2 nieuwe Ciao’s in mijn bezit. Een PX-25 en een PXV-40. 😀
De PX-25 is een gewone A-klasse met contactpunten en poelie, de PXV-40 is een B-klasse met elektronische ontsteking en vario.
De gewone Ciao staat gewoon standaard en is in orde, aan de andere met de vario is een hele hoop werk..De PX-25

De PXV-40
27 januari 2013 om 20:07 #457289weer 2 mooie ciao’tjes aangeschaft

Die met vario vind ik nog erg strak uitzien, is die vario orgineel op dat model?
Gr.lars
27 januari 2013 om 20:17 #457337Dank je, ik vind hem er zelf ook strak uitzien, ik ben deze nu aan het opknappen.
Ik vermoed dat de vario standaard op dat model staat, ik denk dat daarom de ‘V’ achter ‘PX’ staat, maar weet het niet zeker. Vandaag 8 uren aan gewerkt en hij loopt terug, de eerste Ciao met vario die ik rijd, en het bevalt me uitstekend! Trekt ook goed op.
Alleen zijn er nog een aantal kleine “probleempjes” waar ik niet meteen raad mee weet.Ik heb de elektronische ontsteking terug gemonteerd en aangesloten, maar ik zie niet waar ik de massakabel zou moeten vastklemmen ? Achter die 2 bouten past die niet, en het gat is te klein om door de bouten van de motorblok te kunnen..
Ook is het gedeelte van de cilinder waar je de uitlaat op vastklemt afgebroken (die heb ik dus niet). Is zo’n cilinder dezelfde als een gewone Ciao PX-25, of heeft deze meer cc’s ? Anders plaats ik gewoon een ander cilindertje en alles is opgelost.
Ook zie ik niet hoe ik de zijstandaard goed kan vastzetten, die hangt daar gewoon maar te hangen, en soms is dat erg irriterend.
27 januari 2013 om 20:23 #456459Dat zijn mooie brums 🙂
Is je Ciao inmiddels af?
27 januari 2013 om 20:30 #437438Dank je. 😉 Neen, de rode staat er nog steeds bij hoe hij was bij de laatste foto.. Staat wel klaar om te laten zandstralen en te spuiten, maar ik kom er maar niet aan toe.. 😀 En nu ik een Ciao met vario op de kop heb kunnen tikken wil ik die zo snel mogelijk “af” hebben.. Hij rijdt al, dus dat is al een begin, er is nog veel werk aan wil ik hem volledig in orde hebben.
11 februari 2013 om 20:00 #459146Ik ben van plan nog een bestelling te plaatsen bij JMPB, dit keer het motorische gedeelte. Aangezien ik niet zoveel afweet van het hoe en wat van alles wil ik beroep doen op jullie.
Ik zou een Polini cilinderkit nemen van 46mm (80cc) samen met de Speedengine. Dit in combinatie met een 13/13 carb en een Malossi luchtfilter. Is dit allemaal plug&play ?
Past ook elke uitlaat op zo’n cilinder, of heeft dat een grotere uitlaatflens dan de gebruikelijke 22mm ?Is dan trouwens mijn standaard krukas nog sterk genoeg, of welke raden jullie aan ?
Welke uitlaat raden jullie me aan ? Ik twijfel tussen de Proma CC, Polini Top One of Gianelli Fire.
Als ik toch de bestelling plaats neem ik direct de variateur mee, zijn er veel verschillen tussen de Polini en Malossi variateur, buiten het feit dat je bij de ene rolletjes en bij de andere een drukveer krijgt ?
Oja, en hoe monteer je zo’n zijstandaard ? 😀 De mijne hangt los en ik krijg ‘em niet vast..
11 februari 2013 om 20:12 #428892de 46 met se is zeker een goede keuze hij heeft 22mm flens en zou er dan een proma bij pakken als je uit die 3 wilt kiezen, de orginele kruk is een stevige kruk dus dat is geen probleem ook al zou ik zelf voor een race kruk gaan bij die setup
ik heb op een brommer de malossi vario en op een de polini zou je het verschil niet kunnen zeggen loopt allebij heerlijk:)
15 februari 2013 om 10:24 #465228die vespa’kes heb ik zelf ook willen kopen maar jij was er precies al mee weg spijtig
19 februari 2013 om 23:04 #491763Sorry dat te horen Brent, maar ik was eigenlijk op zoek naar 1 Ciao, maar dit aanbod voor beide was gewoon te mooi om te laten schieten.
Aangezien ik er maar 1 nodig had staat die andere dus eigenlijk te koop, moet hem alleen nog op 2dehands plaatsen, als je intresse hebt krijg jij voorrang, en zal ik foto’s maken.En de bestelling is deze middag aangekomen, morgenvroeg zal ik me alweer kunnen amuseren:

20 februari 2013 om 06:12 #460477goed bezig
16 maart 2013 om 13:47 #485999En alweer een pakketje aangekomen, ik denk nou dat ik alle onderdelen wel heb. Motorisch dan.
Allereerst heb ik de motor eruit gehaald en de framestang gemonteerd. Kwestie van simpel te beginnen. 😀

Daarna heb ik de lagers en de krukas 2-3 uur in de vriezer gelegd, en de lagers gemonteerd op het carter en de krukas. Hier heb ik een klein probleem, ik weet niet hoe diep de lagers en de krukas moeten komen..

16 maart 2013 om 14:28 #456522De krukas moet idd een stuk verder uitsteken aan de onstekingskant.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.