Vespa-Ciao.NL
:: Elektronized’s Ciao // Racer Project

Home Forums Perso’s Projecten Elektronized’s Ciao // Racer Project

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 58)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Elektronized
    Topic starter

Ik had ook gedacht aan de velgen in hetzelfde kleur als het frame (azuurblauw dan) met een chrome/gepolierde rand.. :thumb

jefferdscitta
      Bijdrager

ik zou het frame azuurblauw met chrome accenten maken
        en dan witte velgen met een blauw of zwart velglintje.
        en dan eventueel een witte vespa ciao.nl sticker ergens
        maar niet te veel stickers

Elektronized
        Topic starter

Gaan de witte velgen dan niet vloeken met het chrome ? Naar mijn mening wel..
          (of kan er iemand een photoshopje maken)

Dubracer
          Bijdrager

wit met chrome kan goed samen hoor, kijk anders maar eens bij mijn citta project en daar zie je ook meteen hoe een gepoliert randje uitziet weliswaar bij citta maar het idee heb je dan

succes verder met de kleurencombo 😛

Rick.

Misschien een wit frame en zwarte velgen en kappen?

Elektronized
              Topic starter

Ergens wil ik de Ciao in het blauw hebben. 😉 Gezien het een soort van ‘eerbetoon’ aan m’n moeder is, en blauw haar lievelingskleur was. Voor zover je een brommer opknappen een eerbetoon kan noemen natuurlijk..

Edjuh
                Bijdrager

A.u.b. geen updates/vragen in de topictitel zetten.

Elektronized
                  Topic starter

Nou, sorry hoor. Op het autoforum waar ik op zit doet iedereen het, zeer gemakkelijk om een project te volgen.
                    Weet je of het de moeite is om te kijken of niet.. Zal het dan maar verwijderen.

r32
                    Bijdrager

Hoi,

veel succes met het opknappen van je brommer, de gedachte erachter vind ik super.

gr r32

Elektronized
                      Topic starter

Zo, daarnet een bestelling gedaan bij JMPB, zou volgende week normaal moeten arriveren. :thumb
                        Ook ben ik er uit welke kleur het zal gaan worden.
                        Blauw/chrome of blauw/wit zal het niet worden, naar mijn mening ben je op blauw snel uitgekeken..
                        Hij zal dus donkerrood worden, ik denk eigenlijk aan candy red. Met zwart uiteraard.

Morgen ga ik ook nog alle onderdelen proberen af te tapen, zodat alles naar de zandstraler kan. 😀
                        Als alles dan gezandstraald en gespoten is kan het monteren beginnen, dan is het uiterlijke zo goed als af.

Daarna het betere werk; het motorisch gedeelte. Alleen weet ik niet of ik Poeli of Vario zal gaan rijden.
                        (en met CP’s, of electrisch)
                        Kan iemand zeggen waarom wat wel, en waarom wat niet ? Een aantal pro’s en con’s zijn ook welkom van beiden. 😉

beunhaaz
                        Bijdrager

ik zou voor vario gaan met cps. Vario rijd fijn, en cps zijn chil qua onderhoud (goedkoop als er iets kapot gaat en je kan het stellen :P) want elec is duur als het kapot gaat. en zelf ben ik er niet zo kapot van

bartklumpenaar
                          Bijdrager

persoonlijk zeg ik elec,
                            heb 1 keer gehad dat mijn cp blok er mee kapte, en elec blok kan je ook nog begrenzen als je hem te hard hebt laten lopen.

Dubracer
                            Bijdrager

ik zou ook voor elec gaan hoef je de punten ook niet meer te stellen en kans op water in vliegwiel is er ook niet meer

niek1992
                              Bijdrager

CP & electronisch heeft allebij zijn voordelen/nadelen.

Zoals boven genoemd kan je een electronisch onstoken blok makkelijk begrenzen. CP is dat lastiger, moet namelijk met een choke begrenzer. Verder heb je bij een elec. blok weinig tot geen afstelproblemen. CP’s verdraaien nog wel is na een tijd.

nadeel aan elec. is dat het vliegwiel veel zwaarder is als een CP blok. hierdoor is je gas reactie wat minder (en met vario is dat erg leuk, een goede gas reactie).

Persoonlijk ga ik dan ook voor een elec. blok, gewoon omdat ik weinig hoef af te stellen & een begrenzer kan rijden ( boetes zijn duur hoor, als je opgevoerd rijd ;p).

beunhaaz
                                Bijdrager

niet TE hard rijden 😛

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 58)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.